VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Firma ČSAD Vsetín nakoupila sedmnáct autobusů z Číny

Vsetín – Vlastimil Chromý pracuje v ČSAD Vsetín čtyři roky. Za tu dobu najezdil v autobusu Iveco dvě stě tisíc kilometrů. Nyní ale změní značku. Z vozu českého výrobce přesedlá na čínský Yutong.

8.4.2013
SDÍLEJ:

Společnost ČSAD Vsetín si od čínského výrobce převzala prvních devět autobusů Yutong z nasmlouvaných sedmnáctiFoto: DENÍK/Alexandra Buršíková

„Už jsem v tom jel, a musím říct, že to bylo velice příjemné svezení. Pracoviště šoféra je nejen perfektně vybavené, ale je taky pohodlné. A stejný pocit budou mít i cestující. O tom jsem přesvědčen," řekl čtyřiačtyřice­tiletý muž.

Zalíbila se mu zejména mechanická sekvenční převodovka. „Řazení je tak příjemné, že když jsem sedl zpět do starého autobusu, měl jsem problém. Tak rychle si člověk zvykne," usmál se řidič.

Sedmnáct ekologických a nízkopodlažních autobusů od čínského výrobce koupila firma ČSAD Vsetín díky dotaci. Třicet milionů jim poskytla Evropská unie. Přesto musel dopravce dát pětačtyřicet milionů z vlastní kapsy. Jeden autobus tak přišel na zhruba čtyři miliony.

Vozy budou jezdit na Rožnovsku, Valašskomeziříčsku, Vsetínsku, Slavičínsku a Zlínsku.

Vsetínský dopravce zadal zakázku čínskému výrobci, protože měl lepší nabídku než například český výrobce Iveco. „Jednak byl levnější, ale hlavně nám nabídl nadstandardně delší záruční dobu," vysvětlil ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář.

Právě tento důvod byl stěžejní. „Je to pro nás zásadní. Standardně trvá záruční doba jen dva roky. A po nich se začnou vozy kazit, takže musíme platit drahé opravy. A peníze jsou pro nás problém. Tentokrát se tomu vyhneme," vysvětlil výkonný ředitel Jiří Růčka.

Vozový park ČSAD Vsetín čítá 287 autobusů. Jejich průměrné stáří je devět let. Přesně na hranici zákonné normy. „Příští rok tak budeme chtít zase nakupovat, chtěl bych pořídit tak deset vozů. Ale uvidíme," doplnil Růčka.

Nejčastěji zastoupenými automobilkami jsou Sor, Karosa, Mercedes a Iveco. Čínská firma Yutong je největším výrobcem autobusu na světě, vyrobí přes padesát tisíc vozů ročně.

Autobusy ČSAD Vsetín najezdí ročně milion sto tisíc kilometrů, převeze milion dvě stě tisíc lidí a zajistí čtyřiašedesát tisíc spojů v rámci Zlínského a částečně i Olomouckého kra­je.

Autor: Alexandra Buršíková

8.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Rekreační areál Čapí hnízdo u Olbramovic na Benešovsku.
AKTUALIZOVÁNO
32 5

Audit Čapího hnízda ulítl na internet. Namočení Agrofertu nelze vyloučit

Majitel bezpečnostní agentury Ali 21 Alois Neuman.
EXKLUZIVNĚ
5 5

Přísné kontroly na koncertu? Lidé se diví, ale jde o jejich bezpečí, říká expert

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

VÍME PRVNÍ

Novým ministrem školství bude Stanislav Štech, náměstek Valachové

Nástupcem ministryně školství Kateřiny Valachové (ČSSD) bude její náměstek Stanislav Štech. Štech je profesorem psychologie a před angažmá v resortu školství působil jako prorektor Univerzity Karlovy. Před třemi lety za ČSSD neúspěšně kandidoval do Senátu. Premiér Bohuslav Sobotka bývalou ministryni pochválil s tím, že se zachovala zodpovědně.

Marmelády Jozefíny Růžičkové míří do farmářské prodejny i na královský stůl

Nejlepší marmelády na světě vaří podle aktuálního verdiktu porotců soutěže World's Original Marmalade Awards 2017 Jozefína Růžičková z Prachatic. 

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies