VYBERTE SI REGION

Vědci v Číně objevili "čtyřkřídlého" létajícího dinosaura

Peking - Nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura" objevili vědci v Číně. Fosilie stará asi 125 milionů let je velmi dobře zachovalá, napsal zpravodajský server The Guardian.

17.7.2014 1

Ilustrační fotoFoto: Archiv deníku

Dinosaurus, který dostal vědecké označení Changyuraptor yangi, měl protáhlý ocas a peří dlouhé až 30 centimetrů, což je největší délka, jaká byla kdy u dinosauřích fosilií zjištěna. Peří podle vědců mohlo hrát důležitou roli při kontrole letu a především při zpomalení před přistáním na zemi.

Fosilie nalezená v čínské provincii Liao-ning podle vědců patřila patrně dospělému jedinci. Celé tělo měl pokryté peřím a na zadních nohou mu vyrůstala dlouhá pera budící dojem druhého páru křídel.

17.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 1

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Povstalci v Halabu řekli Američanům, že město neopustí

Damašek - Povstalci v syrském Halabu oznámili Spojeným státům, že obléhanou východní část města neopustí. Reagovali tak na výzvu Moskvy, která je prý připravena jednat s Washingtonem o stažení všech rebelů. Informovala o tom agentura Reuters. Podle syrského vojenského zdroje má Damašek v plánu získat plnou kontrolu nad Halabem během několika týdnů.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.