Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Začne odstraňování vraku ztroskotané Concordie, potrvá téměř rok

Řím /ANIMACE/ - Odstraňování vraku luxusní lodi Costa Concordia od pobřeží italského ostrova Giglio začne v nejbližších dnech a potrvá skoro rok.

18.5.2012
SDÍLEJ:

Ztroskotaná Costa ConcordiaFoto: čtk

Dnes to podle agentury DPA na tiskové konferenci oznámili zástupci rejdařství Costa Crociere, které loď vlastní, a americké firmy Titan Salvage, jež má vrak vyprostit. Zároveň představili plán, jak konkrétně hodlají plavidlo, které se potopilo letos v lednu, vyzdvihnout.

V první fázi hodlá společnost Titan Salvage ve spolupráci s italskou firmou Micoperi zřídit pod vrakem plavidla podmořskou plošinu. Ta by měla Costu Concordii stabilizovat a zabránit jejímu dalšímu potápění. Částečně potopená loď nyní klesá stále víc pod hladinu, protože nedrží pevně na útesech, na nichž uvízla.

Zásobníky s vodou

Následně technici připevní na stranu plavidla, která zůstala nad hladinou, dva obrovské zásobníky na vodu. Ty začne naplňovat v době, kdy bude s pomocí plovoucích jeřábů narovnávat loď do přirozené polohy. Voda v zásobnících pomůže ztroskotané plavidlo vyvážit.

Po narovnání lodě připevní technici zásobníky i k druhému boku plavidla. Následně ze všech zásobníků vypumpují vodu, což by mělo pomoci plavidlo zdvihnout natolik, že bude schopné udržet se na hladině. Prázdné zásobníky přitom budou sloužit jako plováky. Tažné lodě by pak měly Costu Concordii dopravit do zatím neurčeného italského přístavu.

Poslední fází vyprošťovací operace pak bude úklid mořského dna na místě, kde Costa Concordia ztroskotala.

Nejlepší řešení

Společnost Costa Crociere dnes oznámila, že si pro vyproštění lodě vybrala Titan Salvation právě kvůli jejímu plánu na záchranu plavidla. „Zvolili jsme nejlepší řešení, které je nejbezpečnější pro životní prostředí na ostrově i v moři," uvedl generální ředitel Costa Crociere Gianni Onorato. Zdůraznil, že je to poprvé, co se někdo snaží zachránit vrak tak velkého plavidla.

Costa Concordia ztroskotala v noci 13. ledna u ostrova Giglio na jihu Itálie. Na palubě bylo v době nehody více než 4200 lidí. Na útes u toskánského pobřeží ji navedl chybný manévr posádky. Odpovědnost za neštěstí, při kterém zemřelo 32 lidí, se přičítá kapitánu lodi Francescovi Schettinovi, palubnímu důstojníkovi Cirovi Ambrosiovi a dalším sedmi zaměstnancům společnosti Costa Crociere.

Autor: ČTK

18.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
4

Domy jako ze sci-fi. Můžete je mít třeba už příští rok

Billboardy kolem D1 a D46.
6 10

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Legendární Jumbo Jet mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Letadlo, které změnilo byznys a umožnilo velký rozmach dálkových letů, pomalu míří do důchodu. Éra Boeingu 747, známého také jako Jumbo Jet, končí.

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

/ANKETA/ Letošní školní rok přinesl žákům prvního stupně základních škol jednu novinku: povinný plavecký výcvik. I když plných 95 procent škol děti už dříve k vodě posílalo, příkaz zajistit školákům nejméně 40 hodin plaveckého výcviku přidělal nejednomu řediteli vrásky na čele. Na plavání totiž nemají peníze.

Houbaři, pozor! Nemocnice hlásí otravy z hub

/ANKETA/ „Interní ambulance nymburské nemocnice je každoročně mezi prvními, kdo zjistí, že houby konečně rostou.“ To říká s trochou nadsázky lékařka zmíněného oddělení Šárka Klimešová.

Rohovinu nosorožců spolykal oheň. Kupujeme život zvířat, řekl ochranář

/FOTOGALERIE/ Zoo Dvůr Králové po třech letech v úterý odpoledne spálila zásoby nosorožčí rohoviny. Demonstrativně tím upozornila na nelegální obchodování se surovinou, kvůli níž pytláci vyvražďují zvířata ve volné přírodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení