Projekt se stále potýká s řadou technických problémů, jedním z nich je nalezení správného tvaru letounu, uvedl Martin Sippel, který se projektem takzvaného SpaceLineru zabývá v Německém středisku pro letectví a kosmonautiku (DLR). Sippel je ale přesvědčen o tom, že SpaceLiner učiní v následujících deseti letech dostatečný pokrok, takže o něj začnou mít zájem soukromí investoři.

Současný model počítá se stupněm raketového nosiče pro start a samostatným dopravním stupněm pro pasažéry. Stroj v žádné fázi letu nevstoupí do vesmíru. Sippel připodobnil SpaceLiner ke druhé generaci raketoplánů, který bude mít ovšem zcela odlišný úkol.

Počítá se s tím, že pasažéři zažijí po startu zhruba osmiminutový raketový let, který stroj vynese do výšky 75 až 80 kilometrů. Za hranice mezi atmosférou a vesmírem je považována takzvaná Kármánova linie ve výšce 100 kilometrů nad povrchem Země.