VYBERTE SI REGION

Za mrtvé při nehodách může špatný stav silnic

Varšava - Za to, že v Polsku při dopravních nehodách umírá dvakrát více lidí než v průměru v Evropské unii, může hlavně špatný technický stav silnic. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil Nejvyšší kontrolní úřad (NIK). Kdyby se polští cestáři řídili stejnými standardy jako jejich kolegové jinde v EU, museli by podle autorů zprávy zavřít skoro polovinu silnic.

18.5.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Martina Křečková

V Polsku na sto dopravních nehod připadá jedenáct mrtvých, v průměru v celé Evropské unii pět. V České republice je to podle policejních statistik pouze jeden mrtvý na sto nehod.

Na většině frekventovaných silničních tahů řidiči jezdí jen jedním pruhem. "Nebezpečí nejhorších dopravních nehod vzniká kvůli tomu, že se při předjíždění musejí vyhýbat protijedoucím autům," uvádějí autoři zprávy. Hustota dopravní sítě v Polsku je o dvě pětiny menší než činí celoevropský průměr, v zemi chybějí dálnice i rychlostní silnice. A když už motoristé na bezpečnější komunikace vjedou, je to jen vždy na krátkou chvíli, úseky rychlostních silnic jsou bez jakékoliv návaznosti roztroušené po celé zemi.

Vyjeté koleje

Cestu autem po Polsku znepříjemňují také koleje vyjeté na vozovkách, za které částečně mohou nákladní auta, jež se vyhýbají placeným úsekům dálnic. Podle NIK na každém druhém kilometru jsou hluboké dva centimetry a na každém čtvrtém více než tři centimetry. V jiných zemích Evropské unie cestáři takové silnice z bezpečností důvodů zavírají, tvrdí autoři zprávy. "V Polsku by ale musela být uzavřena skoro polovina silnic," uvedli. Proto se na nich jen snižuje povolená rychlost a řidiče na nebezpečí upozorňují dopravní značky.

Nejvyšší kontrolní úřad kritizuje také autoškoly, které prý budoucí řidiče na jízdu autem připravují nedostatečně. Vyskytly se případy, kdy adepty na řidičský průkaz zkoušeli lidé trestaní za závažné porušení dopravních předpisů nebo osoby podezřelé, že za složení řidičské zkoušky vzaly úplatek. Podle NIK mají řidiči, kteří autoškolu absolvovali teprve nedávno, na svědomí skoro 30 procent dopravních nehod.

Čtěte také: Polsko chce prvňákům koupit netbooky

Autor: ČTK

18.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Pošta vypsala tendr na vedoucího inspekce, hlásí se prý i Laube

Praha - Česká pošta vypsala výběrové řízení na funkci vedoucího odboru inspekce. Odbor inspekce má na starosti záležitosti spojené s ochranou České pošty před trestnou činností. Potvrdil to mluvčí podniku Matyáš Vitík. Podle Lidových novin se na místo, které v září opustil Jiří Brázda, přihlásilo pět uchyzečů, mezi nimi i bývalý náměstek policejního prezidenta Zdeněk Laube, uvedl server lidovky.cz.

Příznivci posílají Trumpovi peníze, i když je po volbách

Washington - Ačkoli má kampaň úspěšně za sebou, přišly novému americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi v posledních třech týdnech miliony dolarů od příznivců. Oznámila to federální volební komise, píše list The Washington Post.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies