VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express přidá spojů na trati přes Otrokovice

Zlínský kraj – České dráhy vypouštějí na tratě v Česku nové moderní soupravy railjet. Cestující ve Zlínském kraji se však luxusními vozy nesvezou stejně jako jednotkami Pendolino.

10.9.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
2 fotografie

Leo Express přidá spojů na trati přes OtrokoviceFoto: DENÍK/repro

Také ministerstvo dopravy plánuje otevírat další tratě konkurenčním dopravcům, Zlínský kraj ale opět na mapě zamýšlených tratí není. S výjimkou jediného spoje soukromého dopravce Leo Express se tak lidé v regionu musejí spokojit, lidově řečeno, s tím, co jede.

Výběr jako na některých jiných tratích prakticky neexistuje.

„Hrozně mě mrzí, že náš kraj zůstává stranou zájmu železničních dopravců. Člověk jen čte, jak tam budou jezdit nové vlaky, tam rozšíří spoje a tady jako by se zastavil čas," myslí si například Jan Holý ze Zlína. Podle něj je mrzuté, že nasazování moderních vlaků kraj míjí.

„RegioJet do Ostravy a nejnovější rakouské soupravy Českých drah railjet naším krajem nepojedou," posteskl si.

To potvrdila i mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

„Soupravy railjet jsou zakoupeny a dle mezinárodní dohody s rakouskou železnicí ÖBB budou nasazeny na linku Praha–Brno–Vídeň–Graz. Tato linka vede mimo Zlínský kraj," vysvětlila.

Cestující ve Zlínském kraji však podle ní o komfortní cestování ochuzeni nejsou.

„Zlínský kraj křižují dvě mezistátní hlavní linky, Varšava –Otrokovice–Vídeň a Praha–Vsetín–Žilina. Na tyto linky nasazujeme po dohodě se zahraničními železnicemi z Polska, Rakouska a Slovenska moderní klimatizované vlaky EuroCity/Inter­City," uvedla. Do této skupiny patří podle ní i spoje z Prahy přímo do Zlínského kraje.

Moderní vozy pak dráhy začaly postupně nasazovat i na rychlíkové tratě. Jako první prý byly řídicí vozy na lince Brno–Břeclav–Otrokovice–Olomouc. Disponují klimatizací, elektrickými zásuvkami a jsou bezbariérové. Další typ je podle ní nasazován od léta.

„Jedná se o kombinovaný vůz první a druhé třídy, také s klimatizací, elektrickými zásuvkami a dalšími moderními prvky," podotýká Kateřina Šubová.

Zlepšení komfortu cestování lidem i z našeho regionu však připravují. V těchto dnech například objednávají nové elektrické rychlíkové jednotky a právě Zlínský kraj má být jedním z těch, kde by do budoucna mohly jezdit.

Leo Express přidá spojů na trati přes Otrokovice

„O přesném nasazení se však rozhodne až v příštím roce v době jejich dodání od výrobce," zdůraznila Kateřina Šubová.

Při výběru dopravce však mají cestující v kraji stále velmi omezené možnosti. Pouze jednou denně doposud přes region projíždí Leo Express, jeho trasa vede z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště se zastávkou v Otrokovicích, Hulíně, Přerově, Olomouci a Praze. Cestující jej mohou využívat od prosince loňského roku.

Kdo je příznivcem komfortního cestování, může se těšit. Soukromý dopravce totiž ve Zlínském kraji hodlá rozšířit svou nabídku.

„Po roce úspěšného provozu, během kterého se nám podařilo získat mnoho spokojených a věrných zákazníků ze Zlínského kraje, rozšíříme nabídku spojů na této trase na celkem čtyři spoje denně. Dva pojedou ve směru do Prahy a dva do Starého Města u Uherského Hradiště," prozrazuje mluvčí společnosti Leo Express Petra Valentová. Za první rok provozu prý na jediné lince do Zlínského kraje přepravili padesát tisíc cestujících.

„A to i přesto, že zde jezdíme zatím pouze jedním párem spojů. Jedná se tedy o velice úspěšnou trasu," dodává Petra Valentová.

Do Zlínského kraje by rád vyrazil po kolejích se svými žlutými vlaky i RegioJet společnosti Student Agency, zatím to však není možné.

„Dáváme prostor ostatním dopravcům," konstatuje zase mluvčí Student Agency Petra Nováková. Firma podle ní ve Zlínském kraji nabízí cestujícím jen autobusovou dopravu. O tu vlakovou se také snaží, ale neúspěšně.

„Rozšiřování služeb ve Zlínském kraji je otázkou výběrových řízení na tratích, které vypíše ministerstvo dopravy," podotýká Petra Nováková.

Cestující si ale ještě počkají.

„Ve Zlínském kraji v dohledné době žádná taková výběrová řízení na rychlíkových tratích neplánujeme," potvrdil mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold. 

Autor: Jarmila Kuncová

10.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies