VYBERTE SI REGION

Tým astrofyziků naprogramoval vesmír složený z 12 miliard prvků

New York /VIDEO/ - Zatím nejpodrobnější virtuální mapu vesmíru vytvořil tým astrofyziků z USA, Německa a Velké Británie. Vědci doufají, že ji bude možné používat k simulacím teorií o vzniku galaxií a záhadné temné hmoty.

10.5.2014

Ilustrační foto.Foto: ČTK/AP

Počítačový model simuluje vývoj vesmíru za 13 miliard let a začíná "pouhých" 12 milionů let po Velkém třesku. Zahrnuje více než 12 miliard rozlišovacích prvků podobajících se pixelům na kosmické televizní obrazovce, napsal časopis Science Recorder. Jeho vývoj trval pět let.

Program od svých tvůrců dostal název Illustris a podle jednoho z tvůrců "nejen pokrývá velkou část vesmíru, ale má také dostatečné rozlišení, aby bylo možné se podívat na vnitřní strukturu jednotlivých galaxií".

10.5.2014 VSTUP DO DISKUSE

„Cítíme velkou křivdu," říkají manželé, kteří měli naftu ve své studni

Zdounky – Společně se svou manželkou cítí velkou křivdu a bezmoc poté, co před více než 14 dny zjistili, že jejich do té doby průzračná a kvalitní pitná voda ve studni je kontaminována starou směsí topných olejů. Znehodnocenou vodu nic netušíce několik dní pili.

AKTUALIZUJEME

Zpátky na 'bedně'! Koukalová byla třetí ve sprintu: Je to pozitivní kopanec

Östersund (Švédsko) /FOTOGALERIE/ - Biatlonistka Gabriela Koukalová dojela třetí ve sprintu v Östersundu a poprvé v nové sezoně Světového poháru vystoupila na stupně vítězů. Královna minulé zimy přesně střílela a prohrála jen s vítězkou Marií Dorinovou-Habertovoui z Francie a druhou Finkou Kaisou Mäkäräinenovou.

Policie obvinila souzeného Íránce Zadeha z ovlivňování svědka

Brno – Policie v sobotu obvinila podnikatele Sharama Abdullaha Zadeha, který je souzený za daňové úniky, že se měl podílet na ovlivňování svědka. Nyní ještě probíhají výslechy. Po poledni to sdělil Zadehův mediální konzultant Jan Jetmar. Zadeh je obžalován z daňových úniků, hlavní líčení se koná u brněnského krajského soudu. V současné době je na svobodě díky vysoké kauci, kterou složil na začátku roku.