Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bez front na úřadech? Objednejte se prostřednictvím internetu či telefonu

Zlínsko – Jak se vyhnout frontám na úřadech? Jednoduše. Stále více úřadů umožňuje rezervovat si přesný termín příchodu a dokonce i vyplnit formuláře přes internet.

24.7.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Mikulenka

„Systémově se lze objednat na vyřízení občanského průkazu nebo cestovního dokladu. U jiných úředních agendách také existuje výjimečná možnost, aby se klient domluvil na termínu schůzky individuálně," vyjmenoval jednu z možností mluvčí zlínské radnice Zdeněk Dvořák.

Vysvětlil také, jakým způsobem se mohou lidé snadněji k vyřízení dostat, aniž by seděli či dokonce stáli frontu.

„U agend občanských průkazů a cestovních dokladů nabízíme možnost objednat se prostřednictvím internetu (služba WebCall), v ostatních zmiňovaných případech zejména telefonicky, případně 
e-mailem," upřesnil Dvořák.

„Webový formulář zatím nabízíme pro registraci zájemců o prodej výrobků a nabídky služeb v městských stáncích během jarmarků,"doplnil mluvčí.

Do budoucna se však podle něj mohou lidé těšit i na snadnější vyřizování řidičských průkazů, evidenci motorových vozidel, ověřování podpisů a listin a také pro agendy vykonávané odboremživnostenským.

 „Na konci letošního roku bychom měli rozšířit elektronický odbavovací systém, včetně zmiňované služby WebCall. Toto rozšíření město plánuje v projektu Czechpoint@home – portál občana," popsal Dvořák.

O něco lépe jsou na tom 
v sousedních Otrokovicích. Bez zbytečného čekání mohou na úřadě vyřídit téměř všechno.

„Na termín schůzky se mohou předem dohodnout telefonicky či e-mailem na všech pracovištích. Kromě toho je možné objednat se na internetu. Tato služba je využívána pro agendy vyřizované odborem evidenčně-správním," sdělila mluvčí Otrokovic Lenka Krupková.

Dodala, že elektronický objednávkový systém je v provozu v úřední hodiny a je přímo napojen na vyvolávací zařízení, které vydává klientům lístky k obsluze a následně je vyzve k příslušné agenděk obsloužení.

„Zobrazené informace jsou staré maximálně 120 vteřin. Objednání je možné na určitý den a hodinu. Abychom však neznevýhodnili klienta, kterýčeká ve frontě bez internetového objednání, mohou se na konkrétní činnost objednat na každou hodinu prozatím jen dvě osoby. Zbytek kapacity je určen pro klienty, kteří přišli bez objednání," vysvětlila mluvčí.

V Otrokovicích se tak dá tímto způsobem jednoduše objednat na agendy evidence obyvatel, občanské průkazy, cestovní doklady, registr řidičů,registr motorových vozidel, matriku a také ke službě Czechpoint. A služba je prý velmi oblíbená.

Když totiž přijde člověk v objednaném dni a hodině k dotykovému terminálu na úřadě, zvolí možnost PRO OBJEDNANÉ KLIENTY PŘES INTERNET a zadá PIN, který mu byl přidělen při objednávce. Terminál vydá lístek s pořadovým číslem a systém klienta vyvolá v nejbližším možném čase.

V budově Okresní správy sociálního zabezpečení ve Zlíně naopak takový systém nefunguje. Podle mluvčí Jany Buraňové není prý potřeba.

„Správa funguje každý pracovní den a klienti tak nejsou odkázáni jen na vybrané dny v pracovním týdnu. Oddělení lékařské posudkové služby objednává klienty na konkrétní termín jednání a na základě předem dohodnutého termínu jedná s klienty i oddělení kontroly," zdůvodnila mluvčí.

Podle ředitele zlínské pobočky Petra Špačka se ovšem uvažuje o rozšíření služeb v oblasti důchodového pojištění.

 „Většinu záležitostí, ať užse týkají nemocenského pojištění nebo osob samostatně výdělečně činných, vyřídí naši klienti bez front a dlouhého čekání. Oblast důchodového pojištění je však časově náročnější, a tak výhledověbudeme mít zájem klientům i tyto služby rozšířit," dodává Špaček.

Na Krajském úřadě Zlínského kraje se v praxi obdobný systém také nevyužívá. Podle mluvčí Gabriely Sýkorové-Dvorníkové totiž není tolik vytěžován ze strany veřejnosti jako radnice či ostatní úřady.

„Agendy, které zřizujeme, nejsou pod takovým náporem lidí. Pokud ovšem někdo zavolá či napíše, tak jsme připraveni vyhovět. Není to tu ovšem nijak masové a tak nepotřebujeme zmiňovaný systém," vysvětlila Dvorníková.

Obdobně je na tom Finanční úřad. Tam není této služby podle vedení potřeba, jelikož na úřad lidé chodí formuláře pouze odevzdávat.

 „To vyplývá z náplně činnosti finančního úřadu. Úřední záležitosti nejsou vyřizovány na přepážkách. V případě, že se vyskytne potřeba osobního jednání, lze si s konkrétním pracovníkem, který je v dané věci úřední osobou, dohodnout telefonicky či e-mailem termín pro toto jednání," vysvětlil možnosti zástupce ředitele Finančního úřadu ve Zlíně Karel Skoumal.

Na „pracáku" se čekat musí

Převážně smůlu mají klienti Úřadu práce ČR ve Zlíně a jeho agend. Podle mluvčí Miriam Majdyšové pro většinu z nich možnost rezervace neexistuje.

„Obecně takové sjednávání u nás nefunguje. Je to spíš opatřeno z druhé strany. Žadatelé o zaměstnání jsou zváni na určité dny a přibližnou hodinu. To právě kvůli tomu, aby nebylo v čekárnách moc lidí, což ovšem při příchodu neohlášených žadatelů neovlivníme,"vysvětluje mluvčí.

Klienti by však podle ní neměli brát údaje na informační kartičce jako záruku toho, že se ihned dostanou na řadu.

 „Na úřad chodí stále noví lidé, a tak čekání bez front nemůžeme zajistit. Snažíme se ovšem vyhnout například prvním dnům v měsíci, kdy přichází noví žadatelé. Na tyto termíny schůzky nesjednáváme," ujišťuje Majdyšová.

Stejně tak si lidé zatím nemohou schůzku rezervovat ani na oddělení sociálních dávek, které od letošního roku ÚP spravuje.

„Čas se určitě zamluvit nedá. Lidé chodí, jak potřebují. Jedinými agendami, kde tuto službu poskytujeme, jsou dotace na zaměstnávání a zaměstnávání cizinců. Tam o to ovšem zájem není, protože tam chodí málo lidí a příchozí je téměř vždy hned na řadě," vysvětlila mluvčí.

Autor: Marek Houser

24.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman a jeho čínský protějšek Si Ťin-pching.
19 6

Zeman: Autoritářské státy mají lepší podmínky pro velké projekty

Dům v Helsinské ulici v Kladně, kde se vše odehrálo.
AKTUALIZOVÁNO / EXKLUZIVNĚ
1 5

Policisté nalezli policistu. Mrtvého, ve svém bytě

EXKLUZIVNĚ

Zločin nebo neštěstí? Policie pro ověření vyhazovala z 6. patra hotelu figurínu

Policie v Pardubicích rekonstruovala poslední okamžiky života 45leté ženy: pád z okna hotelu. K čemu policisté dospěli?

Stav Češky pobodané na pláži v Hurghadě se prudce zhoršil

Šestatřicetiletá Lenka C. z Nového Strašecí přežila útok nožem, ke kterému došlo před dvěma týdny v Hurghadě, jako zázrakem. Ještě dnes ráno byla zdravotně v pořádku a diskutovalo se o jejím převozu z nemocnice v Káhiře do Česka. Jak ale uvedlo Ministerstvo zahraničních věcí České republiky (MZV ČR), dopoledne se však její stav prudce zhoršil.  

Rivalita? Češi (zatím) Slováky předčí

Rivalita, trocha toho hecování, ale také radost z úspěchů toho druhého. Převážně takový je dnešní vztah českých a slovenských hokejových fanoušků. Od dělení federace uběhlo 25 let a to je dost dlouho, aby všechny animozity a pocity křivdy vyvanuly. Nebo ne?

VIDEO: Hrdina zmlátil útočníka ve Starbucks. Stačila mu židle

Útočník ozbrojený pistolí a nožem přišel vyloupit pobočku kavárenského řetězce Starbucks. Jeden ze zákazníků předvedl ale doslova hrdinský kousek a útočníka zneškodnil. Jeho jednání chválí i místní policie. K incidentu došlo v kalifornském městě Fresno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení