VYBERTE SI REGION

Konkurence na železnici na Zlínsku letos přitvrdí

Zlínsko - Dalšího přímého vlakového spojení Zlínska s hlavním městem se dočkají už koncem letošního roku cestující z regionu. Ke stávajícím spojům společností LEO Expres a České dráhy přibude na této trase nově i jeden spoj žlutých vlaků RegioJet.

19.6.2015
SDÍLEJ:

Vlak společnosti RegioJet. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Běčák

Od letošního prosince začnou přes Otrokovice jezdit i vlaky RegioJet. Navíc vyjedou žluté autobusy i do Vizovic

Stejně jako konkurenční LEO Express bude z Otrokovic pokračovat na Staré Město u Uherského Hradiště. Z Otrokovic ale RegioJet nabídne další novinku. Cestující budou moci hned přesednout na návazný autobus, který je odveze do Zlína, kde by měl mít více zastávek. A nejen to. RegioJet chce autobusem pokrýt i okolí.

„Zvažujeme, že bude začínat již ve Vizovicích a postupně pojede přes Zlín, kde by zastavil na klíčových sídlištích tak, aby cestující mohli pohodlně bez přestupů docestovat na nádraží do Otrokovic a dál pokračovat vlakem RegioJet," uvedl pro Zlínský deník mluvčí Student Agency, která žluté vlaky RegioJet provozuje, Aleš Ondrůj.

Cestující přitom tuto autobusovou linku, která bude de facto kopírovat stávající železniční spoj Českých drah, budou zřejmě moci využívat i bez následného přestupu na vlak.

„Předpokládám, že bude standardně možná cesta i VizoviceOtrokovice," uvedl Aleš Ondrůj.

Nové autobusové i vlakové spojení budou moci cestující využívat od letošní prosincové změny jízdních řádů na železnici. „Vlaky RegioJet nově zamíří jako odpolední spoj z Prahy do Přerova, Hulína, Otrokovic a Starého Města u Uherského Hradiště. Ráno pak krátce před šestou hodinou vyrazí v opačném směru do Prahy," uvedl Ondrůj.

Na stejné trase už téměř dva roky vozí úspěšně cestující konkurenční dopravce LEO Expres. Své zákazníky si rychle našel, proto také po prvním roce provozu přidal z původního jednoho spoje za den oběma směry i druhý.

„Jsme první soukromý železniční dopravce, který na jižní Moravu přivezl své moderní vlaky a velice rychle jsme si zde získali mnoho cestujících," uvedla mluvčí LEO Express Petra Valentová. Na novou konkurenci na lince do Zlínského kraje budou reagovat.

„Konkrétní kroky však oznámíme až při spuštění," doplnila s tím, že se prý v minulosti stalo, že konkurence některé novinky kopírovala.

Konkurence se neobává státní železniční dopravce České dráhy, které nabízejí nejvíce spojů.

„Každá nová nabídka si najde své cestující, ale s ohledem na kapacitu a počet vypravených vlaků jinou společností a v porovnání s celodenní pravidelnou nabídkou ČD vychází národní dopravce jednoznačně lépe," domnívá se mluvčí drah Kateřina Šubová.

ČD navíc podle ní stále modernizují vozový park a na trati do Zlínského kraje nabízí největší kapacity. „Denně jde o tisíce míst pro cestující z tohoto regionu," vypočetla Šubová s poukazem na to, že expresní vlak pojme až 400 cestujících a dráhy vypravují dálkové spoje ze Zlínského kraje zhruba v dvouhodinovém intervalu.

Výhra pro cestující

Z příchodu třetího dopravce na železniční trať do Zlínského kraje nejvíce vytěží cestující. A nejen ti, kteří se chystají přesednout ke konkureci.

„Příchod konkurence viditelně i k lepšímu proměnil České dráhy i jejich služby, další tlak soukromníků je popožene jistě ještě dál, je to dobře. A nakonec konkurence je zdravá, každý ať si vybere," míní Zlíňan Petr Hubačka. Studentka Petra Zámečníková naopak vítá, že si v posledních letech soukromí dopravci konečně i Zlínského kraje začali všímat.

„Dřív se všichni soustředili jen na trasy Brno Praha nebo v případě vlaků PrahaOlomoucOstrava.Člo-věk četl, jak tam zuří cenová válka a cestující se vozí za pár korun přes celou republiku, a já si na to vždy vzpomněla, když jsem vytahovala několik stovek za cestu do Prahy," myslí si Zámečníková.

Soukromí dopravci však pohlížejí i do budoucnosti. Pokud dojde k elektrifikaci trati OtrokoviceZlín, rádi by své spoje zavedli až do centra krajského města. Modernizace trati by přitom podle optimistických prohlášení kraje mohla začít v roce 2019.

Autor: Tomáš Hyánek

19.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies