VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slovenské úřady údajně odposlouchávaly novináře

Bratislava - Vojenská kontrarozvědka na Slovensku podle tisku odposlouchávala novináře deníku Pravda i šéfa zpravodajské televize TA3. Napsaly to v pondělí deníky Pravda a nejčtenější list Nový čas, který prý má k dispozici přepisy odposlechů.

21.11.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Jan Handrejch

Ministr obrany Ľubomír Galko obvinění ze sledování novinářů odmítl, zpravodajské služby podle něj ani nedisponují vlastním zařízením na odposlechy.

„Z přepisů vyplývá, že ´vojenští tajní´ napíchli telefon šéfa televize TA3 Michala Gučíka, ale i novinářů deníku Pravda. V dokumentech se kromě přepisů jejich telefonátů nacházejí také informace o zdravotním stavu nebo intimním životě,“ napsal Nový čas. Jako příklad uvedl list podrobnosti o plánované cestě Gučíka do Prahy, kterou ale ředitel televize letos v únoru nakonec prý odvolal a místo ní se podrobil vyšetření v nemocnici. Dokumenty vojenského obranného zpravodajství údajně obsahují rovněž čísla a částky na jeho bankovních účtech. „Nechápu, proč se zajímali o mou osobu. Jak je vůbec něco takového možné 22 let po revoluci,“ stěžoval si někdejší herec Gučík.

List Pravda napsal, že v průběhu letošního roku byli patrně protizákonně odposlouchávání tři redaktoři deníku, který nešetří kritikou nejen vůči ministerstvu obrany, ale i vůči celé vládě premiérky Ivety Radičové. Vojenská kontrarozvědka podle Pravdy ukončila odposlechy těsně po pádu kabinetu v polovině října. „Vyhotovovala záznamy, přepisy rozhovorů, které souvisí s prací redakce, výkonem novinářského povolání a v žádném případě nikoliv s úlohami vojenského obranného zpravodajství. Stejně byly takto zaznamenávané soukromé telefonáty redaktorů s rodinnými příslušníky,“ napsal deník.

Na základě soudu

Odposlechy pro vojenskou rozvědku (VSS) i kontrarozvědku (VOS), které patří pod ministerstvo obrany, provádí policie. Mluvčí ministerstva vnitra Gábor Grendel řekl, že tak dělá jen na základě rozhodnutí soudce.

Ministr obrany Galko nařčení z odposlechů odmítl. „Čekal jsem leccos, ale toto? Pěkně nechutná hra. VOS ani VSS nemá vlastní odposlouchávací zařízení,“ napsal Galko na sociální síti.

Nejnovější informace o odposleších nejsou v zemi prvním případem údajného sledování novinářů. Už v roce 2003 se na veřejnosti objevily informace o nahrávce rozhovoru redaktora listu Sme se šéfem jedné z tehdejších koaličních stran. Letos zase opoziční poslanec Igor Štefanov, jehož policie podezírá z machinací při tendru z období předchozí vlády, prohlásil, že bezpečnostní složky odposlouchávají vícero zákonodárců a jednoho ministra. Úřady ale toto tvrzení blíže nekomentovaly.

Autor: ČTK

21.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Alexej Navalnyj
2 6

Soud uložil Navalnému 15 dní vězení, kladl prý odpor policii

Předseda KDU-ČSL a místopředseda vlády Pavel Bělobrádek (vpravo) a 1. místopředseda strany a ministr zemědělství Marian Jurečka.
10 8

Devět procent. Lidovci a STAN by se do Sněmovny společně nedostali

AKTUALIZOVÁNO

Smrt Špinarové její kolegy z branže zasáhla. Zpívala do posledního dechu, říkají

Zpěvačka Věra Špinarová zemřela ve věku 65 let v neděli v pražské motolské nemocnici. Ve středu zkolabovala při koncertu v Čáslavi, měla zástavu srdce.

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly u Lačnova

Tisíce květů vzácného šafránu bělokvětého rozkvetly nyní na loukách a zahradách v okolí Lačnova na Vsetínsku. Lokalit je 18, k největším patří například louka za školou nebo na Sucháčkových pasekách, tam bývá až 20.000 nebo 30.000 květů, řekl dnes Milan Orálek z Českého svazu ochránců přírody Valašské Meziříčí.

AKTUALIZOVÁNO

Dva lidé a firma čelí obžalobě za podplácení v České poště

Pražské vrchní státní zastupitelství v pondělí podalo obžalobu na dva lidi a jednu firmu za korupci v souvislosti se zajištěním bezpečnostních služeb pro Českou poštu. Na webu o tom informoval dozorující státní zástupce Zdeněk Matula. Za podplácení úřední osoby hrozí obviněným až šestileté vězení, propadnutí majetku nebo peněžitý trest. Podle dřívějších informací se kauza týká firmy Alkom.

Porno na počítači prezidenta. Národní bezpečnostní úřad o tom nevěděl

Pražský hrad se v případě dětské pornografie, kterou podle prezidenta Miloše Zemana někdo nainstaloval na jeho počítač v Lánech, na Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) neobrátil. Mluvčí úřadu Radek Holý řekl, že daný počítač zřejmě nespadá pod zákon o kybernetické bezpečnosti. Povinnost obrátit se na úřad tak Hrad neměl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies