VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sobotní železniční neštěstí v Indii má 145 obětí

Dillí - Záchranáři ukončili prohledávání poničených vagonů vlaku, který v neděli vykolejil na severu Indie. Nehodu podle nejnovější policejní bilance nepřežilo 145 lidí, více než 200 se jich zranilo. Neštěstí se stalo asi v polovině sedmadvacetihodinové trasy mezi městy Indaur a Patna.

21.11.2016 1 AKTUALIZOVÁNO 21.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Vlak vykolejil v neděli po 3:00 místního času a mimo koleje se dostalo 14 vagonů. Náraz byl tak silný, že jeden z vagonů se vysunul nad ten před ním. Záchranáři pracovali ještě v noci na dnešek a pátrali po lidech uvězněných uvnitř vagonů. Dnes ráno dokončili prohlídku posledního ze 14 vagonů a našli v něm těla dalších mrtvých.

Naděje na nalezení přeživších jsou podle úřadů minimální. Záchranné týmy proto již začaly pomocí jeřábů zvedat vagony z kolejí, aby se přesvědčily, jestli nějaká těla obětí nezůstala uvězněna pod nimi.

"Pátrací operace na místě je téměř u konce. Říkám 'téměř', protože nyní se záchranáři snaží pomocí jeřábů zdvihnout vagony a prověřit, zda pod nimi nejsou také nějaká těla," řekl agentuře AP mluvčí indických železnic Anil Saxena.

Místní policie oznámila, že mezi 226 zraněnými bylo 76 lidí zraněno těžce. Zdravotníci na místě poskytovali první pomoc a sanitky zraněné svážely hlavně do nemocnice v nejbližším městě, kterým je Kánpur.

Příčinou neštěstí by mohla být vadná kolej

Příčina neštěstí se vyšetřuje, podle zatím nepotvrzených informací by příčinou mohla být vadná kolej.

Jde o největší železniční neštěstí v Indii od roku 2010, kdy při srážce vlaků zemřelo v Západním Bengálsku 146 osob. Železniční nehody nejsou ale v Indii výjimečné, vládní zpráva z roku 2012 uvádí, že na indických železnicích každý rok zemře asi 15.000 lidí. Vůbec nejhorší nehoda se stala v roce 1981, kdy se ve státě Bihár zřítilo do řeky Bágmatí sedm obsazených vagonů. O život tehdy přišlo na 800 lidí.

Indická železniční síť pochází převážně z koloniálního období a je čtvrtá největší na světě; denně přepraví asi 23 milionů lidí. Kvůli zastaralosti se ale průměrná rychlost vlaků pohybuje pouze kolem 50 kilometrů v hodině, chybí moderní signalizace a komunikační zařízení.

Premiér Naréndra Módí loni slíbil, že do modernizace železnic úřady během příštích pěti let investují 137 miliard dolarů (3,5 bilionu Kč) a že mimo jiné s finanční podporou Japonska postaví i novou vysokorychlostní železnici, uvedla agentura AP.

Zatím je ale při opravách kolejí a instalaci moderního zařízení vidět jen malý pokrok. Vláda zatím ani nepřistoupila ke zvýšení nyní silně dotovaného jízdného, což je podle expertů nutné k získání prostředků na investice do vlakové dopravy.

Autor: ČTK

21.11.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Salman Abádí
AKTUALIZOVÁNO
21

Útok v Manchesteru: Britská policie přerušila spolupráci s Američany

Exministr financí Andrej Babiš na setkání starostů ve Zbraslavicích na Kutnohorsku.
27

První den v civilu: Babiš zavítal mezi starosty na Kutnohorsko

Jak proběhl atentát na Heydricha? Nebylo to jako ve filmu

/VIDEO/ V sobotu 27. května to bude tři čtvrtě století, co českoslovenští parašutisté potrestali tehdejšího zastupujícího protektora Reinharda Heydricha za zločiny, kterých se dopustil nejen u nás.

Kandidát na šéfa fotbalu: Já a mimozemšťan? Hlásím se

Mnozí ho rovnou pasovali do role outsidera. Možná i vy jste se divili, kdo to je Libor Duba. Muž, jenž chce vést český fotbal. Odpověď? Krizový manažer několika společností miliardáře Pavola Krúpy.

Norové chtějí spojit hyperloopem Oslo a Kodaň

Norská Strana zelených požaduje, aby novátorská koncepce dopravy Hyperloop, založená na vakuovém tunelu a vyvinutá americkým vizionářem Elonem Muskem, byla v průběhu 20 let vybudována mezi dvěma skandinávskými městy Oslem a Kodaní.

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

/INFOGRAFIKA/- Na dnešek připadá Pomněnkový den připomínající pohřešované nezletilé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies