VYBERTE SI REGION

Zemi minul asteroid, byl jen 60 000 km daleko

Londýn - Asteroid o průměru asi 11 metrů dnes relativně těsně minul Zemi. Vědci planetku poprvé zaznamenali ve středu. Zemi se nejvíce přiblížila dnes v 17:00 SEČ, kdy od ní byla asi 60.000 kilometrů daleko, tedy asi pětkrát blíže než Měsíc, napsal zpravodajský server BBC.

27.1.2012 4

Ilustrační fotoFoto: NASA

Podle vědců šlo o jednu z nejmenších kdy zaznamenaných vzdáleností vesmírného tělesa od Země, důvody k obavám prý ale nebyly.

Průlet asteroidu 2012 BX34 „patří do první dvacítky největších přiblížení (Zemi), pořád je ale dost daleko… takže není naprosto žádná možnost, že nás zasáhne,“ řekl BBC Gareth Williams z amerického Minor Planet Center.

Podle původních propočtů měl asteroid proletět jen asi 20.000 daleko od Země, astronomové v noci na dnešek ale vypočetli, že tato vzdálenost bude větší.

Podle statistik Minor Planet Center astronomové loni objevili 32.721 nových planetek a spočítali jejich dráhu. Celkem už jich prý objevili 573.294.

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) podle prosincových zpráv zjistil, že v blízkosti Země je asi tisícovka asteroidů dostatečně velkých na to, aby mohly na naší planetě v případě nárazu napáchat katastrofické ško­dy.

27.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 4

Na Kladensku se zřítilo auto ze třicetimetrového srázu

Kladensko - Kuriozní dopravní nehoda se stala v pondělí po poledni v lesním porostu mezi obcemi Svárov a Podkozí. Auto zde vyjelo ze silnice a mezi stromy se řítilo dlouhým srázem dolů na spodní vozovku pod serpentinou. Vozidlo skončilo pod kopcem na spodní vozovce převrácené na střechu. Starší řidič utrpěl zranění a byl převezen do pražské nemocnice.

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

K soudu s Čechem v Súdánu přišli i zástupci ambasády EU

Chartúm/Praha - Dnešní soudní stání v Chartúmu s českým misionářem Petrem Jaškem přišli sledovat i zástupci ambasády Evropské unie. Sdělila to česká velvyslankyně v Káhiře Veronika Kuchyňová Šmigolová, jejíž úřad má působnost také pro Súdán. Jašek čelí v africké zemi obvinění z protistátní činnosti a v minulosti se jej zastal Evropský parlament.