Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé už dlouho tolerovali kamiony pod svými okny

Otrokovice – /ROZHOVOR/ Komise místních částí, díky nimž obyvatelé spolurozhodují o dění ve městě, fungují ve Zlíně už řadu let. O podobných skupinách uvažují nově i v Otrokovicích, naznačil starosta druhého největšího města na Zlínsku Jaroslav Budek.

4.2.2015
SDÍLEJ:

Starosta města Otrokovice Jaroslav BudekFoto: DENÍK/Jan Karásek

„Pokud se nám to podaří, plánujeme prostřednictvím komisí sbírat podněty a pohledy na jejich část města," říká starosta.

Kde všude by mohly komise vzniknout?

Komise by měly vzniknout v části Trávníky, Baťov, Otrokovice střed, Kvítkovice a možná i letiště, kde také žije speciální skupina lidí. Cílem je užší spolupráce a prohloubíme navíc alespoň komunikaci s obyvateli.

Inspirovali jste se ve Zlíně?

Zlínem jsme se neinspirovali, jsme menší město. Nejprve však musíme zjistit mezi obyvateli, zda by o vytvoření komisí v jednotlivých částech města zájem byl.

Uvažujete i o tom, že by každá část města dostala svůj příděl peněz, o kterém by mohla rozhodovat – podobně jak je tomu právě i ve Zlíně?

Uvažujeme, ale musíme se přizpůsobit realitě letošního roku. Peníze na to nyní nemáme. Komise chceme rozjet třeba i o rok později, ale ať to má kvalitu a funguje. Také chceme usilovat o zapojení obyvatel do Redakční rady Otrokovických novin a městské televize. Chceme, aby tam měli právoplatný hlas.

Máme za sebou zhruba měsíc v novém roce. Na co dalšího se mohou letos Otrokovičtí těšit? Co nového je čeká?

Moc toho bohužel nebude. Jsme hodně zatíženi stavbou nového vjezdu do průmyslového areálu Toma. Kvůli tomu se nebudeme moci pustit do větších investičních akcí, ty plánujeme až od roku 2016.

Ještě letos ale plánujeme obnovu ulice Nerudova, kde se po spuštění nového vjezdu do Tomy lidé dočkají kýženého klidu. To je pro nás to nejdůležitější. Padne na to zhruba jeden milion korun, což je pro letošek hlavní investice. Občané si to zaslouží, my jsme jim vděčni, že dlouhodobě snášeli bez nějakých větších potíží nadměrné množství kamionů, které jim jezdily pod okny. Takto tam s tím mohli žít zhruba od roku 1997, tedy určitě od ničivé povodně.

A nějaké opravy, plánují se?

Dohodli jsme se právě ve vedení města na tom, že budeme méně investovat a peníze dávat do oprav našeho nynějšího majetku. Čítankovým příkladem je Městská sportovní hala na Baťově. Ta je v takovém stavu, že jednu dobu dokonce hrozilo na základě posouzení od statika její uzavření. Pro nás je tato oprava spíše příslovečnou vlajkovou lodí, protože se bude jednat o hodně finančně náročnou akci. Do té bychom se chtěli pustit co nejdříve, ale k tomu potřebujeme získat některé dotace. Z těch dalších investic, které plánujeme, už musíme hovořit o roce 2016.

Které to budou?

Jedná se o peníze určené třeba do dopravy. Chceme je investovat například do stavby autobusových zálivů či nových krytých zastávek. Ty nám ve městě chybí. Vzniknou pro linkové autobusy Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice. Chtěli bychom také rozšířit dopravu do okrajových částí města.

Budete o něco konkrétnější?

Znamená to posílit dopravu v Kvítkovicích. V minulém volebním období jsme ji tam zavedli, původně do této části totiž nejezdil žádný autobus. Nyní ale chceme, aby tam jezdil častěji a plánujeme přidat několik zastávek. Obslužnost by tak měla být kvalitnější.

A zbudou ještě peníze na něco jiného?

Rádi bychom pokračovali i ve stavbě cyklostezek uvnitř města, aby lidé měli lepší možnost se dostat bezpečně z jedné části do druhé. Plánujeme i rekonstrukci výměníkové stanice u Základní školy T. G. Masaryka. Měla by nově sloužit tamní školní družině a pomoci jejímu rozšíření v mimoškolních aktivitách.

Pořešíte nějak i nedostatek parkovacích míst, což obyvatele trápí?

Jako jiná města i my s tím opravdu bojujeme. Máme peníze ve Fondu rozvoje bydlení, které nejsou zrovna ideálně využívány. Chceme je proto nabídnout našim obyvatelům, kteří vlastní pozemky u rodinných domů s tím, že jim přispějeme deset tisíc korun, když si tam vytvoří parkovací místa a budou na nich parkovat. Chceme i zapracovat na parkovacích místech v Erbenově ulici, na sídlišti Trávníky či u budovy polikliniky.

Co slibuje vedení města v čele s Jaroslavem Budkem?

Plánujeme zastřešené pódium na náměstí
Chceme zavést tradici farmářských trhů
Podporujeme myšlenku nulové tolerance hazardu ve městě 

Autor: Jarmila Kuncová

4.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peter Plavčan
4

Slovenský ministr školství Plavčan odstoupil z funkce, kvůli aféře s dotacemi

Tisková konference Student Agency a RegioJet ke změně marketingové značky žlutých autobusů na RegioJet a představení autobusů nové generace, které vyjedou poprvé v Evropě pod značkou RegioJet, proběhla 4. dubna v Praze. Na snímku majitel Radim Jančura.
12

Bitva dopravců: Jančurův RegioJet zaútočil slevami na německý FlixBus

V Ostravě se srazila tramvaj s náklaďákem, na místě jsou zranění

/FOTOGALERIE/ Krátce před desátou hodinou omezila provoz na ulici 28. října v Ostravě před Krajským úřadem dopravní nehoda. Tramvajová doprava byla zastavena.

V Barceloně i v dalších městech sílí protesty proti turistům

Stálí obyvatelé evropských center turistického ruchu jsou otrávení z masové turistiky a hledají různé způsoby, jak turistům destinaci znechutit. ve Španělsku se protesty rozšířily z Barcelony do dalších měst, nespokojenost se ozývá i z jiných evropských zemí.

Letošní požáry v Portugalsku jsou nejvražednější, policie zatkla 61 lidí

Portugalská policie oznámila, že letos zatkla kvůli podezření z úmyslného zakládání požárů celkem 61 lidí. Lesní požáry zabily v letošním roce v této zemi víc než 60 lidí a zničily víc než 141 tisíc hektarů půdy, což představuje nejhorší škody od roku 2003.

Poškozujete důvěryhodnost unie, vyčítají Turci Merkelové

Turecký ministr pro evropské záležitosti Ömer Çelik ve čtvrtek prohlásil, že komentáře Angely Merkelové na téma ukončení rozšiřování celní unie mezi Ankarou a Evropskou unií poškozují důvěryhodnost EU.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení