VYBRAT REGION
Zavřít mapu

VIDEO: Cyklistické boxy před hradišťským nádražím prošly úpravami

Uherské Hradiště – Cyklisté se stále ještě učí používat kryté boxy na kola, které jsou jim k dispozici před vlakovým nádražím v Uherském Hradišti. Dost často právě díky neznalosti jejich správného používání dochází k poškozování jednotlivých boxů.

15.8.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
2 fotografie

Boxy na jízdní kola před vlakovým nádražím v Uherském Hradišti slouží k bezpečnějšímu uschování kola.Foto: DENÍK/Jiří Kordovaník

To je jeden ze závěrů monitorování několikaměsíčního provozu těchto úschoven na jízdní kola. „Někteří uživatelé nedostatečně box uzavřou, pak uzamknou a poté se jej ještě pokusí zcela dovřít, díky čemuž dochází k poškození mechanismu zámku," zmínil místostarosta Uherského Hradiště Zdeněk Procházka jeden z neduhů, který je spojen s dlouhodobým užíváním boxů. Úředníci už s výrobcem řeší odpovídající technické úpravy boxů, aby k těmto škodám nedocházelo, nicméně provedli také drobné změny v provozním řádu, upravujícím jejich používání. „V řádu, který je uživatelům boxů před nádražím k dispozici, nyní především apelujeme na úplné uzavření víka boxu ještě před jeho samotným uzamčením. To by měl být zcela prvním krokem při úschově kola," uvedl konkrétnější změny Zdeněk Procházka.

Boxy také nově obdržely očíslování. „Měli jsme podněty, že si občané uschovali kolo do některého z boxů a poté si nevzpomněli, do kterého to bylo, proto jsme přikročili k jejich snadnější identifikaci," prozradil důvody pro zřetelnější označení jednotlivých kójí místostarosta měs­ta.

Úředníci už zaznamenali i reakce obyvatel, že je krytých boxů k dispozici málo a jelikož jsou všechny plné, nemají si kam uschovat své kolo. „Dosavadní využití boxů je velmi dobré, jejich využití je v průběhu dne zhruba na 80 procent. Navíc jsme doposud nezaznamenali žádné vloupání či krádeže kola z jejich prostor. Vše je také umístěno pod kamerami. Rádi bychom proto podobné boxy do budoucna instalovali i u autobusového nádraží, aquaparku či u sportovní haly," dodal Zdeněk Procházka.

Systém deseti krytých boxů na kola, instalovaný u nádraží, je prototypem speciálně vyrobeným pro Uherské Hradiště. Cena jednoho boxu je zhruba 40 tisíc, celá sestava má hodnotu 500 tisíc. Náklady na pořízení boxů byly hrazeny z dotací Evropské unie. Boxy jsou cyklistům k dispozici od konce února 2014.

Související Cyklisté v Hradišti si můžou kolo zamknout do boxuBoj proti krádežím kol: zamykatelné boxy

Autor: Jiří Kordovaník

15.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

EXKLUZIVNĚ

Babiš píše Sobotkovi: „Na rozdíl od Vás mám v politice čistý štít“

Před pondělním odletem do Francie za rodinou stihl Andrej Babiš nejen podat návrh na zdanění korunových dluhopisů, ale také odeslat odpověď na dopis premiéra Bohuslava Sobotky ze 14. února. V ní například zdůvodňuje svůj poslanecký podnět, který se dotkne maximálně několika desítek lidí.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies