Všemi těmito zeměmi se totiž šíří jako nebezpečný virus stávky železničářů. Boj se čím dál tím víc přiostřuje.

Maďarská stávka včera ochromila i dopravu v Česku. Od rána do poledne nevyjel v Maďarsku na trať jediný vlak, včetně spojů do Prahy. Na 50 tisíc odborářů a pravicové opozice se vydalo protestovat před budovu parlamentu.

Francouzští železničáři stávkují už devátý den v kuse. Sabotéři tam navíc zapalovali bezpečnostní signalizaci na tratích pro rychlovlaky TGV.

Němečtí strojvůdci po nejdelší stávce v historii ani po včerejšku nenašli dohodu na navýšení mezd a hrozí neomezenými blokádami kolejí.

U nováčka mezi stávkujícími, v Maďarsku, byl včera takový dopravní chaos, že si lidé brali raději dovolené.

„Bylo mi jasné, že do práce se dnes nedostanu,“ řekl deníku Sme István Horváth z městečka Nagytarcsa.

Nemohl se do ní dostat ani autobusem.Šoféři se ke stávce připojili a na protest proti nízkým platům s vozy nevyjeli.

„Spousta lidí sedla na kolo, ale já bych tak dalekou cestu v zimě nezvládl,“ dodal Igor Csiffár z Egeru. Několik hodin nefungovala ani letiště.
Protesty v Maďarsku pocítili i Češi.

„Maďarské železnice nám nedaly včas vědět, a tak jsme nemohli ranní vlak Eurocity z Budapešti do Prahy nahradit,“ řekl mluvčí ČD Ondřej Kubala.

K největší stávce v Maďarsku za posledních sedm let se připojili i učitelé, takže školákům téměř odpadla výuka.

Ve Francii se v noci na včerejšek protesty vyostřily, když neznámí útočníci provedli sabotáže na vysokorychlostní trati TGV. Vytrhávali kabely, zapalovali signalizaci.

Hořelo na více než třiceti kilometrech Atlantické větve. „Jsou to činy spáchané zbabělci,“ vzkázal odborový svaz.

Vedení státních železnic z útoků viní militantní křídlo odborářů, které se snaží narušit jednání o ukončení stávky.