VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Společnost, jejíž letadlo se zřítilo v Kolumbii, přišla o licenci

Bogotá - Bolivijské letecké úřady odebraly licenci letecké společnosti LaMia, jejíž letadlo se zřítilo se 77 lidmi v Kolumbii. Neštěstí nepřežilo 71 z nich. Podle dosavadních poznatků mohl být příčinou nedostatek paliva.

2.12.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Zřícený letoun Avro RJ85 byl podle stanice BBC jediným funkčním strojem aerolinek a zčásti byl ve vlastnictví pilota. Společnost LaMia byla založena loni. Vlastní sice tři letadla, ale dvě z nich jsou právě v opravě. Pilot před pádem žádal nedaleko Medellínu o povolení k přistání, protože neměl palivo a stroj měl výpadek elektřiny.

Na trase z Bolívie bylo několik možností k dotankování. Podle brazilského listu O Globo pilot nemohl tankovat v Cobiji na brazilsko-bolivijské hranici, protože tam kvůli zpožděnému startu dorazil příliš pozdě a toto letiště v noci není v provozu. Další možností byla Bogotá, ale pilot ji minul a zamířil rovnou do Medellínu.

Zástupce společnosti LaMia Gustavo Vargas řekl, že rozhodnutí učinil pilot. "Myslel si, že mu palivo vystačí," řekl. Když se stroj blížil k Medellínu, požádal pilot o povolení k mimořádnému přistání, ale formální tísňové volání nevyslal.

Podle neoficiálních zpráv z letiště v bolivijském Santa Cruz, z nějž letadlo startovalo, je zachyceno v dokumentaci týkající se letadla společnosti LaMia, že ve stroji není dost paliva na celou trasu, jež měřila přes 2900 kilometrů.

Skříňky s informacemi o letu budou poslány do Británie, kde bylo letadlo vyrobeno. Nezodpovězeno zůstává, proč letadlo nemělo natankovánu palivovou rezervu aspoň na půl hodiny, jak předpokládají předpisy. Vyloučeno není, že ji mělo, ale že palivo někudy unikalo. Na přistání navíc dostal přednost jiný stroj, který měl rovněž problémy, zatímco letadlo společnosti LaMia dostalo pokyn kroužit a vyčkat. Není jasné, zda posádka jasně vysvětlila, v jak naléhavé situaci se nachází. Podle údajů z radaru letadlo kroužilo ve vzduchu 13 minut ve vzdálenosti asi tří nebo čtyři minut od letiště.

Na palubě byl brazilský fotbalový tým Chapecoense, z nějž přežily tři osoby. Dalšími přeživšími jsou dva členové posádky a jeden novinář.

Autor: ČTK

2.12.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
7 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Milan Petržela se raduje s Františkem Rajtoralem po vstřelené brance.
10

Fanoušci zapalují u stadionu svíčky. "Františku, nezapomeneme," zní z Viktorie

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies