VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Skokani na lyžích hudrují na nový způsob bodování

Praha - „Systém hodnocení musí být lepší, aby fungoval,“ řekl čtyřnásobný olympijský vítěz Simon Ammann.

9.12.2010
SDÍLEJ:

Skokan na lyžích Jakub Janda.Foto: Deník/Jan Škvára

Loňská revoluce ve skocích na lyžích má stále více odpůrců než příznivců. Změní se opět systém bodování? Nyní v Harrachově ještě rozhodně ne, nicméně skokani hudrují.

O co jde? Od loňska už se „nehraje“ jen o délku skoku a známky za styl, ale zároveň i o koeficient, který určuje síla a směr větru a výška nájezdového okna. A tak se může stát, že skokan, který skočí třeba 120 metrů, porazí skokana se 130 metry - jen proto, že má lepší koeficient.

Byť má nové pravidlo svoji logiku, pro fanoušky je nepřehledné. Teď se proti němu postavili i dva z velikánů skoků na lyžích: čtyřnásobný olympijský vítěz Simon Ammann a třikrát stříbrný z olympiády Adam Malysz.

„Přál bych si, aby našli něco, co by bylo pro nás skokany jednodušší k uchopení. Systém hodnocení musí být lepší, aby fungoval,“ řekl Ammann pro norský list Verdens Gang. „Současný systém, kde se za vítr a nájezdové okno udělují jakési plusové a minusové body, je zmatený.“

Dokonce se domnívá, že nový systém jej minulý týden připravil o pohárové vítězství v Kuopiu, které by při starém systému podle něj získal. Podpořil ho i Malysz. Polský orel se nechal slyšet: „Ammann vedl v Kuopiu po prvním kole s velkým náskokem a ve druhém kole skočil ze všech nejdál. Přesto nevyhrál. Tomu říkáte dobrá zábava? Já tedy ne.“

Ammann uznává, že je systém zajímavý, ale také zmatený

Malysz se na toto téma rozhovořil pro polský server sport.onet.pl. „Když to takhle půjde dál, bude skoky na lyžích sledovat čím dál méně lidí, protože nikdo mu nebude pořádně rozumět,“ uvažoval.

Nový bodovací systém se po testovací fázi zavedl pro všechny závody Světového poháru od začátku minulé sezony, jeho účelem mělo být, aby závody byly férovější a méně závislé na povětrnostních podmínkách, kvůli kterým se neustále měnila nájezdová okna a opakovala kola. „FIS ho zavedla, protože byla pod tlakem televizí, aby byly přenosy kratší. FIS na tom novém systému určitě vydělala. My ho musíme vzít takový, jaký je,“ řekl k tomu český skokan Jakub Janda.

Ammann přinejmenším navrhuje, aby se divákům na videostěnách u můstku jasněji předvedlo, jak nový bodový systém funguje. „Uznávám, že nový systém je zajímavý, protože ti ukazuje, jak dobrý tvůj skok doopravdy byl – bez ohledu na podmínky. Potíž je v tom, že lidé mu nerozumějí,“ líčil.

Jak na to zareaguje Mezinárodní lyžařská federace FIS?

Autor: Markéta Kosová

9.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies