VYBERTE SI REGION

Boeing tureckých aerolinií se rozpadl na kusy

Amsterodam - Desítky osob neštěstí jako zázrakem přežily nezraněny. Zahynuli zato oba piloti a sedm cestujících v ocasní části letounu.

25.2.2009 4
SDÍLEJ:

Letadlo se rozlomilo v okamžiku, kdy dopadlo mimo přistávací dráhu na letišti Schiphol. Foto: REUTERS

K přistávací dráze amsterodamského letiště Schiphol zbývalo už jen pár set metrů, boeing typu 737 společnosti Turkish Airlines tam ale včera nedoletěl.

Stroj se 128 cestujícími a sedmi členy posádky se zřítil do polí jen kousek od rušné dálnice a několika obydlených domů a následně se rozlomil na tři kusy. O nehodě se však přesto hovoří jako o zázraku.

O život totiž přišli jen lidé, kteří seděli v místech, kde se letoun ze zatím neznámých důvodů rozlomil. Těch by mělo být devět a zřejmě mezi nimi jsou i oba piloti. Desítky dalších byly zraněny, někteří z místa nehody odešli po svých. Nikdo z nich ale zřejmě na včerejší okamžiky nezapomene.

„Všechno vypadalo úplně normálně, pak ale přišla strašná rána a na palubě zavládla panika,“ vypověděl podle televizní stanice CNN jeden z cestujících s tím, že mu to celé připadalo jako nezvykle silná turbulence.

Další pasažéři dodávali, že to, co se stalo, vůbec nechápou.

„Vždyť poslední, co nám řekli, bylo, že se máme připoutat, protože budeme přistávat,“ řekl reportérům bankovní úředník, který do Amsterodamu cestoval stejně jako ostatní z tureckého Istanbulu.

Bezpečnější letadla

To, že bilance nehody nakonec byla lepší, než se na základě prvních televizních záběrů z místa soudilo, vysvětlují dopravní experti tím, že moderní letadla mají velmi pevnou konstrukci.

Zatímco dříve se sedadla při nárazu utrhla, dnes většinou zůstanou ukotvena v palubě, řekl CNN Kieran Daly s tím, že odolnější jsou i pásy.

Velkým štěstím bylo i to, že letoun po pádu nezačal hořet.

Jen díky této skutečnosti totiž mohly na místo okamžitě dorazit záchranné týmy a poskytnout tak potřebnou pomoc zraněným.

Těch bylo podle agentury Reuters na padesát, přičemž pětadvacet z nich bylo ve vážném stavu, šest v kritickém.

Co havárii v lehké mlze na pátém nejrušnějším letišti v Evropě způsobilo, zůstává nadále nejasné, společnost Turkish Airlines ale jakoukoli vinu odmítá.

Boeing, který včera ráno odstartoval z Istanbulu, byl vyroben před šesti lety a navíc také nedávno prodělal technickou prohlídku.

Vedení společnosti popřelo spekulace o tom, že chyba byla zřejmě na straně pilotů. Ti prý patřili k jedněm z nejzkušenějších a při přistávacím manévru to údajně také prokázali.

Autor: Michaela Mužíková

25.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Kapra na Vánoce koupíte on-line

Orlickoústecko, Svitavsko – Kapr s bramborovým salátem je vánoční klasika. Na kolik letos štědrovečerní večeře vyjde? Kilo šupináče v regionu koupíte pod 90 korun. Ulovit si ho můžete dokonce v „on-line rybníku", Plundrovo rybářství z Dlouhoňovic totiž nabízí on-line objednávku.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies