VYBERTE SI REGION

Studie: Jakou barvu si vzít na pracovní pohovor?

Řím - Čeká vás pracovní pohovor? Jestliže se rozhodnete pro oblečení v černé, vzbudíte u zaměstnavatele důvěru a zapůsobíte seriózně. Kromě toho je tato barva spojena se vzájemnou přitažlivostí mezi dvěma osobami, píše italský deník Corriere della Sera.

24.9.2015 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Psychologové již mnoho let studují vliv barev v oblékání na lidskou duši. Výsledky studií jsou rozmanité a zahrnují rady, jak se obléknout na pracovní pohovor nebo k důležité zkoušce, na první dostaveníčko nebo pro první den ve škole. Ale černá, odedávna symbol elegance a solidnosti, někdy není uváděna jako vhodná barva pro některé situace, které naopak vyžadují jasné, jemné či uklidňující barvy. Studie britského módního řetězce New Look, jejíž autoři se dotazovali tisícovky osob, nyní přináší nové poznatky ohledně volby barev: černá podle ní budí více než jiné barvy důvěru a dojem solidnosti.

Je to tedy právě černá barva, která v nás při jednání s osobou takto oděnou vyvolává vůči ní důvěru. Ovlivněni seriózností této barvy považujeme podle expertů tuto osobu za důvěryhodnou, vážnou, důslednou a solidní. Černá barva je tedy podle tohoto výzkumu ideální například pro pracovní pohovory, a to i ve své verzi „total black". Černé oblečení, budící důvěru, vítězí nad ostatními barvami u 56 procent respondentů. Za černou následuje červená, pro niž se vyslovilo 41 procent dotázaných, a modrá (35 procent). Teprve až za těmito barvami se umístila bílá s 30 procenty a za ní všechny další barvy.

Černá je obecně barvou důvěryhodnosti, ale její preference se u mužů a u žen výrazně liší: v černém oblečení nalézají zálibu většinou ženy. Pro černou se vyslovilo 64 procenta dotázaných žen, ale jen 48 procent mužů. Něžné pohlaví pohlíží na černou většinou jako na barvu spojenou s přitažlivostí a dalo by jí přednost při prvním dostaveníčku. Muži i ženy pak mají tendenci kladně hodnotit toho, kdo si oblékl stejnou barvu jako oni. A muži nepohrdnou ženami, které nosí červenou, a potvrzují tak souvislost mezi touto barvou a přitažlivostí. Opačně tomu tak ovšem není: červená zůstává výsadou žen.

Studie se týká čtyř barev, které při pracovních setkáních nebo milostném dostaveníčku navozují velmi dobrý vztah s protějškem. Jen těžko se zmýlíte, když si oblečete černou, červenou, modrou a bílou. Dotazované osoby se shodly na barvách, které by si nikdy k významným příležitostem neoblékly: pro první pracovní pohovor a dostaveníčko je zakázána hnědá a oranžová a růžová je spojována s chabou inteligencí. Také na tomto poli vždy z celé škály barev vítězí černá.

Autor: ČTK

24.9.2015 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies