VYBERTE SI REGION

Vědci v Číně objevili "čtyřkřídlého" létajícího dinosaura

Peking - Nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura" objevili vědci v Číně. Fosilie stará asi 125 milionů let je velmi dobře zachovalá, napsal zpravodajský server The Guardian.

17.7.2014 1

Ilustrační fotoFoto: Archiv deníku

Dinosaurus, který dostal vědecké označení Changyuraptor yangi, měl protáhlý ocas a peří dlouhé až 30 centimetrů, což je největší délka, jaká byla kdy u dinosauřích fosilií zjištěna. Peří podle vědců mohlo hrát důležitou roli při kontrole letu a především při zpomalení před přistáním na zemi.

Fosilie nalezená v čínské provincii Liao-ning podle vědců patřila patrně dospělému jedinci. Celé tělo měl pokryté peřím a na zadních nohou mu vyrůstala dlouhá pera budící dojem druhého páru křídel.

17.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Prezident nevylučuje, že podá kárnou žalobu kvůli kauze Rath

Třemošná - Prezident Miloš Zeman dnes nevyloučil, že podá kárnou žalobu na soudce, který v korupční kauze Davida Ratha rozhodl o nezákonnosti pořízených odposlechů. "I prezident má právo podat kárnou žalobu v případě, kdy soudce pochybí. A já nevylučuji, že právě v této kauze této kárné žaloby využiji," řekl Zeman na setkání s obyvateli v Třemošné u Plzně.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.