VYBERTE SI REGION

Začne odstraňování vraku ztroskotané Concordie, potrvá téměř rok

Řím /ANIMACE/ - Odstraňování vraku luxusní lodi Costa Concordia od pobřeží italského ostrova Giglio začne v nejbližších dnech a potrvá skoro rok.

18.5.2012
SDÍLEJ:

Ztroskotaná Costa ConcordiaFoto: čtk

Dnes to podle agentury DPA na tiskové konferenci oznámili zástupci rejdařství Costa Crociere, které loď vlastní, a americké firmy Titan Salvage, jež má vrak vyprostit. Zároveň představili plán, jak konkrétně hodlají plavidlo, které se potopilo letos v lednu, vyzdvihnout.

V první fázi hodlá společnost Titan Salvage ve spolupráci s italskou firmou Micoperi zřídit pod vrakem plavidla podmořskou plošinu. Ta by měla Costu Concordii stabilizovat a zabránit jejímu dalšímu potápění. Částečně potopená loď nyní klesá stále víc pod hladinu, protože nedrží pevně na útesech, na nichž uvízla.

Zásobníky s vodou

Následně technici připevní na stranu plavidla, která zůstala nad hladinou, dva obrovské zásobníky na vodu. Ty začne naplňovat v době, kdy bude s pomocí plovoucích jeřábů narovnávat loď do přirozené polohy. Voda v zásobnících pomůže ztroskotané plavidlo vyvážit.

Po narovnání lodě připevní technici zásobníky i k druhému boku plavidla. Následně ze všech zásobníků vypumpují vodu, což by mělo pomoci plavidlo zdvihnout natolik, že bude schopné udržet se na hladině. Prázdné zásobníky přitom budou sloužit jako plováky. Tažné lodě by pak měly Costu Concordii dopravit do zatím neurčeného italského přístavu.

Poslední fází vyprošťovací operace pak bude úklid mořského dna na místě, kde Costa Concordia ztroskotala.

Nejlepší řešení

Společnost Costa Crociere dnes oznámila, že si pro vyproštění lodě vybrala Titan Salvation právě kvůli jejímu plánu na záchranu plavidla. „Zvolili jsme nejlepší řešení, které je nejbezpečnější pro životní prostředí na ostrově i v moři," uvedl generální ředitel Costa Crociere Gianni Onorato. Zdůraznil, že je to poprvé, co se někdo snaží zachránit vrak tak velkého plavidla.

Costa Concordia ztroskotala v noci 13. ledna u ostrova Giglio na jihu Itálie. Na palubě bylo v době nehody více než 4200 lidí. Na útes u toskánského pobřeží ji navedl chybný manévr posádky. Odpovědnost za neštěstí, při kterém zemřelo 32 lidí, se přičítá kapitánu lodi Francescovi Schettinovi, palubnímu důstojníkovi Cirovi Ambrosiovi a dalším sedmi zaměstnancům společnosti Costa Crociere.

Autor: ČTK

18.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies