VYBERTE SI REGION

Moderní železnice. Společný cíl města, kraje i podniků

Zlínsko – Město Zlín, Zlínský kraj, Správa železniční dopravní cesty a konečně i soukromí majitelé areálu bývalého Svitu. Ti všichni se zájmem sledují přípravy elektrizace a zdvojkolejnění trati Otrokovice–Zlín s navazující modernizací až do Vizovic. 

18.11.2015
SDÍLEJ:

Budova vlakového nádraží ve ZlíněFoto: DENÍK/Jan Karásek

Tyto subjekty přípravy nejen sledují, ale mají v projektu i své zájmy. Aby nedošlo ke zbytečným konfliktům, je potřeba dosáhnout mezi jednotlivými subjekty strategické dohody. V roli koordinátora těchto jednání bude vystupovat Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě.

Chtějí spojit síly

„Ve spojení sil samospráv, hospodářského sektoru a investora vidíme možnost, jak společným úsilím podpořit veřejný zájem a přispět ke zlepšení dopravních podmínek občanů, návštěvníků města i podnikatelů, kteří v areálu působí," prozradil hejtman Stanislav Mišák, v čem vidí efekt společného jednání.

O zdvojkolejnění trati, elektrizaci či o výstavbě nového nádraží ve Zlíně se mluví už dlouho. Poslední vyřčený termín, kdy by se mělo začít stavět, je rok 2019. V současné době je vyhlášená veřejná soutěž na zpracování záměru projektu a studií EIA.

Trať Otrokovice–Zlín –Vizovice slouží svému účelu a občanům zhruba 120 let. A poslední větší rekonstrukce proběhla v roce 1963. Trať je hodně zastaralá a neodpovídá současným standardům. O změnách, opravě a modernizaci se začalo mluvit v roce 2007.

Vize a plány se měnily v čase

Uběhlo tedy osm let plánování, jednání, prověřování a odpovídání na otázky, které směřovaly k prosazení projektu.

Prvotní plány z roku 2008 představovaly výjev nejmodernějších nadčasových měst, kdy měla trať vést několik metrů nad zemí. Tehdy se mluvilo o roku 2010 jako termínu, kdy se s obnovou začne. Také se debatovalo o situování části trasy do podzemí. Od tohoto návrhu se však také ustoupilo.

Jako další rok, kdy se mělo s realizací začít, se uváděl rok 2011. Ani do té doby se věci nepohnuly a pevný termín se neustále oddaloval.

Nová budova, zdvojkolejnění i elektrifikace

Až letos získal plán modernizace jasnější obrysy a nyní se ví, že zdvojkolejnění bude na trase Otrokovice – Zlín střed. Elektrizace se pak dočká celá trať od Otrokovic až do Vizovic.

Zlíňané se také mohou těšit i na nové nádraží včetně výpravní budovy. Nové nádraží by se mělo podle plánů posunout východním směrem, tedy blíže k centru města.

„Přestože příprava projektu a financování z evropských fondů jsou plně v kompetenci SŽDC a Ministerstva dopravy ČR, Zlínský kraj inicioval řadu jednání a tento záměr dlouhodobě prosazuje jako prioritu v oblasti regionální železniční infrastruktury," řekl Stanislav Mišák, hejtman Zlínského kraje.

Podle plánu se předpokládá, že bude cesta vlakem z Vizovic do Otrokovic trvat půl hodiny. Dopravní expert magistrátu Karel Říha předpokládá, že obecně dojde ke zvýšení komfortu cestujících.

„Mělo by dojít k navýšení počtu cestujících a k úbytku lidí v individuální automobilové dopravě. To s sebou přinese méně hluku, exhalací a obecně lepšího ovzduší," nechal se již dříve slyšet.

Cílem projektu je i urychlit spojení Otrokovic a Zlína. To by si vyžádalo zrušení některých stávajících zastávek. Vize je taková, že vlak bude sloužit pro rychlý přesun. Jiné potřeby by měly obsloužit trolejbusy.

SPURNÁ DENISA

Autor: Redakce

ANKETA

Líbí se vám vize rozvoje železnice v kraji?

ANO, líbí se mi

81 %

NE, nelíbí

5 %

Něco se mi líbí, něco ne. (Popište v diskuzi)

12 %

Je mi to jedno

2 %

Hlasovalo: 100     Anketa byla ukončena

18.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Bída přišla na pálenice. Ovoce na jaře pomrzlo

Tradice je znát. Zatímco na Uherskohradišťsku je 38 palíren, v Praze není ani jedna.

Pamlsková vyhláška? Nesmysl, shodují se ředitelé škol na Mělnicku

Mělnicko - Takzvaná pamlsková vyhláška, která od 1. ledna 2017 zakazuje v základních školách prodávat výrobky s příliš vysokým obsahem soli, cukrů a tuků, možná zruší mnohé školní bufety a kiosky. Ředitelé škol na Mělnicku se shodují na tom, že vyhláška je příliš přísná, a pro provozovatele bufetů tak nebude finančně zajímavé dále je ve školách provozovat.

Hra s ohněm skončila. Rakousko to zvládlo

Berlín – Němečtí komentátoři vesměs pozitivně hodnotí výsledek rakouských voleb, kdy v nedělních volbách vyhrál kandidát Zelených Alexander Van der Bellen nad Norbertem Hoferem ze Svobodné strany Rakouska (FPÖ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies