VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za mrtvé při nehodách může špatný stav silnic

Varšava - Za to, že v Polsku při dopravních nehodách umírá dvakrát více lidí než v průměru v Evropské unii, může hlavně špatný technický stav silnic. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil Nejvyšší kontrolní úřad (NIK). Kdyby se polští cestáři řídili stejnými standardy jako jejich kolegové jinde v EU, museli by podle autorů zprávy zavřít skoro polovinu silnic.

18.5.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Martina Křečková

V Polsku na sto dopravních nehod připadá jedenáct mrtvých, v průměru v celé Evropské unii pět. V České republice je to podle policejních statistik pouze jeden mrtvý na sto nehod.

Na většině frekventovaných silničních tahů řidiči jezdí jen jedním pruhem. "Nebezpečí nejhorších dopravních nehod vzniká kvůli tomu, že se při předjíždění musejí vyhýbat protijedoucím autům," uvádějí autoři zprávy. Hustota dopravní sítě v Polsku je o dvě pětiny menší než činí celoevropský průměr, v zemi chybějí dálnice i rychlostní silnice. A když už motoristé na bezpečnější komunikace vjedou, je to jen vždy na krátkou chvíli, úseky rychlostních silnic jsou bez jakékoliv návaznosti roztroušené po celé zemi.

Vyjeté koleje

Cestu autem po Polsku znepříjemňují také koleje vyjeté na vozovkách, za které částečně mohou nákladní auta, jež se vyhýbají placeným úsekům dálnic. Podle NIK na každém druhém kilometru jsou hluboké dva centimetry a na každém čtvrtém více než tři centimetry. V jiných zemích Evropské unie cestáři takové silnice z bezpečností důvodů zavírají, tvrdí autoři zprávy. "V Polsku by ale musela být uzavřena skoro polovina silnic," uvedli. Proto se na nich jen snižuje povolená rychlost a řidiče na nebezpečí upozorňují dopravní značky.

Nejvyšší kontrolní úřad kritizuje také autoškoly, které prý budoucí řidiče na jízdu autem připravují nedostatečně. Vyskytly se případy, kdy adepty na řidičský průkaz zkoušeli lidé trestaní za závažné porušení dopravních předpisů nebo osoby podezřelé, že za složení řidičské zkoušky vzaly úplatek. Podle NIK mají řidiči, kteří autoškolu absolvovali teprve nedávno, na svědomí skoro 30 procent dopravních nehod.

Čtěte také: Polsko chce prvňákům koupit netbooky

Autor: ČTK

18.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Plavecký areál Klíše.
33

Dotační úřad chce po Ústí vrátit čtvrt milionu za halu na Klíši

Budova Národní galerie. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
2 8

Národní galerie zavřela! Údajně kvůli ochrance

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Řidiči autobusů se strachují: Budeme mít co jíst?

Řidiči autobusů zvažují stávku. Přestože měli dostat přidáno, na výplatních páskách se to moc neprojevilo. Většina řidičů si naopak stěžuje, že se jim plat ještě snížil.

Nízké daně podle ANO? Pohádka, tvrdí ODS

Sněmováni vládního hnutí ANO probíhá jako idylická slavnost. Andrej Babiš vyzval k jednotě a akčnosti celého týmu, čehož se delegáti drží. Momentálně vystupují ministři za ANO s projevy, které jsou přehlidkou úspěchů, jež mají ve svých resortech za sebou.

Nechtěné olympiády? Evropa dává od sportovního svátku ruce pryč

Tento týden je to půl roku, co se Rio de Janeiro okázalým závěrečným ceremoniálem loučilo s letní olympiádou. Vzduchem vanuly úsměvy, temné brazilské nebe rozblýskal pestrobarevný ohňostroj a představitelé Mezinárodního olympijského výboru (MOV) se spokojeně plácali po ramenou, jak celá mamutí sportovní akce nakonec dopadla.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies