VYBERTE SI REGION

Za mrtvé při nehodách může špatný stav silnic

Varšava - Za to, že v Polsku při dopravních nehodách umírá dvakrát více lidí než v průměru v Evropské unii, může hlavně špatný technický stav silnic. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil Nejvyšší kontrolní úřad (NIK). Kdyby se polští cestáři řídili stejnými standardy jako jejich kolegové jinde v EU, museli by podle autorů zprávy zavřít skoro polovinu silnic.

18.5.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Martina Křečková

V Polsku na sto dopravních nehod připadá jedenáct mrtvých, v průměru v celé Evropské unii pět. V České republice je to podle policejních statistik pouze jeden mrtvý na sto nehod.

Na většině frekventovaných silničních tahů řidiči jezdí jen jedním pruhem. "Nebezpečí nejhorších dopravních nehod vzniká kvůli tomu, že se při předjíždění musejí vyhýbat protijedoucím autům," uvádějí autoři zprávy. Hustota dopravní sítě v Polsku je o dvě pětiny menší než činí celoevropský průměr, v zemi chybějí dálnice i rychlostní silnice. A když už motoristé na bezpečnější komunikace vjedou, je to jen vždy na krátkou chvíli, úseky rychlostních silnic jsou bez jakékoliv návaznosti roztroušené po celé zemi.

Vyjeté koleje

Cestu autem po Polsku znepříjemňují také koleje vyjeté na vozovkách, za které částečně mohou nákladní auta, jež se vyhýbají placeným úsekům dálnic. Podle NIK na každém druhém kilometru jsou hluboké dva centimetry a na každém čtvrtém více než tři centimetry. V jiných zemích Evropské unie cestáři takové silnice z bezpečností důvodů zavírají, tvrdí autoři zprávy. "V Polsku by ale musela být uzavřena skoro polovina silnic," uvedli. Proto se na nich jen snižuje povolená rychlost a řidiče na nebezpečí upozorňují dopravní značky.

Nejvyšší kontrolní úřad kritizuje také autoškoly, které prý budoucí řidiče na jízdu autem připravují nedostatečně. Vyskytly se případy, kdy adepty na řidičský průkaz zkoušeli lidé trestaní za závažné porušení dopravních předpisů nebo osoby podezřelé, že za složení řidičské zkoušky vzaly úplatek. Podle NIK mají řidiči, kteří autoškolu absolvovali teprve nedávno, na svědomí skoro 30 procent dopravních nehod.

Čtěte také: Polsko chce prvňákům koupit netbooky

Autor: ČTK

18.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies