VYBERTE SI REGION

Lidé ze Zlínska vyráží za výhodným nákupem do mnoha různých supermarketů

Zlín - Letáky, speciální ceny, doplňkové služby či prostý několikaletý zvyk. To jsou hlavní atributy, kterými se řídí paní Helena Richterová ze Zlína. Je již v důchodu, a tak má podle svých slov hodně času na nakupování, a to nejen v jednom marketu.

24.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Moš

„Letáky sleduji. To víte, že jo. Ve městě se dá dostat během pár minut k několika supermarketům díky MHD anebo jezdíme i s celou rodinou,“ popisuje seniorka, která za týden stihne nakoupit až v šesti řetězcích.

„Vím, že mladší na důchodce nadávají v trolejbusech a podivují se, jak můžeme postávat hodinu před otevírací dobou u vchodu obchodu, ale měli by se vžít do naší situace. Důchody jsou žalostné a když je možnost jakkoli ušetřit, tak po ní každý sáhne,“ vysvětluje Helena Richterová, pro kterou jsou nejdůležitějším zdrojem potřebných informací právě letáky supermarketů.

Ty jsou si samozřejmě účinku svých tiskovin vědomy a daří se jim díky speciálním nabídkám zákazníky lákat. To nicméně potvrzuje i Kamil Dobeš z Ústavu ekonomie Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

„Cena potravin je pro lidi momentálně opravdu nejdůležitější. Hned za ní většinou lidé spoléhají na svou osobní zkušenost s konkrétními obchody,“ popisuje Dobeš a na dotaz o dopravní obslužnosti upozorňuje, že ta příliš velkou roli nehraje.

„Pokud je to opravdu v jednom městě s MHD, tak si lidé do svých oblíbených nebo levných obchodů rádi zajedou. Jet autem z jedné strany Zlína na druhou kvůli nákupu jistě není nic výjimečného,“ dodává ekonom a připomíná, že je pro zákazníky mnohdy důležité také to, jaké další služby může supermarket nabídnout a jestli se v jeho okolí například nachází další menší obchůdky.

To nicméně potvrzuje také paní Helena. "Když si můžete hned vedle samoobsluhy zajít ke kadeřnici a nebo vnukovi koupit boty, tak je to samozřejmě výhoda," přikyvuje. Pro mnoho zákazníků ovšem zůstává na prvním místě jednoznačně cena. Supermarkety často využívají služeb agentů, kteří u konkurence zjišťují ceny a podle nich také upraví cedulky u svých regálů. "Vzájemná kontrola cen tam opravdu zřejmě mnohdy je. Je to ovšem otázkou strategie každého řetězce, " dodal Dobeš.

Deník se rozhodl zjistit,  jak vypadá cenová konkurence přímo v krajském městě. U patnácti konkrétně specifikovaných položek zmapoval ceny v supermarketech osmi obchodních řetězců. Výsledky můžete posoudit sami u přiložené grafiky. 

Tabulka ceny potravin

Autor: Marek Houser

24.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies