VYBERTE SI REGION

V Rusku se zřítil bombardér, oba letci zahynuli

Moskva – Bombardér Su-24M se v pondělí zřítil v Chabarovském kraji na východě Ruska; oba členové posádky při nehodě zahynuli. Oznámilo to ruské ministerstvo obrany. Podle zdroje agentury TASS bylo příčinou havárie selhání motoru stroje během vzletu a nešlo o chybu pilota. Podle médií jde o už pátou havárii vojenského letounu od počátku června.

7.7.2015 11 AKTUALIZOVÁNO 7.7.2015
SDÍLEJ:

Bojový letoun Su-24. Ilustrační fotoFoto: REUTERS

„Podle předběžných závěrů vyšetřování selhal motor poté, co se stroj odpoutal od ranveje na letišti Churba nedaleko Chabarovsku. Letadlo se náhle naklonilo na levou stranu a zřítilo se. Vše se odehrálo během několika sekund a posádka nemohla zachránit stroj ani sebe," řekl agentuře zdroj z vedení ruského armádního letectva. Jeden z pilotů se stačil katapultovat, ale nepřežil, druhý letec uhořel v letadle. Stroj dopadl do neobydlené oblasti.

Jde o další havárii vojenského stroje během několika dní. Minulý týden se v Krasnodarské oblasti zřítila stíhačka MiG-29, pilot se ale katapultoval a přežil.

Další nehody

Havárie se v posledních měsících nevyhnuly ani dalším strojům Su-24M. Ta předchozí se odehrála v únoru u Volgogradu a také zahynuli oba piloti. Kvůli nehodám nyní velitel vojenského letectva Viktor Bondarev pozastavil další lety bombardérů stejného typu, jejichž stáří podle serveru Newsru.com v průměru přesahuje 25 let.

Podle některých expertů je příčinou zvýšené nehodovosti letadel z poslední doby právě stáří technického vybavení, které je prý mnohem vyšší, než bývalo za komunistické sovětské éry. „Když porovnáte sovětskou dobu a současné Rusko, uvidíte, že tehdy sice nebylo méně nehod, ale zároveň se více létalo. Současné statistiky vzbuzují obavy," řekl agentuře TASS uznávaný vojenský pilot Magomed Tolbojev. Podle něho je hlavní příčinou stáří letadel, které často přesahuje 30 let, jsou ale i případy, kdy stáří letadla činí dokonce 40 let.

Armáda plánuje, že do roku 2020 by měly dosluhující suchoje nahradit nové Su-34.

Suchoj Su-24, v kódu NATO zvaný Fencer, je nadzvukový, dvoumístný, dvoumotorový hornoplošník s měnitelnou geometrií křídel. Vyvinut byl v 60. letech. Su-24M je zdokonalená verze z počátku 80. let.

Autor: ČTK

7.7.2015 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies