VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kudy vedou ve Zlínském kraji cesty smrti

Zlínský kraj - Jednačtyřicet. Právě tolik osob zahynulo v loňském roce vinou dopravních nehod v našem regionu. Celkem se nehod v loňském roce stalo 3280. „Nejčastější příčinou nehod byl způsob jízdy. Tou druhou pak jízda příliš vysokou rychlostí," uvedl za krajskou policii mluvčí Aleš Mergental.

31.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: HZS Ústeckého kraje/Michal Hrdlička

I/50 v buchlovských kopcích nebo křižovatka ve Střílkách experti se neshodují, která silnice je nejnebezpečnější

Kde však k těmto nehodám dochází nejčastěji? Názory odborníků se liší. Podle pojišťovny Allianz jsou to hlavně silnice v katastru Buchlovice, Staré Město, Střílky, Vápenice u všech míst se jedná o silnici I/50.

Zdeněk Patík, krajský koordinátor BESIP, však vidí situaci s úseky, kde často dochází k nehodám, jinak.

„Co je nejvíce nehodové místo? To, kde se celý rok nic nestane, ale pak tam zahynou čtyři lidé najednou, jak to bylo v závěru minulého roku u Rymic?" ptá se.

Podle jeho názoru by u míst, kde často dochází k dopravním nehodám, měla být jednoznačně stanovená kritéria toho, podle čeho je toto místo takto označeno. Zda jestli podle počtu nehod, nebo jejích následků.

Rizikový je i Zlín a Bohuslavice

Zdeněk Patík také prozradil, že spolupracuje s krajskou dopravní policií. „Na základě informací o nehodách v kraji tipuji místa s největší nehodovostí," vysvětlil.

Podle jeho názoru jsou nebezpečné jiné než uvedené úseky. „Co se týká katastru Střílky, ano, víme, je tam špatná křižovatka, lidé tam často nedodržují snížení rychlosti," uvádí. V buchlovských kopcích dle něj zase řidiči nedodržují rychlost a hodně zde riskují.

„Co se týká nehodovosti, tak bych podle poznatků svých a policie určil za velmi rizikový i průjezd Zlínem a Bohuslavicemi a tamní křižovatku u kostela," připomněl odborník na bezpečnost silnic. Za nebezpečnou považuje Zdeněk Patík silnici v lokalitách Otrokovice, Bělov a Kvasice.

„Hlavně cestu Otrokovice-Kvasice, tam se totiž kvůli přerušení nedaleké cyklostezky pohybuje hodně cyklistů na úzké komunikaci," vysvětlil.

„Statistiky mohou být velmi zavádějící. Na jakémkoliv úseku se může stát smrtelná nehoda. A naopak mohou být úseky vyloženě nebezpečné, na kterých se pak během roku nestane žádná vážná dopravní nehoda a ve statistikách nebezpečných míst se vůbec neobjeví," tvrdí mluvčí zlínské policie Petr Jaroš.

Bezpečnostní experti, policisté a silničáři se neshodují, která komunikace je nejnebezpečnější

Podle mínění policejního mluvčího vznik dopravní nehody závisí na mnoha faktorech a přesné místo nehody je jen jedním z nich. Dalšími podle policie jsou například hustota provozu, povětrnostní podmínky a momentální stav komunikace.

Podle Petra Jaroše mezi nejčastější příčiny dopravních nehod patří nesprávný způsob jízdy, nepřiměřená rychlost a nedání přednosti a také nesprávné předjíždění. „Nehod, které souvisí s nesprávným předjížděním, nebývá tolik, avšak následky jsou většinou velmi vážné," varuje policejní mluvčí.

Za nehody mohou neukáznění řidiči

Za zmínku podle krajského koordinátora BESIP stojí také ještě nedostatečná řidičská praxe a s tím souvisí hazardování se životem svým a ostatních. „Ve většině případů se jedná o mladé řidiče," doplnil dopravní expert Zdeněk Patík.

Na problém s neukázněností některých řidičů poukazuje i ředitel zlínského Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek.

„Všichni říkají, že nejnebezpečnějším úsekem ve Zlínském kraji jsou buchlovské kopce. My si ale myslíme, že za nehodovostí v tomto úseku jsou hlavně neukáznění řidiči. Dali jsme na komunikaci zdrsňující povrch, umístili jsme na ni reflexní knoflíky pro lepší viditelnost i komunikaci lemovali novými svodidly. Přesto zde stále dochází k nehodám, na nichž mají velmi vysoký podíl hlavně motorkáři a neukáznění řidiči," myslí si ředitel Karel Chudárek.

„Snad se na našich cestách najde více zodpovědných řidičů, kteří nebudou hazardovat, přeceňovat své schopnosti, budou předvídat a chovat se zodpovědně, aby nedocházelo k dalším nehodám," shrnul za všechny Zdeněk Patík.

Autor: Jana Zavadilová

31.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lékaři Nemocnice Valašské Meziříčí, která je členem skupiny AGEL, využívají při operacích nový moderní operační stůl. Vybavení v hodnotě 1,8 milionu korun je určené pro veškeré operace napříč lékařskými odbornostmi.
1 7

Dlouhé čekání na operace? Stovky Čechů míří za lékařem za hranice

V Číně sesuv půdy zavalil vesnici.
AKTUALIZOVÁNO
5

V čínské vesnici došlo k masivnímu sesuvu půdy, pohřbil přes 140 lidí

Balík vám nově vydají v balíkovně. Bez fronty i občanky

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Česká pošta chce od prázdnin rozšířit služby. Zatímco počet odeslaných dopisů v posledních letech klesá, objem poslaných balíků naopak roste. Pošťáci proto rozšíří své balíkové služby, vstříc klientům ale chce jít pošta i s datovými schránkami.

DOTYK.CZ

Před 69 lety hrozila atomová válka. Zažehnala ji chladná hlava a teplá zima

Winston Churchill chtěl na Sověty shodit atomovku, prezident Francie de Gaulle mu souhlasně přitakával. Americký prezident Harry Truman byl pro citlivější řešení, sovětskou blokádu Berlína započatou jen před pár hodinami, hodlal vyřešit leteckým mostem. Tenhle risk z odpoledne 23. června 1948 vyjde. A Sověti utrpí první poválečnou diplomatickou porážku.

Komentář Vojtěcha Žižky: Krizi sportu nesvádějme jen na peníze

Před lety patřívalo k oblíbeným kejklům sportovní redakce ČT vyplnit každou volnou chvilku ve vysílání jímavým sestřihem toho či onoho sportovního úspěchu. Ať už šlo o triumf tuzemských hokejistů nebo třeba fotbalistů, recept byl vždycky stejný. 

Bydlení, léky, jídlo. Pražští senioři jsou ohroženi chudobou

/INFOGRAFIKA/ Jak se žije pražským seniorům? Trápí je vysoké činže i proměna prostředí. Ale mají také své výhody. Městské části jim nabízejí stále zajímavější aktivity.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies