Deník

Vědci v Číně objevili "čtyřkřídlého" létajícího dinosaura

Peking - Nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura" objevili vědci v Číně. Fosilie stará asi 125 milionů let je velmi dobře zachovalá, napsal zpravodajský server The Guardian.

17.7.2014 1

Ilustrační fotoFoto: Archiv deníku

Dinosaurus, který dostal vědecké označení Changyuraptor yangi, měl protáhlý ocas a peří dlouhé až 30 centimetrů, což je největší délka, jaká byla kdy u dinosauřích fosilií zjištěna. Peří podle vědců mohlo hrát důležitou roli při kontrole letu a především při zpomalení před přistáním na zemi.

Fosilie nalezená v čínské provincii Liao-ning podle vědců patřila patrně dospělému jedinci. Celé tělo měl pokryté peřím a na zadních nohou mu vyrůstala dlouhá pera budící dojem druhého páru křídel.

17.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Rozsáhlé požáry v Chorvatsku.

Chorvatsko sužují požáry, v některých oblastech vybuchly staré miny

USA uvalily nové sankce na čínské i ruské firmy, za podporu KLDR

Desítky čínských a ruských subjektů budou zatíženy novými sankcemi, které na ně uvalily Spojené státy. Důvodem je jejich „podpora“ Severní Koreje. Konkrétně jejího jaderného programu, proti kterému USA dlouhodobě vystupují. Sankce se mají týkat jak firem, tak i jednotlivců.

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.