VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stále víc Němců využívá k dálkovým cestám autobusy

Berlín - Stále víc Němců využívá k dálkovým cestám autobusy. Podle statistického úřadu se loni počet cestujících meziročně zdvojnásobil na zhruba 19 milionů. Dominantní postavení si však v osobní dopravě stále drží železnice. I přes dvouprocentní meziroční pokles loni využilo vlak k cestě na dlouhou vzdálenost 129 milionů Němců.

9.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Vnitroněmecké dálkové autobusové linky fungují teprve od roku 2013. Do té doby platila na dopravním trhu omezení, která měla chránit státního železničního dopravce Deutsche Bahn. Německá vláda opatření obhajovala mimo jiné tím, že železniční doprava je šetrnější k životnímu prostředí než autobusová.

V uplynulých dvou letech zažila autobusová doprava v Německu velký rozmach. Podle statistického úřadu se k jejímu využívání nerozhodovali řidiči osobních aut, ale spíš železniční cestující. Cesta autobusem mezi velkými městy je totiž zpravidla o polovinu až dvě třetiny levnější než cesta vlakem na stejném úseku.

Společnost Deutsche Bahn letos oznámila, že rozvoj autobusové dopravy významným způsobem ovlivňuje její hospodaření. Železniční dopravce vyčíslil ušlé příjmy za loňský rok na 130 milionů eur (3,5 miliardy korun).

Podle provozovatelů dálkových autobusů se však Deutsche Bahn nemusí obávat, že by ji autobusy z dálkové osobní dopravy vytlačily. "Železnice nemusí mít strach z dálkových autobusů. Z dlouhodobého hlediska pro ni nejsou nebezpečné," řekla týdeníku Focus předsedkyně Spolkového svazu německých autobusových dopravců Christiane Leonardová.

Leonardová poukázala na odborné studie o očekávaném vývoji německého dopravního trhu. Podle expertů bude v Německu do roku 2018 ročně využívat hromadnou dopravu na dlouhé vzdálenosti kolem 180 milionu lidí. Ze studií vyplývá, že Deutsche Bahn by si měla přinejmenším udržet současný počet cestujících.

Razantní růst počtu cestujících na železnici se však podle odborníků očekávat nedá. Přispívá k tomu i určitá nespolehlivost německých vlaků, která se podle statistického úřadu projevila i na letošním dvouprocentním snížení počtu přepravených cestujících. Loni v létě kvůli velkému horku selhaly některé vlaky a Deutsche Bahn musely zrušit část spojů. Na podzim pak železničního dopravce zasáhlo několik stávek strojvůdců a vzhledem k tomu, že spor o mzdy zatím není vyřešen, hrozí i letos další protestní akce a s nimi spojená dopravní omezení.

Autor: ČTK

9.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nejčastějšími riziky pro zaměstnance na evropských pracovištích jsou stres a problémy pohybového aparátu, zejména zad a rukou.
10

Odškodné za bolavá záda? Zničí nás to, tvrdí o návrhu firmy

Maria Šarapovová na exhibici v Las Vegas.
14

Pohledem Vojtěcha Žižky: O Máše a pokrytectví

Kde je farmářský trh s kvalitním jídlem? To si lidé musí povědět mezi sebou

Kus nebo třeba jen kousek vlastního pozemku? V Praze to má málokdo. Ani s dostatkem času nebo i chuti hrabat se v hlíně to občas není růžové. Právě v metropoli se tak staly fenoménem farmářské trhy.

Vakcíny proti tetanu docházejí. Lékaři při přeočkování upřednostňují starší děti

V dětské ambulanci v Kunštátě na Blanensku předminulý týden vypotřebovali poslední Boostrix Polio. Vakcínu, kterou povinně přeočkovávají deseti až jedenáctileté děti proti záškrtu, tetanu, černému kašli a dětské obrně. A několik měsíců ji ani nedoobjednají. Dodavatel oznámil přerušení výroby. „Potřebujeme obnovu dodávek hned, začínáme mít nenaočkované děti," přiblížila tamní lékařka Marie Neníčková.

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Flotila USA v čele s letadlovou lodí Carl Vinson se vytrvale přibližuje Korejskému poloostrovu. V prostoru by měla být do několika desítek hodin. Svaz disponuje takřka kompletním arsenálem zbraní - střelami země-země Tomahawk, stíhačkami Super Hornet, protilodními střelami. Zatím však chybí výzbroj, která by dovedla zasáhnout severokorejské balistické střely.

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies