Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

The New York Times zpoplatní přístup na svůj web

New York - Za internetovou verzi známého titulu by se mělo začít platit už příští rok. Manažeři zatím neuvedli, kolik budou za neomezený přístup na stránku vybírat, ani kolik článků si budou čtenáři moci přečíst zdarma.

22.1.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Michaela Červená

Americký deník The New York Times bude od roku 2011 vybírat poplatky za přístup na svoji webovou stránku. Bude přitom používat takzvaný měřený model – lidé si na ní každý měsíc budou moci zdarma přečíst jenom určitý počet článků, pak se jim zobrazí výzva, aby si zaplatili za neomezený přístup. Informovalo o tom vedení společnosti Times Company, která deník vydává.

„Stránce NYTimes.com to umožní vytvořit druhý zdroj příjmů a zároveň uchovat silný příjem z reklamy. Získá také potřebnou pružnost při stanovování vhodného poměru mezi bezplatným a placeným obsahem, aniž by se uzavřela před internetovými vyhledavači,“ uvedlo vedení firmy, která prý podobný krok zvažuje už déle než rok.

Cenu zatím neuvedli

Podle webových stránek deníku zatím manažeři jeho vydavatele neuvedli, kolik budou za neomezený přístup na stránku vybírat, ani kolik článků si budou čtenáři moci přečíst zdarma. Podle nich se tento počet možná bude měnit v závislosti na stavu ekonomiky a poptávce.

Stránky newyorského listu jsou nejpopulárnějším webem novin ve Spojených státech. Měsíčně je podle výzkumné firmy Nielsen Online navštíví kolem 17 milionů Američanů. Podle deníku tak má při zpoplatnění lepší pozici než jiné listy, zároveň ale také může při negativní reakci čtenářů více ztratit.

V současnosti za přístup na své stránky vybírají poplatky dva deníky. Jedním je The Wall Street Journal, na němž si některé články mohou číst jenom předplatitelé online verze deníku. Druhým je pak jeho konkurent Financial Times, který používá podobný model, s jakým počítá vydavatel The New York Times – neplatící čtenáři si mohou přečíst maximálně deset článků měsíčně.

Za web The New York Times už se kdysi platilo

Rupert Murdoch, vlivný majitel společnosti News Corp., která mimo jiné vydává The Wall Street Journal, nedávno uvedl, že by mediální společnosti měly za obsah svého zpravodajství inkasovat. Vyzval také, aby se firmám jako vyhledávací společnost Google, jež shromažďují odkazy na zpravodajský obsah na internetu, znemožnilo vydělávání na investicích jiných. Murdoch chce proto v budoucnu zpoplatnit i další stránky svých titulů.

Pro The New York Times ale chystané placení za obsah jeho webové stránky není úplná novinka. V 90. letech list vybíral peníze od zahraničních čtenářů. V letech 2005 až 2007 se pak v rámci služby TimeSelect platilo za přístup k úvodníkům a sloupkům. Služba tehdy získala 210.000 předpla­titelů, kteří za ni hradili zhruba 50 dolarů ročně. Vydavatel ji ale nakonec zrušil, protože se chtěl orientovat na příjmy z online reklamy.

Autor: ČTK

22.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve vlaku, který jel večer 22. září z Brna směrem na Blansko, se stala vražda.
AKTUALIZOVÁNO
9 4

Střelba ve vlaku: policisté zadrželi podezřelého z vraždy, má to být narkoman

Ilustrační foto

Čech se zranil při pádu v rakouských Alpách. Je ve velmi vážném stavu

SLEDUJEME ON-LINE / AKTUALIZOVÁNO

Německé volby vrcholí. Odvolila již i kancléřka Angela Merkelová

/FOTOGALERIE/ Úderem osmé hodiny se otevřelo více než 73 tisíc volebních místností. Němci mají deset hodin na to, aby do volebních uren odevzdali svůj hlas a rozhodli tak o budoucím složení Spolkového sněmu.

Kobyla spadla do díry u bazénu. Před utonutím ji zachránili hasiči a jeřáb

/FOTOGALERIE/ V technické šachtě bazénu se zaklínil kůň v Lelekovicích na Brněnsku. V neděli ráno našel majitel kobylu uvězněnou v šachtě s otvorem o průměru zhruba metr a půl. V následujících minutách nastalo drama, prostor se totiž začal plnit vodou z přilehlého bazénu, podle hasičů patrně kvůli poškozenému potrubí.

VIDEO: Za 45 minut 260 gramů másla

Jak na vlastní máslo? To jsme si vyzkoušeli v redakci Deníku.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

/ANKETA/ Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení