VYBERTE SI REGION

V Británii osvobodili bulvární novináře obžalované z podplácení

Londýn – Britský soud dnes osvobodil čtyři novináře z bulvárního deníku The Sun, kteří byli obžalováni z toho, že platili svým zdrojům ze státní správy za exkluzivní informace. Informoval o tom server BBC. Před soudem se zpovídal mimo jiné šéfreportér deníku John Kay a královský zpravodaj Duncan Larcombe. Prokuratura jim kladla za vinu například to, že platili jednomu z armádních velitelů za informace o výcviku princů Williama a Harryho.

20.3.2015
SDÍLEJ:

Před soudem stanuli také bývalí editoři bulvárního listu Fergus Shanahan (na snímku) a Geoff Webster.Foto: ČTK/PA/Sean Dempsey

Před soudem stanuli také bývalí editoři bulvárního listu Fergus Shanahan a Geoff Webster. Všichni čtyři svou vinu odmítali a za pravdu jim dal i soud. Porota se o verdiktu radila více než 48 hodin.

Novináře policie zatkla v roce 2012 v rámci takzvané operace Elveden. Ta byla spuštěna krátce po vypuknutí aféry kolem dalšího britského bulvárního média – nedělníku News of the World (NoW). Ukázalo se, že novináři z NoW odposlouchávali hlasovou schránku unesené a později zavražděné dívky Milly Dowlerové. Později vyšlo najevo, že nedělník tuto praxi využíval delší dobu a že takto získával informace o politicích, celebritách, ale také o obětech zločinů. Skandál nakonec vedl k tomu, že nedělník vlastněný mediálním impériem magnáta Ruperta Murdocha v roce 2011 přestal vycházet. Také deník The Sun vlastní Murdochova společnost News Corporation.

Autor: ČTK

20.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies