VYBERTE SI REGION

V Číně objevili vědci rekordně velkého velemloka čínského

Pekig - Extrémně vzácný a rekordně velký exemplář velemloka čínského se podařilo objevit čínským vědcům. Podle jejich odhadů je obojživelník, kterého našli v izolované krasové jeskyni na jihozápadě Číny, starší než 200 let. Informoval o tom zpravodajský server Daily Mail.

15.12.2015

Velemlokárium s velemloky čínskými v pražské zoologické zahradě.Foto: Zoo Praha

Mlok měří zhruba 1,4 metru a váží 47 kilogramů. Vědci ho přepravili do výzkumné stanice, aby ho mohli dále zkoumat. Velemloci čínští, kteří jsou největším druhem obojživelníka na světě, jsou na seznamu kriticky ohrožených zvířat.

Na planetě se vyskytují už více než 170 milionů let, a patří tedy k jejím nejstarším obyvatelům; jejich pra-pra-pra-předci žili ve stejné době jako několik druhů dinosaurů.

V posledních 30 letech ale jejich počty prudce klesly, a to především kvůli lidem. Maso velemloků je v Číně považováno za luxusní lahůdku, a části mlokova těla se také využívají v tradiční čínské medicíně. A to přesto, že Čína velemloka zařadila na seznam chráněných živočichů.

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE

Čeští vědci přišli na to, proč někteří lidé marodí častěji

Brno – Proč jsou někteří lidé náchylnější k infekcím a alergiím? Na tuto otázku možná našli odpověď vědci z Masarykovy univerzity a Fakultní nemocnice u svaté Anny v Brně.

Pes vběhl na cizí pozemek, majitel mu ustřelil přirození. Teď jej soudí

Klatovsko – Nelehký úkol stojí před klatovským okresním soudem. Musí rozhodnout, zda je Zdeněk Skalický (53 let) nebezpečný pistolník, který ustřelil samonabíjecí pistolí psu přirození jen proto, že vběhl na jeho pozemek, nebo šlo jen o nešťastnou náhodu, když se chovatel snažil bránit své ovce před útočícím predátorem.

Hra s ohněm skončila. Rakousko to zvládlo

Berlín – Němečtí komentátoři vesměs pozitivně hodnotí výsledek rakouských voleb, kdy v nedělních volbách vyhrál kandidát Zelených Alexander Van der Bellen nad Norbertem Hoferem ze Svobodné strany Rakouska (FPÖ).