Vědci v Číně objevili "čtyřkřídlého" létajícího dinosaura

Peking - Nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura" objevili vědci v Číně. Fosilie stará asi 125 milionů let je velmi dobře zachovalá, napsal zpravodajský server The Guardian.

17.7.2014 1

Ilustrační fotoFoto: Archiv deníku

Dinosaurus, který dostal vědecké označení Changyuraptor yangi, měl protáhlý ocas a peří dlouhé až 30 centimetrů, což je největší délka, jaká byla kdy u dinosauřích fosilií zjištěna. Peří podle vědců mohlo hrát důležitou roli při kontrole letu a především při zpomalení před přistáním na zemi.

Fosilie nalezená v čínské provincii Liao-ning podle vědců patřila patrně dospělému jedinci. Celé tělo měl pokryté peřím a na zadních nohou mu vyrůstala dlouhá pera budící dojem druhého páru křídel.

17.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš.

Sociální demokraté nad Drahošem váhají. Souboj bude zajímavější, míní Chovanec

Ředitele Střediska volného času Fokus Nový Jičín Martina Jakůbka zadržela policie. Součástí tohoto případu má být i domovní prohlídka.

Soud poslal ředitele Fokusu do vazby. Měl zneužívat děti

Za registrační značky na přání lidé utratili přes 55 milionů korun

Od začátku roku 2016 lze mít na autě nebo motorce registrační značku se jménem nebo přezdívkou. Od počátku jejich platnosti až do 28. února 2017 jich úředníci vydali celkem 5 470 kusů. Lidé a firmy za ně zaplatili celkem 55 milionů korun. Nejvíce vydaných registračních značek eviduje Praha, nejméně kraj Vysočina.

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Nevšední obrázek mohli minulý pátek zahlédnout Brňané v Lidické ulici. Skupina lidí popíjela pivo a zároveň šlapala do pedálů v pojízdné cyklohospodě. Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek. „Zatím řešíme detaily, abychom splnili všechna pravidla ve vyhlášce. Počítám s tím, že už v dubnu spustíme první jízdy pro zájemce," uvedl Fišer.

Mayová spustila odpočítávání brexitu: Je to šance pro lepší budoucnost

/ANKETA/ - Velká Británie formálně oznámila odchod z Evropské unie. Britská premiérka Theresa Mayová dnes v parlamentu potvrdila, že předseda Evropské rady Donald Tusk obdržel dopis ohlašující brexit. Dodala, že má plán na nové zvláštní partnerství s unií. S Bruselem chce mít "nový, speciální a hluboký vztah". Dohody s EU chce premiérka dosáhnout do dvou let. Londýn podle ní rovněž hodlá co nejdříve zaručit práva občanů EU v Británii.

Musíme ji vytáhnout, řekly si. Školačky zachránily ze zamrzlé řeky holčičku

/FOTOGALERIE/ Malé dítě uviděly v ledové řece. Dvě spolužačky z brněnské základní školy neváhaly ani minutu a okamžitě dvouletou holčičku vytáhly ven. Ve středu je za jejich hrdinský čin z letošního ledna ocenil jihomoravský policejní ředitel Leoš Tržil.