Podle Orosze se nehoda stala na základně v Kecskemétu v centrální části země. Pilot letadla po startu zjistil, že se mu ani na opakovaný pokus nepodařilo zatáhnout přední kolo podvozku. Při následném nouzovém přistání se katapultoval, protože stroj se stal neovladatelným.

Orosz na tiskové konferenci podle agentury MTI sdělil, že první prohlídka ukázala, že letoun je opravitelný. Dodal, že všechny gripeny maďarské armády nyní zůstanou na zemi, dokud nebudou do jednoho prověřeny.

Souvislost mezi havárií v Česku prý neexistuje

Podle generála není žádná souvislost mezi dnešním nouzovým přistáním a havárií, k níž došlo v květnu při cvičení v České republice. Letoun letěl do Čáslavi na mezinárodní cvičení Lion Effort 2015, určené pro armády provozující gripeny. Havaroval při přistávání, značně poškozená stíhačka po nehodě skončila v polích za přistávací drahou. Oba piloti se katapultovali.

Odborníci se podle maďarských médií přiklánějí spíše k verzi, že za havárii u Čáslavi nejspíš může selhání brzdového systému stíhačky. Český ministr obrany Martin Stropnický ale tři dny po události sdělil, že se nepředpokládá, že by příčinou byla technická závada.