VYBERTE SI REGION

Firma ČSAD Vsetín nakoupila sedmnáct autobusů z Číny

Vsetín – Vlastimil Chromý pracuje v ČSAD Vsetín čtyři roky. Za tu dobu najezdil v autobusu Iveco dvě stě tisíc kilometrů. Nyní ale změní značku. Z vozu českého výrobce přesedlá na čínský Yutong.

8.4.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
4 fotografie
Společnost ČSAD Vsetín si od čínského výrobce převzala prvních devět autobusů Yutong z nasmlouvaných sedmnácti

Společnost ČSAD Vsetín si od čínského výrobce převzala prvních devět autobusů Yutong z nasmlouvaných sedmnáctiFoto: DENÍK/Alexandra Buršíková

„Už jsem v tom jel, a musím říct, že to bylo velice příjemné svezení. Pracoviště šoféra je nejen perfektně vybavené, ale je taky pohodlné. A stejný pocit budou mít i cestující. O tom jsem přesvědčen," řekl čtyřiačtyřice­tiletý muž.

Zalíbila se mu zejména mechanická sekvenční převodovka. „Řazení je tak příjemné, že když jsem sedl zpět do starého autobusu, měl jsem problém. Tak rychle si člověk zvykne," usmál se řidič.

Sedmnáct ekologických a nízkopodlažních autobusů od čínského výrobce koupila firma ČSAD Vsetín díky dotaci. Třicet milionů jim poskytla Evropská unie. Přesto musel dopravce dát pětačtyřicet milionů z vlastní kapsy. Jeden autobus tak přišel na zhruba čtyři miliony.

Vozy budou jezdit na Rožnovsku, Valašskomeziříčsku, Vsetínsku, Slavičínsku a Zlínsku.

Vsetínský dopravce zadal zakázku čínskému výrobci, protože měl lepší nabídku než například český výrobce Iveco. „Jednak byl levnější, ale hlavně nám nabídl nadstandardně delší záruční dobu," vysvětlil ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář.

Právě tento důvod byl stěžejní. „Je to pro nás zásadní. Standardně trvá záruční doba jen dva roky. A po nich se začnou vozy kazit, takže musíme platit drahé opravy. A peníze jsou pro nás problém. Tentokrát se tomu vyhneme," vysvětlil výkonný ředitel Jiří Růčka.

Vozový park ČSAD Vsetín čítá 287 autobusů. Jejich průměrné stáří je devět let. Přesně na hranici zákonné normy. „Příští rok tak budeme chtít zase nakupovat, chtěl bych pořídit tak deset vozů. Ale uvidíme," doplnil Růčka.

Nejčastěji zastoupenými automobilkami jsou Sor, Karosa, Mercedes a Iveco. Čínská firma Yutong je největším výrobcem autobusu na světě, vyrobí přes padesát tisíc vozů ročně.

Autobusy ČSAD Vsetín najezdí ročně milion sto tisíc kilometrů, převeze milion dvě stě tisíc lidí a zajistí čtyřiašedesát tisíc spojů v rámci Zlínského a částečně i Olomouckého kra­je.

Autor: Alexandra Buršíková

8.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies