Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Milovníkům bicyklů se na Luhačovicku blýská na časy

Luhačovice - Pořádné porce kvalitních tras pro ježdění a také servisu na patřičné úrovni by se v letošním roce měli konečně dočkat cyklisté na Luhačovicku.

13.1.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Michal Bílek

V okolí lázeňského města vznikne několik nově značených atraktivních okruhů, milovníkům silniční i terénní cyklistiky už začal sloužit také pár takzvaných cyklopointů. V těch je postaráno o servis kol a veškeré informace. Jejich počet by letos měl dále narůstat.

Podle ředitele společnosti Luhačovské Zálesí, která tyto akce zastřešuje, Romana Kašpara dosud plně fungují dva cyklopointy. Jeden v cykloservisu BiFu v Luhačovicích, druhý v hotelu Vega v Pozlovicích.

„Letos by ale měly přibýt další, například v Provodově-Malenisku, Vizovicích nebo Vysokém Poli. Věříme ale, že jich bude mnohem více,“ konstatoval Kašpar.

A co že vůbec takové cyklopointy zájemcům o jízdu na kole nabízejí?

„Cyklisté si v nich mohou odložit a umýt kolo, k dispozici je jim i základní nářadí pro údržbu bicyklu a jeho případné opravy,“ popsal Kašpar. Podle jeho slov lze v místech získat také mapy cyklistických tras v okolí. U některých cyklopointů by pak měla být v provozu i úschovna a půjčovna kol.

Pomyslným centrem cyklopointů je už zmiňovaný luhačovický cykloservis BiFu, kde získají cyklisté veškerý servis.

„V dalších vznikajících cyklopointech by měli být postupně proškolováni další lidé tak, aby všem zájemcům při jakýchkoliv problémech pomohli a poradili. Není totiž nic horšího, než když přijedete na dovolenou, něco se pokazí a vy se nemáte na koho obrátit,“ objasňuje majitel cykloservisu Stanislav Duháň.

Do proškolení nemohou nutit

Ten zároveň připomněl, že plánované proškolování bude během na dlouhou trať.

„Postarají se o ně odborníci z naší branže, ale je nutné si uvědomit, že funguje na bázi dobrovolnosti. Když někdo z provozovatelů cyklopointů o odpovídající znalosti nebude mít zájem, těžko ho k tomu donutíme,“ krčí rameny Duháň.

Přesto veškeré projekty napomáhající k lepšímu vyžití cyklistů vítá.

„Dvacet, možná třicet let byli cyklisté na Luhačovicku vnímáni jako takřka nežádoucí. Trošku se tu zaspala doba. Považuji tedy za správné, že se na ně konečně začalo myslet. Start máme myslím obstojný,“ poukazuje Duháň, který je sám jedním z iniciátorů vzniku cyklopointů.

K tomu, aby byly Luhačovice stále více atraktivní nejen pro lázeňské hosty, ale i milovníky aktivní dovolené, má přispět i vznik několika nových značených cyklistických tras. Jednou z nich budou například takzvané Komonecké stezky.

„Jedná se o přírodě blízký okruh pro jezdce na horských kolech. Značené trasy budou mít 12 kilometrů a povedou v kopcovitém terénu kolem nejvyššího vrcholu v regionu Komonce či poutního kostela v Provodově- -Malenisku,“ popsal Roman Kašpar.

Malý a velký okruh

Další trasy představují Malý a Velký lázeňský okruh. Ty budou míjet další zajímavá místa na Luhačovicku, jakými jsou například Luhačovická přehrada, zbytky středověkého hradu Starý Světlov nebo Jurkovičova alej.

„Trasy povedou jak v terénu, tak i po zpevněných cestách,“ nastínil Kašpar.

Podle jeho slov by jak vzpomínané okruhy, tak i první cyklopointy měly stoprocentně začít fungovat na jaře.

„Na cyklistickou sezonu, která vypukne někdy v dubnu nebo květnu, chceme být pořádně nachystáni. Inspirovali jsme se v alpských zemích, kde podobný koncept služeb pro cyklisty existuje už léta,“ přiznal Kašpar.

Že se jedná o krok správným směrem, potvrzují i slova jednoho z aktivních luhačovických cyklistů Jiřího Koutného.

„Je to fajn nápad. Každá iniciativa v tomto směru je správná. Jezdit po normálních silnicích je v dnešní době slušně řečeno nebezpečné,“ připomíná Koutný.

Zmiňované projekty pro příznivce kol podporuje jako jeden z aktivních členů mikroregionu Luhačovské Zálesí i samotné město Luhačovice.

„Je to jedna z cest, díky kterým můžeme na Luhačovicko přilákat další skupinu turistů, o které pochopitelně všichni velmi stojíme,“ vysvětlil starosta moravské lázeňské metropole František Hubáček.

Autor: Viktor Chrást

13.1.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Protiatomový kryt ve Strahovském tunelu.
1 11

Kam se Pražané schovají v případě ohrožení?

Ilustrační foto.
1

Čechům se i nadále daří lépe než Slovákům. Dohánějí nás, ale nestíhají

Bojkot ostravského festivalu Colours: Fajn hudba, ale velké korporace jsou fuj

Dollars of Colours! Svobodu notám! Kulturou se nevykoupíš! Přiznejte barvy! Pod těmito hesly se ve čtvrtek uskutečnil protest proti komercionalizaci Colours of Ostrava a firmám, které ho podpořily.

Psi žijí v otřesných podmínkách. Až mi je vezmou, pořídím si další, říká majitel

/FOTOGALERIE/ Vstup do domu Na Kozině, jenž patří Václavovi Hrbáčkovi, který vlastní několik psů, je jen na vlastní nebezpečí. Ještě před dveřmi vás přivítá nesnesitelný zápach a hlasité štěkání a kňučení několika desítek psů, kteří tu žijí v naprosto otřesných podmínkách. 

Číslo 68 žije. Bude Jágr dál pokračovat za velkou louží?

/ANKETA/ Ne, určitě Edmonton. Tam je ale zima a vysoké daně, místo toho půjde do Las Vegas. Mýlíte se, pánové, někdo právě napsal na Twitteru, že Jágra viděli v Ottawě na letišti. Jo? Stejně se vrátí do Pittsburghu. 

První město vyhlásilo zóny bez dávek na bydlení. Hrozí, že se ghetta přesunou

/ANKETA/ Krušnohorská ulice, Ervěnice a Březenec. Pokud se do této části severočeského Jirkova po 1. září někdo přistěhuje, musí si na nájem a energie vydělat sám.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení