VYBERTE SI REGION

Zemi minul asteroid, byl jen 60 000 km daleko

Londýn - Asteroid o průměru asi 11 metrů dnes relativně těsně minul Zemi. Vědci planetku poprvé zaznamenali ve středu. Zemi se nejvíce přiblížila dnes v 17:00 SEČ, kdy od ní byla asi 60.000 kilometrů daleko, tedy asi pětkrát blíže než Měsíc, napsal zpravodajský server BBC.

27.1.2012 4

Ilustrační fotoFoto: NASA

Podle vědců šlo o jednu z nejmenších kdy zaznamenaných vzdáleností vesmírného tělesa od Země, důvody k obavám prý ale nebyly.

Průlet asteroidu 2012 BX34 „patří do první dvacítky největších přiblížení (Zemi), pořád je ale dost daleko… takže není naprosto žádná možnost, že nás zasáhne,“ řekl BBC Gareth Williams z amerického Minor Planet Center.

Podle původních propočtů měl asteroid proletět jen asi 20.000 daleko od Země, astronomové v noci na dnešek ale vypočetli, že tato vzdálenost bude větší.

Podle statistik Minor Planet Center astronomové loni objevili 32.721 nových planetek a spočítali jejich dráhu. Celkem už jich prý objevili 573.294.

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) podle prosincových zpráv zjistil, že v blízkosti Země je asi tisícovka asteroidů dostatečně velkých na to, aby mohly na naší planetě v případě nárazu napáchat katastrofické ško­dy.

27.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 4

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Mount Everest se zřejmě zmenšil, může za to mohutné zemětřesení

Indie vyšle vědecký tým do Nepálu, aby přeměřil nejvyšší horu světa Mount Everest. Důvodem jsou šířící se zprávy, že kvůli mohutnému zemětřesení z roku 2015 tento horský velikán ztratil až několik centimetrů své výšky. Informovala o tom dnes agentura AFP.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.