Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čtvrtý triumf? Kdepak. Jedu pro radost, vysvětluje Kresta

Luhačovice – Nevím, jestli ještě někdy usednu na zavolant, uvažoval před rokem. Dnes? Chmurné myšlenky ho přešly. Roman Kresta, jeden z nejúspěšnějších pilotů novodobé historie Barumky, na jejím startu nechybí.

29.8.2014
SDÍLEJ:

Roman KrestaFoto: Deník/Jiří Hejtmánek

„Řekl jsem, že uvažuji o konci. A fanoušci, partneři a sponzoři na mě neustále tlačili, abych dal jasné stanovisko. Tak jsem se rozhodl, že ještě pojedu," vysvětloval Kresta.

Zlínský podnik ovládl třikrát: v letech 2000, 2001 a 2006. Za jednoho z favoritů se ale nepovažuje. Kdepak, náročné valašské erzety si jede tentokrát jen užít. „Myslím, že už nemusím nikomu nic dokazovat. Nemám žádné ambice, jen dojet," poznamenal luhačovický jezdec, který na loňské Barumce dojel pátý.

Moc dobře ví, že konkurence je letos obrovská. „Na Barumku přijedou tovární jezdci, kteří od začátku pojedou hodně rychle," uvědomuje si jezdec Adell Mogul racing teamu. „V nedávné době jsem hledal k závodění trochu motivaci, nyní se na start opravdu těším," dodal Kresta.

Že je v dobré formě, naznačil letos jediný podnik, jehož se zúčastnil. Na Rallysprintu Kopná si nevedl vůbec špatně, když se spolujezdcem Petrem Starým dojeli na druhém místě. „Určitě nelze nasazení špičky z Evropy srovnávat s průběhem Kopné," upozornil.

Po jeho boku léta seděl Petr Gross, teď jeho místo zaujal právě Petr Starý. Důvod? Oba už mají své odježděné a nárazová spolupráce jim maximálně vyhovuje.

„Byl jsem s ním v kontaktu už loni. Bavili jsme se o tom, že bychom mohli nějaký závod zkusit. Jsem rád, že jsem nemusel hledat někoho jiného. Petr je zkušený," vychvaloval Kresta svého parťáka. Stejně jako on na Barumce triumfoval. V letech 2009 a 2011 ji vyhrál s Janem Kopeckým se Škodou Fabia S2000.

Do mladoboleslavského speciálu usedne Starý i tentokrát, jen s Romanem Krestou. Zkušený pilot s fabií jel na Barumce i loni, jenže tentokrát představí úplně jiný vůz.

„Jedná se o auto, se kterým na Barumce minule startoval Fin Lappi. Týmu se ho podařilo odkoupit a přes zimu prošel zásadní přestavbou. Během jara jsem se snažil vymýšlet něco nového, co by se dalo na voze ještě upravit, a tato fabia je výsledkem mého snažení," podotkl Kresta, který nemá o budoucnost Barumky strach.

Jednomu z nejprestižnějších závodů evropského šampionátu totiž hrozí, že by mohl chybět v kalendáři pro příští ročník. „Nedokážu si představit, že by Barumka nebyla součástí Evropy. Závod má velkou tradici, nepochybuji o tom, že všechno dobře dopadne," dodal Kresta.

Autor: Martin Břenek

29.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení