VYBERTE SI REGION

Maďaři zastavili vlaky. A šli do ulic

BUDAPEŠŤ/PAŘÍŽ -Kolečkové brusle, kola a motorové koloběžky: jediné dopravní prostředky, na které je ve Francii, Německu a nově i Maďarsku spolehnutí.

21.11.2007
SDÍLEJ:

Stávka železničářů v Maďarsku.Foto: Reuters

Všemi těmito zeměmi se totiž šíří jako nebezpečný virus stávky železničářů. Boj se čím dál tím víc přiostřuje.

Maďarská stávka včera ochromila i dopravu v Česku. Od rána do poledne nevyjel v Maďarsku na trať jediný vlak, včetně spojů do Prahy. Na 50 tisíc odborářů a pravicové opozice se vydalo protestovat před budovu parlamentu.

Francouzští železničáři stávkují už devátý den v kuse. Sabotéři tam navíc zapalovali bezpečnostní signalizaci na tratích pro rychlovlaky TGV.

Němečtí strojvůdci po nejdelší stávce v historii ani po včerejšku nenašli dohodu na navýšení mezd a hrozí neomezenými blokádami kolejí.

U nováčka mezi stávkujícími, v Maďarsku, byl včera takový dopravní chaos, že si lidé brali raději dovolené.

„Bylo mi jasné, že do práce se dnes nedostanu,“ řekl deníku Sme István Horváth z městečka Nagytarcsa.

Nemohl se do ní dostat ani autobusem.Šoféři se ke stávce připojili a na protest proti nízkým platům s vozy nevyjeli.

„Spousta lidí sedla na kolo, ale já bych tak dalekou cestu v zimě nezvládl,“ dodal Igor Csiffár z Egeru. Několik hodin nefungovala ani letiště.
Protesty v Maďarsku pocítili i Češi.

„Maďarské železnice nám nedaly včas vědět, a tak jsme nemohli ranní vlak Eurocity z Budapešti do Prahy nahradit,“ řekl mluvčí ČD Ondřej Kubala.

K největší stávce v Maďarsku za posledních sedm let se připojili i učitelé, takže školákům téměř odpadla výuka.

Ve Francii se v noci na včerejšek protesty vyostřily, když neznámí útočníci provedli sabotáže na vysokorychlostní trati TGV. Vytrhávali kabely, zapalovali signalizaci.

Hořelo na více než třiceti kilometrech Atlantické větve. „Jsou to činy spáchané zbabělci,“ vzkázal odborový svaz.

Vedení státních železnic z útoků viní militantní křídlo odborářů, které se snaží narušit jednání o ukončení stávky.

21.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies