VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Moderní železnice. Společný cíl města, kraje i podniků

Zlínsko – Město Zlín, Zlínský kraj, Správa železniční dopravní cesty a konečně i soukromí majitelé areálu bývalého Svitu. Ti všichni se zájmem sledují přípravy elektrizace a zdvojkolejnění trati Otrokovice–Zlín s navazující modernizací až do Vizovic. 

18.11.2015
SDÍLEJ:

Budova vlakového nádraží ve ZlíněFoto: DENÍK/Jan Karásek

Tyto subjekty přípravy nejen sledují, ale mají v projektu i své zájmy. Aby nedošlo ke zbytečným konfliktům, je potřeba dosáhnout mezi jednotlivými subjekty strategické dohody. V roli koordinátora těchto jednání bude vystupovat Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě.

Chtějí spojit síly

„Ve spojení sil samospráv, hospodářského sektoru a investora vidíme možnost, jak společným úsilím podpořit veřejný zájem a přispět ke zlepšení dopravních podmínek občanů, návštěvníků města i podnikatelů, kteří v areálu působí," prozradil hejtman Stanislav Mišák, v čem vidí efekt společného jednání.

O zdvojkolejnění trati, elektrizaci či o výstavbě nového nádraží ve Zlíně se mluví už dlouho. Poslední vyřčený termín, kdy by se mělo začít stavět, je rok 2019. V současné době je vyhlášená veřejná soutěž na zpracování záměru projektu a studií EIA.

Trať Otrokovice–Zlín –Vizovice slouží svému účelu a občanům zhruba 120 let. A poslední větší rekonstrukce proběhla v roce 1963. Trať je hodně zastaralá a neodpovídá současným standardům. O změnách, opravě a modernizaci se začalo mluvit v roce 2007.

Vize a plány se měnily v čase

Uběhlo tedy osm let plánování, jednání, prověřování a odpovídání na otázky, které směřovaly k prosazení projektu.

Prvotní plány z roku 2008 představovaly výjev nejmodernějších nadčasových měst, kdy měla trať vést několik metrů nad zemí. Tehdy se mluvilo o roku 2010 jako termínu, kdy se s obnovou začne. Také se debatovalo o situování části trasy do podzemí. Od tohoto návrhu se však také ustoupilo.

Jako další rok, kdy se mělo s realizací začít, se uváděl rok 2011. Ani do té doby se věci nepohnuly a pevný termín se neustále oddaloval.

Nová budova, zdvojkolejnění i elektrifikace

Až letos získal plán modernizace jasnější obrysy a nyní se ví, že zdvojkolejnění bude na trase Otrokovice – Zlín střed. Elektrizace se pak dočká celá trať od Otrokovic až do Vizovic.

Zlíňané se také mohou těšit i na nové nádraží včetně výpravní budovy. Nové nádraží by se mělo podle plánů posunout východním směrem, tedy blíže k centru města.

„Přestože příprava projektu a financování z evropských fondů jsou plně v kompetenci SŽDC a Ministerstva dopravy ČR, Zlínský kraj inicioval řadu jednání a tento záměr dlouhodobě prosazuje jako prioritu v oblasti regionální železniční infrastruktury," řekl Stanislav Mišák, hejtman Zlínského kraje.

Podle plánu se předpokládá, že bude cesta vlakem z Vizovic do Otrokovic trvat půl hodiny. Dopravní expert magistrátu Karel Říha předpokládá, že obecně dojde ke zvýšení komfortu cestujících.

„Mělo by dojít k navýšení počtu cestujících a k úbytku lidí v individuální automobilové dopravě. To s sebou přinese méně hluku, exhalací a obecně lepšího ovzduší," nechal se již dříve slyšet.

Cílem projektu je i urychlit spojení Otrokovic a Zlína. To by si vyžádalo zrušení některých stávajících zastávek. Vize je taková, že vlak bude sloužit pro rychlý přesun. Jiné potřeby by měly obsloužit trolejbusy.

SPURNÁ DENISA

Autor: Redakce

Líbí se vám vize rozvoje železnice v kraji?

ANO, líbí se mi

81 %

NE, nelíbí

5 %

Něco se mi líbí, něco ne. (Popište v diskuzi)

12 %

Je mi to jedno

2 %

Hlasovalo: 100

Anketa byla ukončena

18.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
DOTYK.CZ

Jste zloděj formátu, jaký tu nikdy nebyl, uslyšel Babiš na svém mítinku

Kybernetický útok, ilustrační foto
AKTUALIZOVÁNO
8 8

Ukrajina hlásí kyberútok. Nebezpečný email se šíří světem, zasáhl i Česko

Stříbrný tým z Eura pohledem vedoucího: Pohodář, srdcař i dva mimozemšťané

Je to takový renesanční muž českého reprezentačního áčka v malém fotbale. Stará se o chod týmu jako jeho vedoucí, trénuje gólmany, do toho na mistrovství Evropy v Brně zajištoval komunikaci se zahraničními účastníky.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Záhadná smrt bezdomovce Indiána: viděl jsem, jak ho surově mlátí, tvrdí svědek

Smrt ústeckého bezdomovce Jaroslava Dvořáka začala šetřit krajská kriminálka. Přihlásil se jí mladík, který viděl, jakým způsobem bývalý hokejista zemřel. Redaktor Deníku mluvil se svědkem, ještě než se přihlásil na policii.

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies