VYBERTE SI REGION

Stále víc Němců využívá k dálkovým cestám autobusy

Berlín - Stále víc Němců využívá k dálkovým cestám autobusy. Podle statistického úřadu se loni počet cestujících meziročně zdvojnásobil na zhruba 19 milionů. Dominantní postavení si však v osobní dopravě stále drží železnice. I přes dvouprocentní meziroční pokles loni využilo vlak k cestě na dlouhou vzdálenost 129 milionů Němců.

9.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Vnitroněmecké dálkové autobusové linky fungují teprve od roku 2013. Do té doby platila na dopravním trhu omezení, která měla chránit státního železničního dopravce Deutsche Bahn. Německá vláda opatření obhajovala mimo jiné tím, že železniční doprava je šetrnější k životnímu prostředí než autobusová.

V uplynulých dvou letech zažila autobusová doprava v Německu velký rozmach. Podle statistického úřadu se k jejímu využívání nerozhodovali řidiči osobních aut, ale spíš železniční cestující. Cesta autobusem mezi velkými městy je totiž zpravidla o polovinu až dvě třetiny levnější než cesta vlakem na stejném úseku.

Společnost Deutsche Bahn letos oznámila, že rozvoj autobusové dopravy významným způsobem ovlivňuje její hospodaření. Železniční dopravce vyčíslil ušlé příjmy za loňský rok na 130 milionů eur (3,5 miliardy korun).

Podle provozovatelů dálkových autobusů se však Deutsche Bahn nemusí obávat, že by ji autobusy z dálkové osobní dopravy vytlačily. "Železnice nemusí mít strach z dálkových autobusů. Z dlouhodobého hlediska pro ni nejsou nebezpečné," řekla týdeníku Focus předsedkyně Spolkového svazu německých autobusových dopravců Christiane Leonardová.

Leonardová poukázala na odborné studie o očekávaném vývoji německého dopravního trhu. Podle expertů bude v Německu do roku 2018 ročně využívat hromadnou dopravu na dlouhé vzdálenosti kolem 180 milionu lidí. Ze studií vyplývá, že Deutsche Bahn by si měla přinejmenším udržet současný počet cestujících.

Razantní růst počtu cestujících na železnici se však podle odborníků očekávat nedá. Přispívá k tomu i určitá nespolehlivost německých vlaků, která se podle statistického úřadu projevila i na letošním dvouprocentním snížení počtu přepravených cestujících. Loni v létě kvůli velkému horku selhaly některé vlaky a Deutsche Bahn musely zrušit část spojů. Na podzim pak železničního dopravce zasáhlo několik stávek strojvůdců a vzhledem k tomu, že spor o mzdy zatím není vyřešen, hrozí i letos další protestní akce a s nimi spojená dopravní omezení.

Autor: ČTK

9.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies