VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kde ušetřím, tam ušetřím. Řidiči objevují jízdu na ethanol

Zlínsko – Ceny benzínu se ne a ne ustálit. V posledních měsících se pohonné hmoty prodávali hned za méně hned za více a nikdo si není příliš jistý jak se budou ceny vyvíjet dál. Není se proto co divit řidičům, že se snaží najít alternativní možnosti paliva.

12.2.2013 2
SDÍLEJ:

Autor biopaliva E85 v Česku? TTD Cukrovary a lihovary Dobrovice. Foto: Deník/Pavel Svačina

Po módě plynů jako LPG, CNG či dokonce stolního oleje, se stále více řidičů začíná zajímat o jízdu na ethanol. Cena tohoto paliva je často až o deset korun nižší než cena naturalu, přestavba je přitom otázka několika tisícovek a ne desítek tisíc jako u plynu.

„Názory lidí se různí. Někdo si to pochvaluje, jiný to jen vyzkouší a vrátí se zpět k benzínu. Výhodou je nižší cena, malá investice do přestavby či vyšší výkon. Nevýhoda má být například v horších studených startech, takže na zimu od toho někteří lidé ustupují," prozradil svou zkušenost Pavel Kročil, jeden ze zlínských automechaniků.

Podle oslovených benzínek však obliba a tedy i spotřeba etanolu postupně vzrůstá. Roste i počet čerpacích stanic, kde lze toto palivo pořídit. Zatímco ještě před rokem či dvěma jich bylo v celé zemi jako šafránu, dnes jich je jen ve Zlínském kraji sedmnáct.

„U nás prodáváme ethanol asi rok a půl. Rozhodně se výtoč zvedá. Teď v zimě si to lidé více ředí naturalem, právě kvůli studeným startům, ale zájem je mezi řidiči pořád. Zřejmě tomu i pomohlo, že v sousední vesnici je servis na přestavbu. Lidé zjistili, že návratnost je celkem rychlá," prozradila Jana Vašíčková, vedoucí čerpací stanice ve Spytihněvi.

Podobně mluví i v jednom ze zlínských servisů, kde tyto přestavby provádí. Po nových řídících jednotkách je poptávka.

„Zájem řidičů je velký. Ta ekonomika ježdění je totiž skutečně výhodná. Spotřeba se sice asi o litr zvýší, kdo však najezdí kolem patnácti tisíc kilometrů ročně, má investici za rok vrácenou. Díky brzké návratnosti se přestavba vyplatí i u starších aut, musí však už mít nepřímé vícebodové vstřikování," prozradil Kamil Paták, vedoucí autoservisu ve Zlíně.

Pozor si však mají dát řidiči na tip nové řídící jednotky. Pro Českou republiku je schválen pouze jeden tip. Jeho cena se pohybuje kolem sedmi či osmi tisíc korun i s přestavbou.

„Na trhu jsou však i různé výrobky z Číny a podobně. Ty sice stojí třeba jen dva tisíce, ale dělá to v autě „neplechu" rozhodně bych to nedoporučil," varuje Paták.

LUKÁŠ FABIÁN

Autor: Redakce

12.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
54 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto
2

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

Asadovi vědci se dostali ve Spojených státech na černou listinu

Americké ministerstvo financí umístilo na černou listinu 271 zaměstnanců syrského vládní střediska pro vědu a výzkum. Tvrdí o nich, že zodpovídají za vývoj chemických zbraní pro vládu Bašára Asada.

Le Penová odstoupí z čela Národní fronty. Dočasně?

Kandidátka na francouzskou prezidentku Marine Le Penová nepovede Národní frontu. Uvedla to jen den poté, co postoupila do druhého kola voleb, ve kterém se utká s centralistou Emmanuelem Macronem.

Nové varhany pro Svatovítskou katedrálu vytvoří španělská firma, za 70 milionů

Zástupci nadačního fondu dnes ohlásili na Pražském hradě jméno výrobce, který zhotoví nové varhany pro Svatovítskou katedrálu. Bude to varhanářská firma Gerharda Grenzinga. Slavnostního oznámení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka a kardinál Dominik Duka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies