Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Více než polovina Němců si oblíbila pěší túry

Berlín - Němci jsou vyznavači pěší turistiky a ročně za ni utratí miliardy. Oblíbené jsou hlavně jednodenní výlety do přírody.

15.10.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Lenka Střihjavková

O Němcích se obecní ví, že jsou národem milovníků piva či chleba. Podle aktuální studie Německé svazu turistiky jsou ale také národem pěších turistů. Více než polovina z nich prý aktivně chodí na túry. Z toho nemá prospěch jen jejich zdraví, ale i německá ekonomika, které z pěší turistiky ročně přiteče podle tamního ministerstva průmyslu přes 11 miliard eur (268,5 miliardy korun).

Pravidelně podle svazu na túry vyráží 15 procent ze zhruba 82 milionů Němců, dalších 23 procent příležitostně a 18 procent "spíš zřídka". Průměrný věk německého vyznavače pěší turistiky je 47 let, ti nejzapálenější se rekrutují ve věkové skupině 65 až 74 let.

Návrat k přírodě

Podle vedoucího výzkumného týmu Rainera Brämera je návrat k putování přírodou důsledkem mentálního vyčerpání a "high-tech civilizace, která nás stále víc a víc zatěžuje". Tento trend bude podle něj stále sílit, a proto odhaduje, že za 50 let se bude pěší turistice věnovat 61 procent Němců.

Prvního podobného celonárodního výzkumu v Německu se účastnilo 4500 lidí oslovených přímo na stezkách a dalších 3000 osob starších 16 let dotazovaných telefonicky. Na pěší turistice prý nejvíce oceňují to, že je podle nich zdravá, zotavující, mnohotvárná a lze ji pěstovat prakticky všude. Osmdesát procent z nich ale současně přiznalo, že se na túry vozí autem.

Oblíbené jsou jednodenní výlety

Němci vyhledávají především jednodenní výlety, kterých za rok podle studie absolvují na 370 milionů. Nejraději za nimi vyrážejí do jihoněmeckých spolkových zemí Bavorska a Bádenska-Württemberska nebo na západ do Severního Porýní-Vestfálska. Na vícedenní túry prý raději jezdí do sousedního Rakouska nebo Švýcarska.

Při takovém množství vyznavačů pěší turistiky se z ní stal i nezanedbatelný hospodářský faktor. Za rok utratí Němci na túrách podle Petera Hintzeho z ministerstva průmyslu šest miliard eur, za přenocování při vícedenních "pochoďácích" dalších 1,7 miliardy eur. Zhruba 3,7 miliardy eur pak investují do turistického vybavení. Asi 7,5 miliardy eur z toho zůstává v regionech, kterými putovali. Přímo na pěším turismu v Německu závisí 144.000 pracovních míst.

Ve Spolkové republice je podle odhadů 300.000 kilometrů turistických tras, z nichž asi 200.000 spravují a značkují turistické svazy. Pro srovnání v Česku bylo podle internetových zdrojů k roku 2008 téměř 40.000 kilometrů značených turistických tras.

Autor: ČTK

15.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení