VYBERTE SI REGION

Výběr mýta na Slovensku podle dopravců selhal

Bratislava - Elektronický mýtný systém na Slovensku podle protestujících slovenských autodopravců v prvních dvou dnech provozu selhal. Navíc prý na čerpacích stanicích není ani dostatek palubních jednotek. Tvrdí to zástupci nové Unie autodopravců Slovenska, kteří na pondělí ohlásili protesty proti mýtnému. Provozovatel systému, společnost SkyToll, ale jakékoli problémy vyloučil.

2.1.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Slovensko v pátek spustilo elektronický mýtný systém, který se vztahuje na vozidla nad 3,5 tuny.

„Víme o tom, že přes Slovensko projíždělo 20 tureckých kamionů, které si chtěly koupit mýto. Od Trstěné nemohly nikde sehnat palubní jednotky. Údajně jim (provozovateli) spadl systém a pak je nemohli registrovat,“ tlumočil výhrady dopravců zástupce unie Rudolf Páleš. Na jedné z čerpacích stanic prý ani jeden kamion neměl zařízení k počítání kilometrů najetých po zpoplatněných úsecích. Palubní jednotky prý nebylo možné koupit.

„Jediná odstávka systému byla ještě 12 hodin před jeho spuštěním. Během této odstávky se noví přepravci nemohli do systému zaregistrovat, od půlnoci 1. ledna jsme žádné problémy nezaznamenali,“ řekla ČTK mediální zástupkyně společnosti SkyToll Lenka Lendacká. Dodala, že na všech třinácti pohraničních distribučních místech je palubních jednotek dost.

„Zatím jsme neřešili žádný přestupek, ze systému nepřišla mobilním jednotkám mýtné policie ani informace, že by se na silnicích pohybovaly kamiony bez palubních jednotek,“ reagoval ředitel mýtné policie Erik Dóczi. Mýtná policie je pověřena dohledem nad všemi pravidly v první dny po spuštění systému.

Dopravci plánují protest

Slovenští autodopravci, kteří kritizují údajnou nepřipravenost mýtného systému, plánují na pondělí protest na čerpacích stanicích, kde chtějí zahájit podpisovou petiční akci. Blokovat čerpací stanice nebudou, připustili však, že se může objevit mírné zdržení při tankování. Do protestu chtějí zahrnout více než stovku čerpacích stanic po celém Slovensku.

Jedním z požadavků nespokojených dopravců je i snížení spotřební daně z pohonných hmot, což sliboval nynější premiér Robert Fico v předvolební kampani před parlamentními volbami v roce 2006. Mezi další požadavky patří také odklad spuštění mýtného systému, označení všech zpoplatněných silnic značkami nebo snížení daně z motorových vozidel.

Mýtný systém na Slovensku funguje od Nového roku, první den ale byl provoz kamionů kvůli státnímu svátku omezen. Bez omezení mohou nákladní vozidla jezdit po silnicích až od pátku od 22:00 hodin.

Autor: ČTK

2.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies