„Často si říkám, že kdybych byla velkým a starým mužem s vousy, brali by mě možná víc vážně," svěřuje se dívenka s úsměvem panenky. I tak ale metropole klasické hudby, vlast Mozarta i Schuberta, chystá na konec roku uvedení její opery Popelka. Premiéra je připravena na 29. prosince, píše agentura AFP.

Zkoušek se Alma zúčastnila jako respektovaný maestro. Doprovázela na klavír sólisty třikrát starší, než je ona. „Slyšela jsem její hudbu ještě dříve, než jsem věděla, kolik je jí let. Byla jsem v šoku. Jsou zde skutečně propracované pasáže," říká rakouská sopranistka Anna Voshegeová, která zpívá jednu z dvou nevlastních sester Popelky. Hrdinkou opery je mladá skladatelka. Alma situovala děj do vybájené země Transylvánie, kde se v duchu často prochází a kterou obývají smyšlení hudebníci, jako je Antonin Yellowskin (volně přeloženo jako Antonín Žlutokožec), její oblíbenec. „Ukradla jsem mu jednu skladbu," směje se.

Jako mladý Mozart

Její otec vzpomíná, jak ho překvapila Almina slova v době, kdy jí byly teprva dva roky. „Jak může být hudba tak krásná," řekla tehdy. „Když začala skládat své vlastní kusy, pochopili jsme, že máme co do činění s čímsi skutečně vzácným," vysvětluje. V šesti letech složila první sonátu pro klavír, v sedmi letech minioperu a v devíti koncert pro housle.

Alma nemá ráda současnou hudbu, která je podle ní příliš hlučná, a nezná Justina Biebera nebo Beatles. Místo toho radši běhá a leze na stromy. Při uvedení opery ve Vídni bude Alma Deutscherová hrát v orchestru na housle a klavír. V zákulisí zanechá svůj třetí oblíbený nástroj švihadlo. Právě díky němu se rodí melodie, vysvětluje dívka. „Ve skutečnosti neskáču, ale jen jím všelijak kroužím ve vzduchu a přeříkávám si různé příběhy. Často se mi tak v hlavě zrodí melodie, kterou si honem běžím zaznamenat," říká.

Malá virtuoska se ve Vídni nevyhnula srovnání s mladým Wolfgangem Amadeem Mozartem, jemuž bylo jedenáct let, když v roce 1767 představil svou první operu. „Radši nechci být s někým srovnávána, chci psát vlastní hudbu, být právě touhle malou Almou. Kdybych totiž jen přepisovala Mozarta, bylo by to nudné," říká.