Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lepší spoje, nová nádraží i křižovatky.

Zlín – Přímá vlaková spojení s dalšími městy, méně přestupů na regionálních tratích i větší počet spojů na trase Otrokovice–Zlín–Vizovice.

26.2.2015 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Libor Plíhal

To jsou jen některé výhody, které přinese zmodernizování této železniční trati. Jak jsme již informovali, o definitivní podobě projektu za osm miliard rozhodlo minulý týden ministerstvo dopravy. A na veřejnost se dostávají další podrobnosti.

„Start se povedl. Už není cesty zpět," říká ke schválení projektu Jaroslav Kučera, krajský radní pro oblast dopravy.

Co tedy můžeme očekávat? Jet vlakem přímo a bez přestupu například z Vizovic až do Bojkovic na Slovácku, ze Zlína do Olomouce nebo z Vizovic přes Kroměříž až do Kojetína. I to budou pozitiva související s vylepšením trati Otrokovice–Zlín–Vizovice. Nyní je potřeba i několikrát přestupovat.

Železnice dostane 
8 miliard

Po dokončení modernizace budou jezdit ze Zlína přímé rychlíky nejen do Prahy, ale i do Brna.

„Frekvence by mohla být až jednou za hodinu," upřesnil ministr dopravy Dan Ťok.

Mezi Otrokovicemi a Vizovicemi se má jezdit v třicetiminutovém intervalu. Ze Zlína do Otrokovic by pak vlaky jezdily v době špičky každých 15 minut.

„Zkrátila by se i doba jízdy. Na cestu ze Zlína do Otrokovic počítáme s dobou 11 až 12 minut. Vlaky by také mohly jezdit až stokilometrovou rychlostí," vysvětlil krajský radní pro dopravu Jaroslav Kučera.

Modernizace nyní jednokolejné trati s sebou přinese i opravu, výstavbu a demolici řady dopravních objektů. Zásadní bude i nová zlínská výpravní budova. Již je rozhodnuto, že se posune blíže k ulici Gahurova.

Výsledkem bude vznik dopravního terminálu, kde dojde ke sdružení vlaků, autobusů i MHD, čímž se zkrátí i přestupní vzdálenosti," uvedl Petr Pšenička ze Správy železniční dopravní cesty.

Nedílnou součástí je i modernizace nádraží v Otrokovicích a ve Vizovicích, kde by měl vzniknout i dopravní terminál. Zcela zásadní částí projektu bude vybudování několika, konkrétně tří mimoúrovňových křižovatek nad, respektive pod tratí.

„Přejezdy jsou dnes na hranici kapacity. Další navýšení vlaků na linkách by bránilo v plynulosti veřejné i osobní dopravy," řekl radní Kučera.

První z podjezdů je plánovaný ve zlínské ulici Podvesná XVII (křižovatka u Lidlu ve směru na Vizovice). Jedná se o křižovatku, kde se železniční trať i kříží s trolejemi.

Další křižovatka, která se zcela změní, je ta v části Prštné. Tady se plánuje nadjezd. Asi nejkritičtějším místem na trase je křížení kolejí, silnice a trolejí na otrokovické třídě Osvobození. Pod touto křižovatkou vznikne do budoucna železniční tunel. Vedle dalšího se má modernizovat nákladní terminál kontejnerové přepravy v Lípě.

Dlouhé nákladní vlaky by odtud vyrážely do celé Evropy.

Autor: Lukáš Fabián

26.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
6

Souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

Nepřekračujte červenou linii, varuje Jižní Korea severního souseda

Pokud Severní Korea vypustí mezikontinentální raketu s jadernou hlavicí, překročí "červenou hranici", prohlásil ve čtvrtek jihokorejský prezident Mun Če-in. Spojené státy jsou připraveny zasáhnout, ale slíbily, že jakoukoli vojenskou akci si dají schválit jihokorejskou vládou.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení