VYBERTE SI REGION

ČD slibují ve Zlínském kraji modernější vlaky, ale i nádražní budovy

Zlínský kraj – V neděli 9. prosince začne v České republice platit nový jízdní řád Českých drah (ČD). Cestující ve Zlínském kraji si tak budou muset zvykat na nové časy odjezdů vlaků, zároveň se ale mohou těšit na nové spoje a modernější vozový park na zdejších tratích.

28.11.2012
SDÍLEJ:

Nové vlaky Českých drah RegioSharkFoto: ČD

Druhý RegioShark, pak ještě další dva

Jedna z nejmodernějších souprav, které nyní ČD vlastní, je RegioShark. Jeden tento vlak už od října brázdí trasu mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem pod Radhoštěm. Od počátku platnosti nového jízdního řádu nasadí další dva.

„Budou jezdit na tratích 
z Rožnova pod Radhoštěm přes Valašské Meziříčí až do Kojetína," informovala regionální mluvčí Českých Drah Kateřina Šubová.

Čtvrtý a pátý RegioShark by měl ve Zlínském kraji přibýt v srpnu a jezdit na linkách Zlín–Kroměříž a Zlín–Uherský Brod.

„Jisté to však zatím není. Bude záležet na provozních záležitostech," upozornila jednatelka společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje Věra Fuksová.

Na lepší vlaky se mohou těšit také cestující na trase z Otrokovic do Vizovic. Tam od 9. prosince ČD nasadí výhradně soupravy Regionova, které jsou částečně bezbariérové 
a usnadní tak nástup a výstup handicapovaným. maminkám s kočárky i starším lidem.

České Dráhy investovaly do modernizace vozového parku ve Zlínském kraji za posledních šest let přes sedm set milionů korun.

Vlakem ze Zlína 
do Jeseníku denně

Kromě nových vozů cestující potěší i nová vlaková spojení. Od 9. prosince budou spěšné vlaky ze Zlína do Jeseníku 
a obráceně jezdit denně. „Snažíme se tak propojit Zlínský kraj s ostatními regionálními centry ve vedlejších krajích. Reagujeme tak na požadavky cestujících a široké veřejnosti," informoval člen dozorčí rady Koordinátora veřejné dopravy Ludvík Urban.

Dva vlaky budou rovněž nově vypraveny na trase z Rožnova pod Radhoštěm až do Kojetína.

Na hlavní trase mezi Břeclaví a Přerovem si budou cestující zvykat na opačný systém nastupování, protože se levostranný provoz mění na pravostranný. O této novince, která se dotýká třeba i důležitého nádraží v Otrokovicích, už Deník dříve informoval.

„Když se tahle trať stavěla, celá technologie byla směrována vlevo. Před deseti lety byla v rámci přestavby vysokorychlostního koridoru instalována nová technologie, která umožnila jezdit vlevo 
i vpravo. Aby se sjednotila síť, tak tady nyní dojde ke změně," přiblížil Urban z Koordinátora veřejné dopravy Zlínského Kraje.

České Dráhy budou také investovat do rekonstrukcí nádražních budov. Zatímco stanice Zlín-střed zůstane beze změny, nádraží ve Vsetíně se opravy nejspíš dočká. „Ještě není vše rozhodnuto. Jasno by mohlo být začátkem příštího roku," přiblížila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Vsetínské nádraží polkne 40 milionů

Náklady by se měly vyšplhat 
k částce čtyřiceti milionů korun a opraven by měl být jak vestibul, tak fasády, přístřešek a střecha. Budova bude mít bezbariérový přístup.

Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou podle propočtů v nadcházejícím období platnosti jízdních řádů celkem 3 613 vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 493 regionálních spojů, o víkendech 389, což představuje průměrně 460 vlaků denně.

JAKUB SCHMID

Autor: Redakce

28.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Švédsko má poprvé v historii deset milionů obyvatel

Švédští statistici oznámili, že populace severského království dosáhla poprvé v historii deseti milionů obyvatel. Není dosud známé, kde k tomu dějinnému okamžiku došlo a kdo je oním desetimiliontým občanem, ani se zatím neví, jestli je jubilejní osobou nově narozený člověk, nebo přistěhovalec. 

Nemocných s chřipkou přibylo za jediný týden o deset procent

Počet nemocných, kteří mají chřipku nebo akutní respirační onemocnění, za týden vzrostl o deset procent.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies