VYBERTE SI REGION

Tým astrofyziků naprogramoval vesmír složený z 12 miliard prvků

New York /VIDEO/ - Zatím nejpodrobnější virtuální mapu vesmíru vytvořil tým astrofyziků z USA, Německa a Velké Británie. Vědci doufají, že ji bude možné používat k simulacím teorií o vzniku galaxií a záhadné temné hmoty.

10.5.2014

Ilustrační foto.Foto: ČTK/AP

Počítačový model simuluje vývoj vesmíru za 13 miliard let a začíná "pouhých" 12 milionů let po Velkém třesku. Zahrnuje více než 12 miliard rozlišovacích prvků podobajících se pixelům na kosmické televizní obrazovce, napsal časopis Science Recorder. Jeho vývoj trval pět let.

Program od svých tvůrců dostal název Illustris a podle jednoho z tvůrců "nejen pokrývá velkou část vesmíru, ale má také dostatečné rozlišení, aby bylo možné se podívat na vnitřní strukturu jednotlivých galaxií".

10.5.2014 VSTUP DO DISKUSE

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Motorizovaný surf – JetSurf

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Historici bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.