Zemi minul asteroid, byl jen 60 000 km daleko

Londýn - Asteroid o průměru asi 11 metrů dnes relativně těsně minul Zemi. Vědci planetku poprvé zaznamenali ve středu. Zemi se nejvíce přiblížila dnes v 17:00 SEČ, kdy od ní byla asi 60.000 kilometrů daleko, tedy asi pětkrát blíže než Měsíc, napsal zpravodajský server BBC.

27.1.2012 4

Ilustrační fotoFoto: NASA

Podle vědců šlo o jednu z nejmenších kdy zaznamenaných vzdáleností vesmírného tělesa od Země, důvody k obavám prý ale nebyly.

Průlet asteroidu 2012 BX34 „patří do první dvacítky největších přiblížení (Zemi), pořád je ale dost daleko… takže není naprosto žádná možnost, že nás zasáhne,“ řekl BBC Gareth Williams z amerického Minor Planet Center.

Podle původních propočtů měl asteroid proletět jen asi 20.000 daleko od Země, astronomové v noci na dnešek ale vypočetli, že tato vzdálenost bude větší.

Podle statistik Minor Planet Center astronomové loni objevili 32.721 nových planetek a spočítali jejich dráhu. Celkem už jich prý objevili 573.294.

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) podle prosincových zpráv zjistil, že v blízkosti Země je asi tisícovka asteroidů dostatečně velkých na to, aby mohly na naší planetě v případě nárazu napáchat katastrofické ško­dy.

27.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 4

Návrh ČSSD by více zdanil lékaře, kterým vláda přidala

Státní zástupci prověří zakázku na software EET

FOTO: Kostel se proměnil v ruinu

Na špatný stav evangelického kostela v Rudníku upozornil při návštěvě obce prezident Miloš Zeman. Měl pravdu. Stav kostela je otřesný. Co s ním?

Odsoudili ho za střelbu na exekutory, teď zřejmě spáchal sebevraždu

Svědky otřesné události museli být obyvatelé sídliště v Napajedlích na Zlínsku. Na balkonovém zábradlí bytového domu tam stál v sedmém patře muž. V tričku a trenýrkách, přešlapoval po něm po špičkách a k tomu občas naklonil hlavu k policejnímu vyjednavači, který se jej snažil přesvědčit, aby svůj záměr skočit z výšky dvaceti metrů na betonový chodník neuskutečnil.

Jurečka podle Kalouska zákon o registru smluv vykastroval

Ministr zemědělství a první místopředseda KDU-ČSL Marian Jurečka s podporou komunistů, ČSSD a ODS dnes podle šéfa opoziční TOP 09 Miroslava Kalouska zákon o registru smluv "zručně vykastroval". Zákon, který byl nejúčinnějším protikorupčním opatřením, je nyní cela zbytečný, řekl Kalousek novinářům.

Od začátku roku odklízeli strážníci tisíc mrtvých ptáků

Mnohem dramatičtěji, než by kdo tušil, zřejmě řádí ptačí chřipka ve volné přírodě. Nasvědčují tomu alespoň poznatky pražských strážníků, jejichž odchytová služba mimo jiné zajišťuje i odvoz kadaverů. Tedy těl uhynulých zvířat. A pokud jde o ptáky, od počátku ledna, kdy se ptačí chřipka objevila, zaznamenává dramatický nárůst. Ve srovnání s loňskem je rozdíl ve stovkách procent, řekl ve středu Deníku ředitel Městské policie Praha Eduard Šuster. „Od začátku roku jsme už odváželi tisícovku mrtvých ptáků, přičemž asi u pěti stovek kusů šlo o labutě; následují volavky," konstatoval.