VYBERTE SI REGION

Milovníkům bicyklů se na Luhačovicku blýská na časy

Luhačovice - Pořádné porce kvalitních tras pro ježdění a také servisu na patřičné úrovni by se v letošním roce měli konečně dočkat cyklisté na Luhačovicku.

13.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Michal Bílek

V okolí lázeňského města vznikne několik nově značených atraktivních okruhů, milovníkům silniční i terénní cyklistiky už začal sloužit také pár takzvaných cyklopointů. V těch je postaráno o servis kol a veškeré informace. Jejich počet by letos měl dále narůstat.

Podle ředitele společnosti Luhačovské Zálesí, která tyto akce zastřešuje, Romana Kašpara dosud plně fungují dva cyklopointy. Jeden v cykloservisu BiFu v Luhačovicích, druhý v hotelu Vega v Pozlovicích.

„Letos by ale měly přibýt další, například v Provodově-Malenisku, Vizovicích nebo Vysokém Poli. Věříme ale, že jich bude mnohem více,“ konstatoval Kašpar.

A co že vůbec takové cyklopointy zájemcům o jízdu na kole nabízejí?

„Cyklisté si v nich mohou odložit a umýt kolo, k dispozici je jim i základní nářadí pro údržbu bicyklu a jeho případné opravy,“ popsal Kašpar. Podle jeho slov lze v místech získat také mapy cyklistických tras v okolí. U některých cyklopointů by pak měla být v provozu i úschovna a půjčovna kol.

Pomyslným centrem cyklopointů je už zmiňovaný luhačovický cykloservis BiFu, kde získají cyklisté veškerý servis.

„V dalších vznikajících cyklopointech by měli být postupně proškolováni další lidé tak, aby všem zájemcům při jakýchkoliv problémech pomohli a poradili. Není totiž nic horšího, než když přijedete na dovolenou, něco se pokazí a vy se nemáte na koho obrátit,“ objasňuje majitel cykloservisu Stanislav Duháň.

Do proškolení nemohou nutit

Ten zároveň připomněl, že plánované proškolování bude během na dlouhou trať.

„Postarají se o ně odborníci z naší branže, ale je nutné si uvědomit, že funguje na bázi dobrovolnosti. Když někdo z provozovatelů cyklopointů o odpovídající znalosti nebude mít zájem, těžko ho k tomu donutíme,“ krčí rameny Duháň.

Přesto veškeré projekty napomáhající k lepšímu vyžití cyklistů vítá.

„Dvacet, možná třicet let byli cyklisté na Luhačovicku vnímáni jako takřka nežádoucí. Trošku se tu zaspala doba. Považuji tedy za správné, že se na ně konečně začalo myslet. Start máme myslím obstojný,“ poukazuje Duháň, který je sám jedním z iniciátorů vzniku cyklopointů.

K tomu, aby byly Luhačovice stále více atraktivní nejen pro lázeňské hosty, ale i milovníky aktivní dovolené, má přispět i vznik několika nových značených cyklistických tras. Jednou z nich budou například takzvané Komonecké stezky.

„Jedná se o přírodě blízký okruh pro jezdce na horských kolech. Značené trasy budou mít 12 kilometrů a povedou v kopcovitém terénu kolem nejvyššího vrcholu v regionu Komonce či poutního kostela v Provodově- -Malenisku,“ popsal Roman Kašpar.

Malý a velký okruh

Další trasy představují Malý a Velký lázeňský okruh. Ty budou míjet další zajímavá místa na Luhačovicku, jakými jsou například Luhačovická přehrada, zbytky středověkého hradu Starý Světlov nebo Jurkovičova alej.

„Trasy povedou jak v terénu, tak i po zpevněných cestách,“ nastínil Kašpar.

Podle jeho slov by jak vzpomínané okruhy, tak i první cyklopointy měly stoprocentně začít fungovat na jaře.

„Na cyklistickou sezonu, která vypukne někdy v dubnu nebo květnu, chceme být pořádně nachystáni. Inspirovali jsme se v alpských zemích, kde podobný koncept služeb pro cyklisty existuje už léta,“ přiznal Kašpar.

Že se jedná o krok správným směrem, potvrzují i slova jednoho z aktivních luhačovických cyklistů Jiřího Koutného.

„Je to fajn nápad. Každá iniciativa v tomto směru je správná. Jezdit po normálních silnicích je v dnešní době slušně řečeno nebezpečné,“ připomíná Koutný.

Zmiňované projekty pro příznivce kol podporuje jako jeden z aktivních členů mikroregionu Luhačovské Zálesí i samotné město Luhačovice.

„Je to jedna z cest, díky kterým můžeme na Luhačovicko přilákat další skupinu turistů, o které pochopitelně všichni velmi stojíme,“ vysvětlil starosta moravské lázeňské metropole František Hubáček.

Autor: Viktor Chrást

13.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies