VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Televizní debata Sarkozyho s Hollandem skončila remízou

Paříž – Středeční televizní debata kandidátů na francouzského prezidenta Nicolase Sarkozyho a Françoise Hollanda přinesla velmi prudký střet obou mužů, přičemž není možné říci, že by jeden z nich měl jasně navrch.

3.5.2012
SDÍLEJ:

Televizní debata přinesla prudký střet kandidátů na francouzského prezidenta Foto: čtk

Shoduje se na tom většina prvních komentářů, některé ale soudí, že ve volbách favorizovaný Hollande měl v debatě navrch.

Konzervativní Sarkozy potvrdil svou roli schopného a tvrdého diskutéra, ale socialista Hollande byl útočnější, než se očekávalo, a Sarkozymu se ho v průběhu debaty podle agentury AFP nepodařilo destabilizovat.

Server týdeníku Le Point usoudil, že vítěze často tvrdé debaty, ve které se Sarkozy i Hollande snažili marně zasadit soupeři rozhodující úder, je těžké rozpoznat.

Tato velmi očekávané debata dopadla spíše jako „nerozhodný zápas," uvedl také francouzský politolog Emmanuel Riviere.

Nerudná výměna názorů

Stanice BBC označila téměř tříhodinovou debatu za dlouhou a nerudnou výměnu názorů, při které se kandidáti uráželi a obviňovali ze lží. Žádnému se přitom nepodařilo mít jasně navrch. Potvrdili podle BBC hlavně pocit, že se vzájemně nemají rádi.

Server týdeníku Le Nouvel Observateur označil za vítěze debaty Hollanda, kterého list podporoval v celé dosavadní kampani. „Socialistický kandidát výrazně opanoval televizní duel, při kterém se Sarkozy zdál ochromen tíhou své těžké bilance (v čele státu)," uvedl list.

Pravicový list Le Figaro, který v kampani podporuje Sarkozyho, se v první reakci na svém webu spokojil s tvrzením, že se jednalo o „elektrizující" debatu a že některá tvrzení kandidátů, kteří se u některých čísel a dalších faktů osočovali ze lži, je třeba prověřit.

Vyrovnaný či dokonce pro Hollanda příznivější výsledek debaty je špatnou zprávou pro Sarkozyho, který krátce před rozhodujícím nedělním hlasováním v průzkumech stále zaostává za Hollandem a doufal, že mu slovní souboj před asi 20 miliony televizních diváků umožní ztrátu preferencí dohnat.

Hollande, který již vyhrál první kolo prezidentských voleb 22. dubna, vyhraje druhé kolo podle dosavadních průzkumů ziskem nejméně 53 procent hlasů. Středeční debata podle komentářů preference voličů nejspíš neovlivní.

Autor: ČTK

3.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Ilustrační foto.
7

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

Policie z Manchesteru: útočník nejednal sám, jde o síť, kterou rozplétáme

Britští vyšetřovatelé se snaží zmapovat poslední pohyb sebevražedného atentátníka Salmana Abediho. Podle nich byl součástí širší teroristické sítě.

Dva sebevražední atentátníci zabili tři policisty v Jakartě

Ve východní části hlavního města Indonésie Jakarta se ve středu večer odpálili v blízkosti autobusové zastávky dva sebevražední atentátníci. Výbuchy zabily tři indonéské policisty a zranily dalších deset lidí. Uvedla to agentura Reuters.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Kouření a jiné škodliviny

Už za týden to vypukne – začne platit zákaz kouření v restauracích a hospodách. Když tak poslouchám některé zastánce protikuřáckého zákona (ach, jak dlouho museli tito apoštolové voňavějších zítřků trpět ústrky a čekat na sladkou chuť triumfu), skoro se začínám těšit. Nastává nová doba. Bude se žít lépe, bude se žít radostněji.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies