VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Transport zvířat na jatka pobuřuje svou krutostí

Londýn - Pro miliony kusů dobytka je porážka vysvobozením. Cesta na jatka pro ně znamená neskutečné utrpení.

13.2.2008
SDÍLEJ:

Zvířata při transportu na jatka zakoušejí neskutečné utrpení.Foto: profimedia.cz

Skupiny na ochranu zvířat vyrazily včera do boje proti „krutým a nesmyslným“ transportům živých zvířat.

Miliony koní a dalších hospodářských zvířat jsou ročně přepravovány po celém světě, aby na konci strastiplné cesty skončily na jatkách.

Koalice spolků ochránců zvířat a lobbistické skupiny včera odstartovaly novou kampaň, v níž vyzývají vlády mnoha zemí ke zpřísnění podmínek transportu zvířat. Požadují, aby bylo zřetelně označeno maso zvířat, která byla poražena v blízkosti místa chovu.

Jeden z největších apelů adresovali ochránci Austrálii, odkud je každý rok na lodích exportován ohromný počet dobytčat do velmi vzdálených destinací na Blízkém východě.

„Utrpení, které musí zvířata snášet, je ve 21. století naprosto nepřijatelné,“ soudí šéf organizace CIWF.

Zvířata jsou převážena i týdny ve velmi stísněných prostorech, bez předepsaných přestávek a s minimálním přísunem vody a jídla. Tisíce ovcí, prasat a koní denně při transportech umírají, většinou vyčerpáním, stresem nebo v důsledku nemoci.

Kampaň se zaměřila také na zvyšující se počet transportovaných koní, jejichž nejčastější cílovou destinací v Evropě je Itálie. Největším vývozcem koní v EU je Polsko, v poslední době se začal zvyšovat export koní ze Španělska.

Vysoká poptávka po koňském mase v Itálii má zneklidňující dopad na celoevropskou populaci koní. Jen v Polsku se kvůli obchodu s koňským masem zredukoval počet koní z milionu na současných 500 tisíc. Italští konzumenti navíc požadují čerstvé a tuhé maso, proto řidiči dostávají příkaz koně nenapájet.

Zákonodárci Evropské unie budou otázku transportů zvířat projednávat příští rok. Kampaň má přimět lidi, aby se připojili svým podpisem pod protest, jenž bude zaslán vládám po celém světě.

Autor: Klára Bitvarová

13.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath.
11

Soud zamítl Rathovu žalobu kvůli nákladům spojených s vazbou

Ilustrační foto
9

Zdravotním sestrám zřejmě bude stačit nižší vzdělání než nyní

Maminky na brigádě? Dál hrozí, že přijdou o „rodičák"

Maminky, které chtějí od raného věku dítěte pracovat, dávat potomka do jeslí či mateřinek a nepřijít přitom o rodičovskou, mají smůlu. V novele zákona o státní sociální podpoře totiž zůstal stávající limit 46 hodin měsíčně, kdy může být dítě do dvou let v předškolním zařízení. Pokud rodič hodinovou dotaci překročí, ztratí nárok na rodičovskou.

Létající auta? Za tři roky, slibuje Uber

Na včerejší tiskové konferenci společnosti Uber byly představeny futuristické plány na zprovoznění létajících taxi. Šéf Uberu Jeff Holden nastínil, že půjde o malé letadlo vyvíjené spolu s dalšími inovačními společnostmi.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies