VYBERTE SI REGION

Vědci na jihozápadě Francie objevili nový typ dinosaura

Marseille - Paleontologové na jihozápadě Francie objevili nový druh dinosaura. Patří do skupiny titanosaurů, největších stvoření, jaká kdy po Zemi chodila, a dostal název Atsinganosaurus velauciensis (cikánský dinosaurus) kvůli podobnosti s příbuznými prehistorickými druhy v Rumunsku. Informovala o tom dnes agentura AFP.

25.8.2012

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Fosilie jsou staré 75 milionů let a pocházejí z vývojové etapy Země nazývané druhohory, konkrétně z období svrchní křídy. Z prvních zjištění vyplývá, že šlo o asi 12 metrů dlouhého býložravce s malými válcovitými zuby a „útlejší" tělesnou stavbou.

„Našli jsme více než 70 procent kostry zvířete, ale lebku bohužel ne," řekla Géraldine Garciová z univerzity ve francouzském Poitiers. Nález prý ale i tak expertům umožní věrně rekonstruovat podobu zvířete.

Vědci objev učinili ve vykopávkách u města Velaux nedaleko Aix-en-Provence. Vykopávky začaly v roce 2002 a vědci na nich pracovali v utajení, aby zabránili drancování. S experty z Francie spolupracoval Královský institut přírodních věd v Bruselu.

25.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
předseda představenstva OSA Roman Strejček

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.