Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Začne odstraňování vraku ztroskotané Concordie, potrvá téměř rok

Řím /ANIMACE/ - Odstraňování vraku luxusní lodi Costa Concordia od pobřeží italského ostrova Giglio začne v nejbližších dnech a potrvá skoro rok.

18.5.2012
SDÍLEJ:

Ztroskotaná Costa ConcordiaFoto: čtk

Dnes to podle agentury DPA na tiskové konferenci oznámili zástupci rejdařství Costa Crociere, které loď vlastní, a americké firmy Titan Salvage, jež má vrak vyprostit. Zároveň představili plán, jak konkrétně hodlají plavidlo, které se potopilo letos v lednu, vyzdvihnout.

V první fázi hodlá společnost Titan Salvage ve spolupráci s italskou firmou Micoperi zřídit pod vrakem plavidla podmořskou plošinu. Ta by měla Costu Concordii stabilizovat a zabránit jejímu dalšímu potápění. Částečně potopená loď nyní klesá stále víc pod hladinu, protože nedrží pevně na útesech, na nichž uvízla.

Zásobníky s vodou

Následně technici připevní na stranu plavidla, která zůstala nad hladinou, dva obrovské zásobníky na vodu. Ty začne naplňovat v době, kdy bude s pomocí plovoucích jeřábů narovnávat loď do přirozené polohy. Voda v zásobnících pomůže ztroskotané plavidlo vyvážit.

Po narovnání lodě připevní technici zásobníky i k druhému boku plavidla. Následně ze všech zásobníků vypumpují vodu, což by mělo pomoci plavidlo zdvihnout natolik, že bude schopné udržet se na hladině. Prázdné zásobníky přitom budou sloužit jako plováky. Tažné lodě by pak měly Costu Concordii dopravit do zatím neurčeného italského přístavu.

Poslední fází vyprošťovací operace pak bude úklid mořského dna na místě, kde Costa Concordia ztroskotala.

Nejlepší řešení

Společnost Costa Crociere dnes oznámila, že si pro vyproštění lodě vybrala Titan Salvation právě kvůli jejímu plánu na záchranu plavidla. „Zvolili jsme nejlepší řešení, které je nejbezpečnější pro životní prostředí na ostrově i v moři," uvedl generální ředitel Costa Crociere Gianni Onorato. Zdůraznil, že je to poprvé, co se někdo snaží zachránit vrak tak velkého plavidla.

Costa Concordia ztroskotala v noci 13. ledna u ostrova Giglio na jihu Itálie. Na palubě bylo v době nehody více než 4200 lidí. Na útes u toskánského pobřeží ji navedl chybný manévr posádky. Odpovědnost za neštěstí, při kterém zemřelo 32 lidí, se přičítá kapitánu lodi Francescovi Schettinovi, palubnímu důstojníkovi Cirovi Ambrosiovi a dalším sedmi zaměstnancům společnosti Costa Crociere.

Autor: ČTK

18.5.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Border teriér Bart žije. Po 16 dnech se mu podařilo dostat z nory.
6 9

Pes Bart, který se po 16 dnech osvobodil z nory, se zřejmě živil liškou

Takhle vypadalo Husovo náměstí v Rakovníku jen pár minut poté, co z nebe začaly padat první kapky.
AKTUALIZOVÁNO
22

Část Čech zasáhly silné bouřky. Náměstí v Rakovníku bylo pod vodou

Přiznání politiků v Plzeňském kraji: slušné příjmy, hodně úvěrů, málo investic

Dědictví, nový bazén či koupě rodinného domu. A také přivýdělek ve výši 150 tisíc korun měsíčně. Politici podávali majetková přiznání za rok 2016. Větší investice v nich ale nenajdete. 

Pohledem Stanislava Šulce: Milionová Světlana

Internet na naše území přitéká již více než 25 let, tedy déle, než existuje samostatné Česko. Přinesl řadu pozitiv a také mnoho úskalí. Připomněl to případ muže ze Zlínska, který naletěl na jeden z nejstarších internetových podvodů.

Internetový obchod s drogami dostal zásah. Úřady zrušily nelegální tržiště

Zboží prapodivného a nebezpečného původu z e-shopu? Potřebujete prodat drogu nebo kradený software? Na to jsou "dark weby". Celosvětový zásah proti prodeji nelegálního zboží zrušil v rozmězí června až července dva servery, kde se dalo takové zboží pořídit. Skončily dva největší světové e-shopy AlphaBay a Hansa.

Země zaslíbená pro imigranty: Švýcarsko je třetí na světě

Americký deník US News & World Report se pokusil sestavit žebříček zemí, které jsou k imigrantům nejpřívětivější. Stanovil si čtyři kategorie: ekonomická stabilita, dobrý pracovní trh, příjmová nerovnost a pocit, že tohle je „místo, kde bych chtěl žít“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení