VYBERTE SI REGION

Lepší spoje, nová nádraží i křižovatky.

Zlín – Přímá vlaková spojení s dalšími městy, méně přestupů na regionálních tratích i větší počet spojů na trase Otrokovice–Zlín–Vizovice.

26.2.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Libor Plíhal

To jsou jen některé výhody, které přinese zmodernizování této železniční trati. Jak jsme již informovali, o definitivní podobě projektu za osm miliard rozhodlo minulý týden ministerstvo dopravy. A na veřejnost se dostávají další podrobnosti.

„Start se povedl. Už není cesty zpět," říká ke schválení projektu Jaroslav Kučera, krajský radní pro oblast dopravy.

Co tedy můžeme očekávat? Jet vlakem přímo a bez přestupu například z Vizovic až do Bojkovic na Slovácku, ze Zlína do Olomouce nebo z Vizovic přes Kroměříž až do Kojetína. I to budou pozitiva související s vylepšením trati Otrokovice–Zlín–Vizovice. Nyní je potřeba i několikrát přestupovat.

Železnice dostane 
8 miliard

Po dokončení modernizace budou jezdit ze Zlína přímé rychlíky nejen do Prahy, ale i do Brna.

„Frekvence by mohla být až jednou za hodinu," upřesnil ministr dopravy Dan Ťok.

Mezi Otrokovicemi a Vizovicemi se má jezdit v třicetiminutovém intervalu. Ze Zlína do Otrokovic by pak vlaky jezdily v době špičky každých 15 minut.

„Zkrátila by se i doba jízdy. Na cestu ze Zlína do Otrokovic počítáme s dobou 11 až 12 minut. Vlaky by také mohly jezdit až stokilometrovou rychlostí," vysvětlil krajský radní pro dopravu Jaroslav Kučera.

Modernizace nyní jednokolejné trati s sebou přinese i opravu, výstavbu a demolici řady dopravních objektů. Zásadní bude i nová zlínská výpravní budova. Již je rozhodnuto, že se posune blíže k ulici Gahurova.

Výsledkem bude vznik dopravního terminálu, kde dojde ke sdružení vlaků, autobusů i MHD, čímž se zkrátí i přestupní vzdálenosti," uvedl Petr Pšenička ze Správy železniční dopravní cesty.

Nedílnou součástí je i modernizace nádraží v Otrokovicích a ve Vizovicích, kde by měl vzniknout i dopravní terminál. Zcela zásadní částí projektu bude vybudování několika, konkrétně tří mimoúrovňových křižovatek nad, respektive pod tratí.

„Přejezdy jsou dnes na hranici kapacity. Další navýšení vlaků na linkách by bránilo v plynulosti veřejné i osobní dopravy," řekl radní Kučera.

První z podjezdů je plánovaný ve zlínské ulici Podvesná XVII (křižovatka u Lidlu ve směru na Vizovice). Jedná se o křižovatku, kde se železniční trať i kříží s trolejemi.

Další křižovatka, která se zcela změní, je ta v části Prštné. Tady se plánuje nadjezd. Asi nejkritičtějším místem na trase je křížení kolejí, silnice a trolejí na otrokovické třídě Osvobození. Pod touto křižovatkou vznikne do budoucna železniční tunel. Vedle dalšího se má modernizovat nákladní terminál kontejnerové přepravy v Lípě.

Dlouhé nákladní vlaky by odtud vyrážely do celé Evropy.

Autor: Lukáš Fabián

26.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Manželé ze Kdyně se snažili zachránit život mladému sportovci. Bohužel marně

Hluboká - Silák z Hluboké zemřel za jízdy na kole. Jeho otec děkuje manželům Homolkovým, kteří bojovali o jeho život.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies