VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slovenská vláda navrhla trestat opilé řidiče vězením

Bratislava – Slovenská vláda chce umožnit soudům posílat řidiče za jízdu pod vlivem alkoholu nebo drog do vězení.

28.4.2011 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Zpřísnění pravidel s cílem snížit počet nehod je součástí rozsáhlejších změn přes dva roky platného silničního zákona. Úpravy dnes projednával kabinet. Opilé nebo zdrogované šoféry mohou trestat také české soudy.

Vězení má řidičům na Slovensku hrozit v případě, že za volant usednou s více než jedním promile alkoholu v krvi, což odpovídá konzumaci zhruba tří půllitrových piv. Za tři podobná provinění v průběhu deseti let řidič přijde o řidičský průkaz. S přísnými tresty se počítá i v případě, že se řidiči kontrole na požití návykových látek odmítnout podrobit. „Pokud šofér usedne za volant pod vlivem alkoholu, z auta se stává zbraň,“ obhajoval tvrdý postup vůči nezodpovědným řidičům ministr vnitra Daniel Lipšic.

Podnapilí řidiči způsobili loni na Slovensku zhruba každou desátou nehodu. V současnosti hrozí vězení za požití návykových látek prakticky jen profesionálním řidičům a těm, kteří v opilosti způsobí při nehodě zranění nebo poškodí majetek.

Povinné odstupy

Novela silničního zákona počítá také se zavedením povinných odstupů na dálnicích; řidiči osobních vozů by měli dodržovat dvousekundový a nákladních aut třísekundový odstup od vozidla jedoucího před nimi. Kromě toho by se kamiony už neměly vyhýbat placení mýta, protože až na výjimky bude pro ně tranzit po silnicích II. a III. třídy zakázán. Tyto vozovky spojují menší vesnice a šoféři kamionů je prý po loňském zpoplatnění části silniční sítě začali častěji využívat. V případě, že řidič bude často porušovat dopravní předpisy, nevyhne se povinnosti absolvovat proškolení.

Očekávané schválení materiálu parlamentem patrně potěší mladé lidi. O jeden rok, na 17 let, by se totiž měla snížit věková hranice pro získání řidičského průkazu na osobní vozy; tato skupina řidičů ale po jistou dobu bude smět usednout za volat jen pod dohledem zkušeného řidiče.

Přísnější předpisy by měly přispět k dalšímu snížení počtu dopravních nehod a jejich obětí. Na slovenských silnicích zemřelo loni sice nejméně lidí (345) v novodobé historii země, navzdory tomu však země nesplnila svůj dřívější unijní závazek snížit počet obětí dopravních nehod na 305.

Autor: ČTK

28.4.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vztek, údiv, pobavení i pohrdání se včera zračilo v tváři Jiřímu Zimolovi při jednání krajského zastupitelstva o kauze Lipno.
1 6

Sobotka: Svolat rozhodčí řízení kvůli Zimolovi neumožňují stanovy

Exploze v Manchesteru

Exploze na koncertě v Manchesteru. Na místě jsou zranění, zřejmě i mrtví

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Zpěvačka Špinarová byla uvedena do Síně slávy cen Anděl

Do Síně slávy hudebních cen Anděl byla dnes in memoriam uvedena zpěvačka Věra Špinarová. Majitelka nenapodobitelného hlasu zemřela letos v březnu ve věku 65 let. 

Muž se přiznal, že vláčel ženu na laně za autem

V listopadu 2016 šokoval německé městečko Hameln případ brutálního násilí kurdského muže, který se pokusil zabít bývalou přítelkyni mimořádně krutý způsobem. Uvázal jí lano kolem krku, lano pak přivázal k autu a vláčel ženu po silnici.

Odpad třídí stále více lidí. Radnice je motivují i dárky

Rok od roku Pardubice rozšiřují území, na němž mohou obyvatelé rodinných domů odkládat do samostatných kontejnerů biologicky rozložitelný odpad. Od roku 2007, kdy město s odděleným ukládáním bioodpadu začalo, ho separuje 2750 domácností. Letos byl sběr rozšířen i do okrajových částí města – do Lánů na Důlku a Opočínku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies