Vědci na jihozápadě Francie objevili nový typ dinosaura

Marseille - Paleontologové na jihozápadě Francie objevili nový druh dinosaura. Patří do skupiny titanosaurů, největších stvoření, jaká kdy po Zemi chodila, a dostal název Atsinganosaurus velauciensis (cikánský dinosaurus) kvůli podobnosti s příbuznými prehistorickými druhy v Rumunsku. Informovala o tom dnes agentura AFP.

25.8.2012

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Fosilie jsou staré 75 milionů let a pocházejí z vývojové etapy Země nazývané druhohory, konkrétně z období svrchní křídy. Z prvních zjištění vyplývá, že šlo o asi 12 metrů dlouhého býložravce s malými válcovitými zuby a „útlejší" tělesnou stavbou.

„Našli jsme více než 70 procent kostry zvířete, ale lebku bohužel ne," řekla Géraldine Garciová z univerzity ve francouzském Poitiers. Nález prý ale i tak expertům umožní věrně rekonstruovat podobu zvířete.

Vědci objev učinili ve vykopávkách u města Velaux nedaleko Aix-en-Provence. Vykopávky začaly v roce 2002 a vědci na nich pracovali v utajení, aby zabránili drancování. S experty z Francie spolupracoval Královský institut přírodních věd v Bruselu.

25.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
Jiří Zimola.

Zimola do voleb nejde, ostatní ano

Policejní zásah v českolipském hypermarketu Albert.

V České Lípě v Albertu se údajně střílelo

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.