VYBERTE SI REGION

Výběr mýta na Slovensku podle dopravců selhal

Bratislava - Elektronický mýtný systém na Slovensku podle protestujících slovenských autodopravců v prvních dvou dnech provozu selhal. Navíc prý na čerpacích stanicích není ani dostatek palubních jednotek. Tvrdí to zástupci nové Unie autodopravců Slovenska, kteří na pondělí ohlásili protesty proti mýtnému. Provozovatel systému, společnost SkyToll, ale jakékoli problémy vyloučil.

2.1.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Slovensko v pátek spustilo elektronický mýtný systém, který se vztahuje na vozidla nad 3,5 tuny.

„Víme o tom, že přes Slovensko projíždělo 20 tureckých kamionů, které si chtěly koupit mýto. Od Trstěné nemohly nikde sehnat palubní jednotky. Údajně jim (provozovateli) spadl systém a pak je nemohli registrovat,“ tlumočil výhrady dopravců zástupce unie Rudolf Páleš. Na jedné z čerpacích stanic prý ani jeden kamion neměl zařízení k počítání kilometrů najetých po zpoplatněných úsecích. Palubní jednotky prý nebylo možné koupit.

„Jediná odstávka systému byla ještě 12 hodin před jeho spuštěním. Během této odstávky se noví přepravci nemohli do systému zaregistrovat, od půlnoci 1. ledna jsme žádné problémy nezaznamenali,“ řekla ČTK mediální zástupkyně společnosti SkyToll Lenka Lendacká. Dodala, že na všech třinácti pohraničních distribučních místech je palubních jednotek dost.

„Zatím jsme neřešili žádný přestupek, ze systému nepřišla mobilním jednotkám mýtné policie ani informace, že by se na silnicích pohybovaly kamiony bez palubních jednotek,“ reagoval ředitel mýtné policie Erik Dóczi. Mýtná policie je pověřena dohledem nad všemi pravidly v první dny po spuštění systému.

Dopravci plánují protest

Slovenští autodopravci, kteří kritizují údajnou nepřipravenost mýtného systému, plánují na pondělí protest na čerpacích stanicích, kde chtějí zahájit podpisovou petiční akci. Blokovat čerpací stanice nebudou, připustili však, že se může objevit mírné zdržení při tankování. Do protestu chtějí zahrnout více než stovku čerpacích stanic po celém Slovensku.

Jedním z požadavků nespokojených dopravců je i snížení spotřební daně z pohonných hmot, což sliboval nynější premiér Robert Fico v předvolební kampani před parlamentními volbami v roce 2006. Mezi další požadavky patří také odklad spuštění mýtného systému, označení všech zpoplatněných silnic značkami nebo snížení daně z motorových vozidel.

Mýtný systém na Slovensku funguje od Nového roku, první den ale byl provoz kamionů kvůli státnímu svátku omezen. Bez omezení mohou nákladní vozidla jezdit po silnicích až od pátku od 22:00 hodin.

Autor: ČTK

2.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies