VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Firma ČSAD Vsetín nakoupila sedmnáct autobusů z Číny

Vsetín – Vlastimil Chromý pracuje v ČSAD Vsetín čtyři roky. Za tu dobu najezdil v autobusu Iveco dvě stě tisíc kilometrů. Nyní ale změní značku. Z vozu českého výrobce přesedlá na čínský Yutong.

8.4.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie

Společnost ČSAD Vsetín si od čínského výrobce převzala prvních devět autobusů Yutong z nasmlouvaných sedmnáctiFoto: DENÍK/Alexandra Buršíková

„Už jsem v tom jel, a musím říct, že to bylo velice příjemné svezení. Pracoviště šoféra je nejen perfektně vybavené, ale je taky pohodlné. A stejný pocit budou mít i cestující. O tom jsem přesvědčen," řekl čtyřiačtyřice­tiletý muž.

Zalíbila se mu zejména mechanická sekvenční převodovka. „Řazení je tak příjemné, že když jsem sedl zpět do starého autobusu, měl jsem problém. Tak rychle si člověk zvykne," usmál se řidič.

Sedmnáct ekologických a nízkopodlažních autobusů od čínského výrobce koupila firma ČSAD Vsetín díky dotaci. Třicet milionů jim poskytla Evropská unie. Přesto musel dopravce dát pětačtyřicet milionů z vlastní kapsy. Jeden autobus tak přišel na zhruba čtyři miliony.

Vozy budou jezdit na Rožnovsku, Valašskomeziříčsku, Vsetínsku, Slavičínsku a Zlínsku.

Vsetínský dopravce zadal zakázku čínskému výrobci, protože měl lepší nabídku než například český výrobce Iveco. „Jednak byl levnější, ale hlavně nám nabídl nadstandardně delší záruční dobu," vysvětlil ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář.

Právě tento důvod byl stěžejní. „Je to pro nás zásadní. Standardně trvá záruční doba jen dva roky. A po nich se začnou vozy kazit, takže musíme platit drahé opravy. A peníze jsou pro nás problém. Tentokrát se tomu vyhneme," vysvětlil výkonný ředitel Jiří Růčka.

Vozový park ČSAD Vsetín čítá 287 autobusů. Jejich průměrné stáří je devět let. Přesně na hranici zákonné normy. „Příští rok tak budeme chtít zase nakupovat, chtěl bych pořídit tak deset vozů. Ale uvidíme," doplnil Růčka.

Nejčastěji zastoupenými automobilkami jsou Sor, Karosa, Mercedes a Iveco. Čínská firma Yutong je největším výrobcem autobusu na světě, vyrobí přes padesát tisíc vozů ročně.

Autobusy ČSAD Vsetín najezdí ročně milion sto tisíc kilometrů, převeze milion dvě stě tisíc lidí a zajistí čtyřiašedesát tisíc spojů v rámci Zlínského a částečně i Olomouckého kra­je.

Autor: Alexandra Buršíková

8.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Krajně pravicová Národní fronta (FN) získala podle dílčích výsledků sčítání v prvním kole francouzských regionálních voleb 28 procent hlasů.
14

Le Penová se odmítla zahalit, zrušila kvůli tomu schůzku s muftím

Kateřina Perknerová: Spor o Šumavu naznačí Zemanovu sílu v ČSSD

Prezident Miloš Zeman se o Národní park Šumava zajímá dlouho. Ještě v době, kdy byl důchodcem z Vysočiny, jezdil za starosty šumavských obcí a poslouchal jejich stížnosti na Bursíkova ředitele parku Krejčího, řádění kůrovce, uschlé stromy a „ekoteroristy". Když se pak nad nezelenou částí Šumavy, která byla nechána na pospas žravému broukovi, proletěl vrtulníkem, udělal si definitivní názor.

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

U francouzského pobřeží vraždil žralok

U pobřeží francouzského zámořského regionu Réunion zabil dnes žralok mladého surfaře. Oblast neštěstí je známá svou nebezpečností a zákaz koupání zde nařizovaly tabule, které ale někdo v posledních dnech nedovoleně odstranil, uvedla francouzská média s odvoláním na úřady tohoto ostrova v Indickém oceánu.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies