VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Šanghaji se srazilo metro, přes 270 zraněných

Peking - Více než 270 lidí bylo v úterý zraněno při srážce dvou souprav metra v čínské finanční metropoli Šanghaji. Informovaly o tom tamější zdravotnické zdroje. Cestující utrpěli vesměs jen lehká zranění, ale tři desítky jich byly převezeny do nemocnice na pozorování

27.9.2011
SDÍLEJ:

Metro v Šanghaji.Foto: ČTK/PANA/Morio Taga

Nehoda se stala ve 14:51 místního času (8:51 SELČ) ve stanici Lao-si-men na trase 10, která patří k nejnovějším linkám šanghajského metra. Příčinou srážky byla údajně porucha automatického signalizačního systému. Po selhání zařízení museli vlaky navádět zaměstnanci metra. Jedna přijíždějící souprava pak vrazila do zadní části soupravy, která byla před ní. Ze souprav bylo evakuováno na 500 cestujících.

„Je to vůbec nejčernější den pro šanghajské metro. Nezávisle na příčině či něčí odpovědnosti máme výčitky svědomí, že jsme způsobili cestujícím zranění a škody. Hluboce se omlouváme,“ uvedl dnes provozovatel metra na své internetové stránce.

Na fotografiích umístěných na populárním čínském mikroblogu Weibo jsou vidět pasažéři krvácející v obličeji a hasiči vstupující do vagonu s cílem zachránit zraněné. Někteří zranění jsou vynášeni na nosítkách.

Nehoda metra způsobila dopravní zácpy v centru Šanghaje, kde policie uvolňovala cestu pro sanitky. Stovky kolemjdoucích se shromáždily na místě neštěstí a sledovaly záchranáře odvádějící postižené.

Třiadvacetimi­lionová Šanghaj v posledních letech rychle rozšířila svůj systém podzemní dráhy a některé linky již dříve zaznamenaly potíže se signalizací, nefungujícím otevíráním dveří, tříštícími se okny a špatně vyškolenými zaměstnanci.

Srážka se stala dva měsíce po velkém neštěstí na vysokorychlostní železnici u východočínského města Wen-čou, při němž zahynulo 40 lidí. Také v tomto případě se udává jako nejpravděpodobnější příčina nehody porucha drážní signalizace. Po zásahu bleskem údajně nezměnilo signální zařízení zelenou na červenou, a proto na trať, kde stál vysokorychlostní vlak, vyjela další souprava.

Tato katastrofa z 23. července vážně poškodila pověst čínských vysokorychlostních vlaků, které bývaly chloubou čínské vlády. Podobné kritiky sklidí nyní i šanghajské metro, jehož první trasa byla vystavěna v roce 1995, napsala agentura AFP.

Autor: ČTK

27.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
EXKLUZIVNĚ
74 13

Andrej Babiš: Sobotka chce dovládnout bez nás

AKTUALIZUJEME

V Bruselu se o postupu EU při brexitu hlasovalo jen minutu. Všichni byli pro

V hlavním městě Belgie a EU se dnes sešlo k jednání 27 členských států Evropské unie. Důvodem byla dohoda o taktice, jak bude dvouleté období odchodu Velké Británie z unie vypadat. Hlasování, které proběhlo krátce po obědě, trvalo jen jednu minutu. Plán k brexitu byl schválen jednomyslně. 

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

Mrazy jsou na ústupu. Škody na úrodě budou zemědělci znát na konci května

Nepříjemný pohled na zmrzlá očka révy vinné čekal vinaře Jiřího Maděřiče z Moravského Žižkova na Břeclavsku, když kontroloval po nedávné mrazivé noci vinohrad. „U některých odrůd, především u Chardonnay či Muškátu moravského, zmrzlo třicet až čtyřicet procent," vypočítával Maděřič. Neradostné sčítání mají za sebou i další pěstitelé.

Čápata v Dubném nezvládla mrazivé počasí, všechna čtyři zahynula

Prokřehlá čápata nevydržela chlad a mokro a v pátek večer postupně uhynula. Protože lidé dubenskou čapí rodinu díky webkameře sledují, všimli si uhynutí prvních dvou a zorganizovali záchranou akci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies