VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za mrtvé při nehodách může špatný stav silnic

Varšava - Za to, že v Polsku při dopravních nehodách umírá dvakrát více lidí než v průměru v Evropské unii, může hlavně špatný technický stav silnic. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil Nejvyšší kontrolní úřad (NIK). Kdyby se polští cestáři řídili stejnými standardy jako jejich kolegové jinde v EU, museli by podle autorů zprávy zavřít skoro polovinu silnic.

18.5.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Martina Křečková

V Polsku na sto dopravních nehod připadá jedenáct mrtvých, v průměru v celé Evropské unii pět. V České republice je to podle policejních statistik pouze jeden mrtvý na sto nehod.

Na většině frekventovaných silničních tahů řidiči jezdí jen jedním pruhem. "Nebezpečí nejhorších dopravních nehod vzniká kvůli tomu, že se při předjíždění musejí vyhýbat protijedoucím autům," uvádějí autoři zprávy. Hustota dopravní sítě v Polsku je o dvě pětiny menší než činí celoevropský průměr, v zemi chybějí dálnice i rychlostní silnice. A když už motoristé na bezpečnější komunikace vjedou, je to jen vždy na krátkou chvíli, úseky rychlostních silnic jsou bez jakékoliv návaznosti roztroušené po celé zemi.

Vyjeté koleje

Cestu autem po Polsku znepříjemňují také koleje vyjeté na vozovkách, za které částečně mohou nákladní auta, jež se vyhýbají placeným úsekům dálnic. Podle NIK na každém druhém kilometru jsou hluboké dva centimetry a na každém čtvrtém více než tři centimetry. V jiných zemích Evropské unie cestáři takové silnice z bezpečností důvodů zavírají, tvrdí autoři zprávy. "V Polsku by ale musela být uzavřena skoro polovina silnic," uvedli. Proto se na nich jen snižuje povolená rychlost a řidiče na nebezpečí upozorňují dopravní značky.

Nejvyšší kontrolní úřad kritizuje také autoškoly, které prý budoucí řidiče na jízdu autem připravují nedostatečně. Vyskytly se případy, kdy adepty na řidičský průkaz zkoušeli lidé trestaní za závažné porušení dopravních předpisů nebo osoby podezřelé, že za složení řidičské zkoušky vzaly úplatek. Podle NIK mají řidiči, kteří autoškolu absolvovali teprve nedávno, na svědomí skoro 30 procent dopravních nehod.

Čtěte také: Polsko chce prvňákům koupit netbooky

Autor: ČTK

18.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bezpečnostní expert a bývalý náčelník Vojenské zpravodajské služby ČR Andor Šándor.
12 4

Generál Andor Šándor: Bezpečné metro? Nedělejme si iluze

Recesistické setkání na oslavu skvělých činů ministra financí Andrej Babiše proběhlo 3. dubna před budovou Generálního finančního ředitelství v Praze. Na snímku Bára Štěpánová.
1 9

Řešte rychle dluhopisy, říká Jurečka finanční správě a Babišovi

AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda kamionů uzavřela dálnici D1 u Brna. Zemřel řidič dodávky

/FOTOGALERIE/ Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna musí z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dálnice je v tomto směru několik hodin neprůjezdná. Částečně se má uvolnit po čtvrté hodině odpoledne.

AKTUALIZOVÁNO

Soud osvobodil muže obžalovaného z házení vajec na Zemana

/VIDEO/ Trestní soud zprostil viny Jindřicha Frühaufa, který podle obžaloby hodil dvě vejce směrem k prezidentovi Miloši Zemanovi. Soudce uvedl, že se skutek nepodařilo prokázat. Důchodce z Kladna vinu popíral, vypověděl, že na shromáždění pouze troubil na vuvuzelu. Za výtržnictví mu hrozily až dva roky vězení, státní zástupkyně pro něj navrhla peněžitý trest 25 tisíc korun. Úterní verdikt není pravomocný.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se tamní muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies