Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tři novináři Murdochova listu přiznali vinu kolem odposlechů

Londýn - Tři bývalí přední novináři z britského bulvárního listu News of the World (NOW) mediálního magnáta Ruperta Murdocha, kteří čelí obvinění v aféře odposlechů nedělníkem NOW, přiznali svou vinu. Zaznělo to dnes u soudu v Londýně, kde pokračuje třetí den proces s osmi obviněnými v tomto případu. Podle agentury Reuters je to poprvé, co veřejně zaznělo podobné přiznání některého z novinářů NOW od začátku policejního vyšetřování případu v roce 2011.

30.10.2013
SDÍLEJ:

Mediální magnát Rupert Murdoch.Foto: ČTK

Podíl na spiknutí s cílem zachycovat tajně mobilní zprávy a komunikace přiznali někdejší hlavní dopisovatel listu Neville Thurlbeck, bývalý zástupce editora James Weatherup a někdejší editor zpravodajství Greg Miskiw. Podle Reuters se trojice obviněných přiznala již dříve, ale jejich přiznání bylo zveřejněno až dnes.

Vinu popírají

Hlavní zájem místních médií ale vzbuzuje přelíčení s Andym Coulsonem, bývalým šéfem NOW a pozdějším mluvčím britského premiéra Davida Camerona, a někdejší šéfkou britských listů mediálního magnáta Ruperta Murdocha Rebekou Brooksovou. Oba vinu popírají, stejně jako zbylí tři obvinění.

Žalobce Andrew Edis dnes uvedl, že Coulson a Brooksová při řízení již zaniklého nedělníku dohlíželi na systém telefonického odposlouchávání a nezákonného placení úředníků. Například Brooksová podle něj schválila téměř 40.000 liber (1,2 milionu korun) pro jednoho vysokého úředníka ministerstva obrany. Coulsona obvinil, že povolil výplatu odměny jednomu policistovi, aby získal telefony zaměstnanců královské rodiny.

Žaloba v úterý oficiálně seznámila souzené se sedmi body obžaloby a dnes je rozvíjela. Týkají se nezákonného přístupu do hlasových schránek mobilních telefonů politiků, celebrit a obětí zločinů s cílem získat exkluzivní zprávy.

Zavražděná dívka

Tento soud, který by měl podle očekávání trvat až šest měsíců, je prvním velkým trestním procesem vyvolaným skandálem z roku 2011. Tehdy vyšlo najevo, že News of the World odposlouchával hlasovou schránku mobilního telefonu unesené a později zavražděné třináctileté Milly Dowlerové.

Skandál začal už v roce 2005 odhalením odposlechů hlasových schránek členů královské rodiny. O dva roky později kvůli tomu šel do vězení tehdejší královský reportér News of the World Clive Goodman. Pak se během let objevovala v tisku další odhalení.

Naplno však aféra propukla až v červenci 2011, kdy se ukázalo, že News of the World nechal odposlouchávat hlasovou schránku Milly Dowlerové. Murdoch potom nechal tento 168 let starý list uzavřít.

Autor: ČTK

30.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
7

K útoku nožem v Rusku se přihlásil Islámský stát

Pochod neonacistů v Berlíně
4

Neonacisté v Berlíně oslavují narozeniny Rudolfa Hesse, policie je ve střehu

V příštích dnech budou teploty klesat, zastaví se na 20 stupních

V následujících čtyřech týdnech budou teploty postupně klesat, zůstanou ale na dlouhodobém průměru. Také srážkově má být období přelomu prázdnin a školního roku průměrné.

Jak bude vypadat ještě nenarozené dítě? Vědci pracují na ukazování budoucnosti

Vyšetří nenarozené dítě a rodičům ukážou, jak bude vypadat třeba ve třech letech. Prozatím neuvěřitelnou představu se snaží přivést do reality brněnští vědci.

Teror ve finském Turku: policie podnikla noční razii, zatkla pět osob

Finská policie při noční razii ve městě Turku zatkla pět osob. Zároveň oznámila, že motivem včerejšího činu, při němž osmnáctiletý Maročan pobodal nožem deset lidí, byl terorismus. Agresora střelila do nohy a zadržela. Dvě oběti na následky zranění zemřely.

Vydavatelství univerzity v Cambridge se podvolilo čínské cenzuře

Prodáváte svou duši, zní nejčastější kritika na účet akademického vydavatelství Cambridge University Press. Nejstarší nakladatelský dům na světě totiž ustoupil ve sporu s Komunistickou stranou Číny a zablokoval více než tři sta článků ze svého prestižního sborníku China Quarterly.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení