Zemi minul asteroid, byl jen 60 000 km daleko

Londýn - Asteroid o průměru asi 11 metrů dnes relativně těsně minul Zemi. Vědci planetku poprvé zaznamenali ve středu. Zemi se nejvíce přiblížila dnes v 17:00 SEČ, kdy od ní byla asi 60.000 kilometrů daleko, tedy asi pětkrát blíže než Měsíc, napsal zpravodajský server BBC.

27.1.2012 4

Ilustrační fotoFoto: NASA

Podle vědců šlo o jednu z nejmenších kdy zaznamenaných vzdáleností vesmírného tělesa od Země, důvody k obavám prý ale nebyly.

Průlet asteroidu 2012 BX34 „patří do první dvacítky největších přiblížení (Zemi), pořád je ale dost daleko… takže není naprosto žádná možnost, že nás zasáhne,“ řekl BBC Gareth Williams z amerického Minor Planet Center.

Podle původních propočtů měl asteroid proletět jen asi 20.000 daleko od Země, astronomové v noci na dnešek ale vypočetli, že tato vzdálenost bude větší.

Podle statistik Minor Planet Center astronomové loni objevili 32.721 nových planetek a spočítali jejich dráhu. Celkem už jich prý objevili 573.294.

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) podle prosincových zpráv zjistil, že v blízkosti Země je asi tisícovka asteroidů dostatečně velkých na to, aby mohly na naší planetě v případě nárazu napáchat katastrofické ško­dy.

27.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 4

Krymský Tatar Ruslan Zeytulaev v ruském vězení

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

EXKLUZIVNĚ

Děti neponižuji. Nabádali je proti mně, oponuje učitelka. Někteří rodiče ji hájí

Povodňová pohotovost na východní Moravě: voda stoupá, místy je na silnicích

Zatímco na Valašsku vydatné dešťové přeháňky naplno zaměstnávají hasiče, na Zlínsku je zatím relativně klid. „Na Zlínsku nemáme hlášenu žádnou událost," potvrdil za hasičský záchranný sbor mluvčí Pavel Řezníček. To samé potvrdili i silničáři. Hasiči přesto drží pohotovost.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

15 miliard korun pro vysoké školy. Z evropských dotací

Zhruba 15 miliard korun dostanou vysoké školy z evropských dotací v rámci takzvané čtyřvýzvy, kterou loni v únoru vyhlásilo ministerstvo školství. Peníze mají posílit rozvoj vysokých škol a zvýšit kvalitu jejich výzkumu. Z více než 300 žádostí o podporu bylo 239 úspěšných. Školy požadovaly celkem 26,5 miliardy korun.

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.