V 16:00 SELČ po více než sedmi hodinách letu měl za sebou Piccard 460 kilometrů, což odpovídá šesti procentům trasy. V té době stroj letěl nad mořem podél americko-kanadského pobřeží; přímý let nad pevninou ho zřejmě čeká až v Evropě. Se severoamerickou pevninou se Piccard rozloučil přeletem ostrova Nantucket, který je součástí amerického státu Massachusetts.

Letoun, který letí ve výšce přes 940 metrů a postupně stoupá, nyní k pohonu plně využívá energii generovanou z fotovoltaických článků. Přebytečná elektrická energie pak dobíjí baterie, které jsou prozatím na necelých 60 procentech kapacity.

V New Yorku na mezinárodním letišti Johna Fitzgeralda Kennedyho byl Solar Impulse 2 od soboty 11. června, kdy tam přiletěl po několika etapách napříč Spojenými státy.

Po příletu do Evropy čeká švýcarský stroj na solární pohon závěrečná etapa do Abú Zabí ve Spojených arabských emirátech, kde loni v březnu svou cestu kolem světa zahájil. Piccard se v pilotování po etapách střídá s dalším Švýcarem Andrém Borschbergem.

Cílem projektu je propagace solární energie, která je jediným zdrojem pohonu letounu. Na svém povrchu má stroj 17.248 fotovoltaických článků, které s pomocí lithiových baterií dodávají energii čtyřem motorům. Rozpětí křídel je 72 metrů, což je více, než má Boeing 747. Solární letadlo ale váží jen 2,3 tuny, tedy asi jako větší osobní automobil.