Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kudy vedou ve Zlínském kraji cesty smrti

Zlínský kraj - Jednačtyřicet. Právě tolik osob zahynulo v loňském roce vinou dopravních nehod v našem regionu. Celkem se nehod v loňském roce stalo 3280. „Nejčastější příčinou nehod byl způsob jízdy. Tou druhou pak jízda příliš vysokou rychlostí," uvedl za krajskou policii mluvčí Aleš Mergental.

31.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: HZS Ústeckého kraje/Michal Hrdlička

I/50 v buchlovských kopcích nebo křižovatka ve Střílkách experti se neshodují, která silnice je nejnebezpečnější

Kde však k těmto nehodám dochází nejčastěji? Názory odborníků se liší. Podle pojišťovny Allianz jsou to hlavně silnice v katastru Buchlovice, Staré Město, Střílky, Vápenice u všech míst se jedná o silnici I/50.

Zdeněk Patík, krajský koordinátor BESIP, však vidí situaci s úseky, kde často dochází k nehodám, jinak.

„Co je nejvíce nehodové místo? To, kde se celý rok nic nestane, ale pak tam zahynou čtyři lidé najednou, jak to bylo v závěru minulého roku u Rymic?" ptá se.

Podle jeho názoru by u míst, kde často dochází k dopravním nehodám, měla být jednoznačně stanovená kritéria toho, podle čeho je toto místo takto označeno. Zda jestli podle počtu nehod, nebo jejích následků.

Rizikový je i Zlín a Bohuslavice

Zdeněk Patík také prozradil, že spolupracuje s krajskou dopravní policií. „Na základě informací o nehodách v kraji tipuji místa s největší nehodovostí," vysvětlil.

Podle jeho názoru jsou nebezpečné jiné než uvedené úseky. „Co se týká katastru Střílky, ano, víme, je tam špatná křižovatka, lidé tam často nedodržují snížení rychlosti," uvádí. V buchlovských kopcích dle něj zase řidiči nedodržují rychlost a hodně zde riskují.

„Co se týká nehodovosti, tak bych podle poznatků svých a policie určil za velmi rizikový i průjezd Zlínem a Bohuslavicemi a tamní křižovatku u kostela," připomněl odborník na bezpečnost silnic. Za nebezpečnou považuje Zdeněk Patík silnici v lokalitách Otrokovice, Bělov a Kvasice.

„Hlavně cestu Otrokovice-Kvasice, tam se totiž kvůli přerušení nedaleké cyklostezky pohybuje hodně cyklistů na úzké komunikaci," vysvětlil.

„Statistiky mohou být velmi zavádějící. Na jakémkoliv úseku se může stát smrtelná nehoda. A naopak mohou být úseky vyloženě nebezpečné, na kterých se pak během roku nestane žádná vážná dopravní nehoda a ve statistikách nebezpečných míst se vůbec neobjeví," tvrdí mluvčí zlínské policie Petr Jaroš.

Bezpečnostní experti, policisté a silničáři se neshodují, která komunikace je nejnebezpečnější

Podle mínění policejního mluvčího vznik dopravní nehody závisí na mnoha faktorech a přesné místo nehody je jen jedním z nich. Dalšími podle policie jsou například hustota provozu, povětrnostní podmínky a momentální stav komunikace.

Podle Petra Jaroše mezi nejčastější příčiny dopravních nehod patří nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost a nedání přednosti a také nesprávné předjíždění. „Nehod, které souvisí s nesprávným předjížděním, nebývá tolik, avšak následky jsou většinou velmi vážné," varuje policejní mluvčí.

Za nehody mohou neukáznění řidiči

Za zmínku podle krajského koordinátora BESIP stojí také ještě nedostatečná řidičská praxe a s tím souvisí hazardování se životem svým a ostatních. „Ve většině případů se jedná o mladé řidiče," doplnil dopravní expert Zdeněk Patík.

Na problém s neukázněností některých řidičů poukazuje i ředitel zlínského Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

„Všichni říkají, že nejnebezpečnějším úsekem ve Zlínském kraji jsou buchlovské kopce. My si ale myslíme, že za nehodovostí v tomto úseku jsou hlavně neukáznění řidiči. Dali jsme na komunikaci zdrsňující povrch, umístili jsme na ni reflexní knoflíky pro lepší viditelnost i komunikaci lemovali novými svodidly. Přesto zde stále dochází k nehodám, na nichž mají velmi vysoký podíl hlavně motorkáři a neukáznění řidiči," myslí si ředitel Karel Chudárek.

„Snad se na našich cestách najde více zodpovědných řidičů, kteří nebudou hazardovat, přeceňovat své schopnosti, budou předvídat a chovat se zodpovědně, aby nedocházelo k dalším nehodám," shrnul za všechny Zdeněk Patík.

Autor: Jana Zavadilová

31.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Rozsáhlé požáry v Chorvatsku.
1 7

Chorvatsko sužují požáry, v některých oblastech vybuchly staré miny

AKTUALIZOVÁNO

USA uvalily nové sankce na čínské i ruské firmy, za podporu KLDR

Desítky čínských a ruských subjektů budou zatíženy novými sankcemi, které na ně uvalily Spojené státy. Důvodem je jejich „podpora“ Severní Koreje. Konkrétně jejího jaderného programu, proti kterému USA dlouhodobě vystupují. Sankce se mají týkat jak firem, tak i jednotlivců.

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení