Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

30 000 aut denně. Otrokovice trpí nadměrnou dopravou

Otrokovice - Výjimku ze zpoplatnění severovýchodního obchvatu města. Přesně toho by ráda docílila otrokovická radnice. Kvůli tomu nyní dává dohromady potřebnou argumentaci a po předčasných sněmovních volbách zástupci města chtějí vyrazit na ministerstvo dopravy.

17.10.2013
SDÍLEJ:

Kvítkovická křižovatka v Otrokovicích je tou nejvytíženější na Zlínsku. Denně tam projedou tisíce aut.Foto: DENÍK/Jarmila Kuncová

S sebou povezou coby podklady také výsledky nedávného měření frekvence dopravy, které probíhalo na vybraných uzlových bodech.

„Vlivem dopravy se zhoršila kvalita ovzduší, navíc mnozí šoféři nechtějí obchvat využívat právě kvůli poplatku a také tomu, že není postavena jihovýchodní část, která by jim zajistila plynulou jízdu. Počkáme proto, až do ministerského křesla usedne člověk s pevným mandátem, a předneseme mu naše problémy v číslech," říká místostarosta Otrokovic Milan Plesar.

Rekordní úsek

Na kvítkovické křižovatce, která je tou nejvytíženější na Zlínsku, se průzkum konal v týdnu od 2. do 8. září.

„Celkově největší zatížení křižovatky v průběhu čtyřiadvaceti hodin bylo v pátek 6. září, kdy jí projelo 35 069 aut. V dopravní špičce, v pátek mezi čtrnáctou a patnáctou hodinou, úsekem projelo za hodinu 2706 vozidel," vyčísluje vedoucí odboru dopravně-správního otrokovické radnice Renáta Krystyníková.

Vysoká frekvence aut projíždějících Otrokovicemi už leze obyvatelům města doslova krkem. „Ta auta mi vadí odjakživa, ale co s tím nadělám? Nic. Už aby byl hotový ten obchvat, snad to něčemu pomůže," míní například Vladimír Doucha.

„Já mám strach tu křižovatku přecházet. To je hrozné, navíc než naskočí pro chodce zelená, tak to trvá," říká seniorka Olga Loučková.

Po severní části obchvatu Otrokovic na základě měření z poloviny roku 2010 projelo zhruba 11 500 aut. „Bylo to během čtyřiadvaceti hodin. V té době však ještě nebyla zprovozněna R55 do Hulína. Teď by číslo bylo rozhodně vyšší," informuje za zlínskou správu Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

Také on by uvítal, kdyby obchvat Otrokovic využívalo co nejvíce šoférů. „Odlehčili by tak Otrokovicím, obchvat je na velkou zátěž koneckonců stavěný. Na rychlostní komunikace je na rozdíl od místních cest pokládána kvalitnější vrstva," dodává ředitel Chudárek.

Výstavbu jihovýchodní části obchvatu pak Ředitelství silnic a dálnic plánuje na příští rok. Uveden do provozu by měl být v září 2016.

Domy se otřásají, hrnky nadskakují

Jiří Herník pracuje v Pohřební službě Otrokovice, která sídlí na třídě Osvobození. Poblíž se nachází frekventovaná Kvítkovická křižovatka. Tisíce aut denně, které tudy jezdí, působí podle něj prašnost, hlučnost, drnčí mu dokonce hrnky v policích.Vesnický klid a čilý městský a hlavně až příliš velký dopravní ruch. To dennodenně na střídačku zažívá na vlastní kůži Jiří Herník z Pohřební služby Otrokovice, která sídlí na třídě Osvobození.

O několik metrů dál se pak nachází kvítkovická křižovatka, jež je tou nejvytíženější na území celého Zlínska. V páteční špičce mezi čtrnáctou a patnáctou hodinou tam projede i přes dva tisíce sedm set vozidel.

„Teď je situace úplně nejhorší. Je tu prašno a hlučno. Nejen že mi za dveřmi jezdí bezpočet osobních aut a kamionů, ještě se tu už nějakou dobu staví nové obchodní centrum. To je hrozné. Jsme velice zvědavi, jak to tady bude vypadat, až bude otevřené. Předpokládám totiž, že do areálu budou hodně jezdit kamiony kvůli navážení zboží. Hlučnost se tady tak v žádném případě nesníží," stýská si Herník.

Vysoká frekvence aut je problémem mnohaletým. „Baráky se otřásají. Já osobně co chvíli slyším, jak mi drnčí hrnky v policích. Vždycky se leknu, co se děje," říká Herník. Kýženým řešením je podle něj dostavba jihovýchodní části obchvatu Otrokovic, do které se dělníci mají pustit už příští rok.

„Severovýchodní obchvat sice už dávno slouží řidičům, ale nic neřeší. Je to jen provizorium. Až bude kompletně dokončený, pak bude mít smysl pro šoféry a ti už snad nebudou tolik využívat kvítkovickou křižovatku. V to aspoň doufáme," dodává Herník.

Po skončení pracovní doby vyráží domů, do otrokovické části Kvítkovice, kde si pro změnu užívá ničím nerušeného klidu. (jk)

Otrokovická doprava v číslech

Kvítkovická křižovatka 

- měření od 2. do 8. září

průměrný průjezd za den: 30 059 aut

rekordní zátěž: 35 069 aut za den

Přivaděč R55 do města:

- měření od 28. srpna do 3. září

úsekem projelo 25 417 vozidel

Centrum města:

měření od 31. července do 10. srpna

úsekem projelo 99 918 aut

Ulice Objízdná:

měření od 13. do 23. září

úsekem projelo 80 067 aut

Autor: Jarmila Kuncová

17.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZUJEME
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Mělo sílu 7,1 stupně

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení