„Pan ministr nás ubezpečil, že problém dokončení stavby trasy netkví ani tak v penězích, jako spíše ve spolupráci s dotčenými obcemi. Starostové dotčených obcí mohou projektu významně pomoci například při výkupech pozemků a podobně. Projednali jsme také otázku cen při těchto výkupech, které by na doporučení pana Stanjury neměly být příliš nízké, ale také ne přemrštěné," poznamenal starosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský. Do diskuse se zapojil také starosta Spytihněvi, která má k budování trasy výhrady, Vít Tomaštík. „Považuji za přínos, že se o výstavbě vůbec diskutuje. My s plány na R55 souhlasíme. Máme výhrady pouze s navrhovaným křížením rychlostního koridoru. Místo horního křížení, vedeného nad povrchem, navrhujeme podjezd. Estakáda by mohla výrazně narušovat životní prostředí. Pan ministr si mé argumenty vyslechl a slíbil, že navrhované varianty zváží, zhlédne zpracované studie, a bude nás informovat o svém postoji," podotkl starosta Spytihněvi Vít Tomaštík.

Ministr Stanjura přítomné ubezpečil, že snahou ministerstva je silnici dokončit co nejdříve. „Připravujeme plány na jihovýchodní obchvat Otrokovic a na výstavbu úseku do Babic. Všechny stavby jednotlivých úseků chceme připravit co nejdříve, abychom získali pravomocná stavební povolení a mohli hledat investiční zdroje na pokračování prací," poznamenal Zbyněk Stanjura. Dodal, že respektuje připomínky ochránců přírody a obyvatel zón, ze kterých pramení protesty proti stavbě. „Pokud tyto připomínky pochází od lidí, kteří tam bydlí, pak je umím pochopit. Často ale pozdržování a zpochybnění staveb pochází od osob mimo tyto lokality. Pro tyto lidi pochopení nemám," sdělil ministr dopravy Zbyněk Stanjura.