VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stále víc Němců využívá k dálkovým cestám autobusy

Berlín - Stále víc Němců využívá k dálkovým cestám autobusy. Podle statistického úřadu se loni počet cestujících meziročně zdvojnásobil na zhruba 19 milionů. Dominantní postavení si však v osobní dopravě stále drží železnice. I přes dvouprocentní meziroční pokles loni využilo vlak k cestě na dlouhou vzdálenost 129 milionů Němců.

9.4.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Vnitroněmecké dálkové autobusové linky fungují teprve od roku 2013. Do té doby platila na dopravním trhu omezení, která měla chránit státního železničního dopravce Deutsche Bahn. Německá vláda opatření obhajovala mimo jiné tím, že železniční doprava je šetrnější k životnímu prostředí než autobusová.

V uplynulých dvou letech zažila autobusová doprava v Německu velký rozmach. Podle statistického úřadu se k jejímu využívání nerozhodovali řidiči osobních aut, ale spíš železniční cestující. Cesta autobusem mezi velkými městy je totiž zpravidla o polovinu až dvě třetiny levnější než cesta vlakem na stejném úseku.

Společnost Deutsche Bahn letos oznámila, že rozvoj autobusové dopravy významným způsobem ovlivňuje její hospodaření. Železniční dopravce vyčíslil ušlé příjmy za loňský rok na 130 milionů eur (3,5 miliardy korun).

Podle provozovatelů dálkových autobusů se však Deutsche Bahn nemusí obávat, že by ji autobusy z dálkové osobní dopravy vytlačily. "Železnice nemusí mít strach z dálkových autobusů. Z dlouhodobého hlediska pro ni nejsou nebezpečné," řekla týdeníku Focus předsedkyně Spolkového svazu německých autobusových dopravců Christiane Leonardová.

Leonardová poukázala na odborné studie o očekávaném vývoji německého dopravního trhu. Podle expertů bude v Německu do roku 2018 ročně využívat hromadnou dopravu na dlouhé vzdálenosti kolem 180 milionu lidí. Ze studií vyplývá, že Deutsche Bahn by si měla přinejmenším udržet současný počet cestujících.

Razantní růst počtu cestujících na železnici se však podle odborníků očekávat nedá. Přispívá k tomu i určitá nespolehlivost německých vlaků, která se podle statistického úřadu projevila i na letošním dvouprocentním snížení počtu přepravených cestujících. Loni v létě kvůli velkému horku selhaly některé vlaky a Deutsche Bahn musely zrušit část spojů. Na podzim pak železničního dopravce zasáhlo několik stávek strojvůdců a vzhledem k tomu, že spor o mzdy zatím není vyřešen, hrozí i letos další protestní akce a s nimi spojená dopravní omezení.

Autor: ČTK

9.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies