VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Moderní železnice. Společný cíl města, kraje i podniků

Zlínsko – Město Zlín, Zlínský kraj, Správa železniční dopravní cesty a konečně i soukromí majitelé areálu bývalého Svitu. Ti všichni se zájmem sledují přípravy elektrizace a zdvojkolejnění trati Otrokovice–Zlín s navazující modernizací až do Vizovic. 

18.11.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií

Budova vlakového nádraží ve ZlíněFoto: DENÍK/Jan Karásek

Tyto subjekty přípravy nejen sledují, ale mají v projektu i své zájmy. Aby nedošlo ke zbytečným konfliktům, je potřeba dosáhnout mezi jednotlivými subjekty strategické dohody. V roli koordinátora těchto jednání bude vystupovat Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě.

Chtějí spojit síly

„Ve spojení sil samospráv, hospodářského sektoru a investora vidíme možnost, jak společným úsilím podpořit veřejný zájem a přispět ke zlepšení dopravních podmínek občanů, návštěvníků města i podnikatelů, kteří v areálu působí," prozradil hejtman Stanislav Mišák, v čem vidí efekt společného jednání.

O zdvojkolejnění trati, elektrizaci či o výstavbě nového nádraží ve Zlíně se mluví už dlouho. Poslední vyřčený termín, kdy by se mělo začít stavět, je rok 2019. V současné době je vyhlášená veřejná soutěž na zpracování záměru projektu a studií EIA.

Trať Otrokovice–Zlín –Vizovice slouží svému účelu a občanům zhruba 120 let. A poslední větší rekonstrukce proběhla v roce 1963. Trať je hodně zastaralá a neodpovídá současným standardům. O změnách, opravě a modernizaci se začalo mluvit v roce 2007.

Vize a plány se měnily v čase

Uběhlo tedy osm let plánování, jednání, prověřování a odpovídání na otázky, které směřovaly k prosazení projektu.

Prvotní plány z roku 2008 představovaly výjev nejmodernějších nadčasových měst, kdy měla trať vést několik metrů nad zemí. Tehdy se mluvilo o roku 2010 jako termínu, kdy se s obnovou začne. Také se debatovalo o situování části trasy do podzemí. Od tohoto návrhu se však také ustoupilo.

Jako další rok, kdy se mělo s realizací začít, se uváděl rok 2011. Ani do té doby se věci nepohnuly a pevný termín se neustále oddaloval.

Nová budova, zdvojkolejnění i elektrifikace

Až letos získal plán modernizace jasnější obrysy a nyní se ví, že zdvojkolejnění bude na trase Otrokovice – Zlín střed. Elektrizace se pak dočká celá trať od Otrokovic až do Vizovic.

Zlíňané se také mohou těšit i na nové nádraží včetně výpravní budovy. Nové nádraží by se mělo podle plánů posunout východním směrem, tedy blíže k centru města.

„Přestože příprava projektu a financování z evropských fondů jsou plně v kompetenci SŽDC a Ministerstva dopravy ČR, Zlínský kraj inicioval řadu jednání a tento záměr dlouhodobě prosazuje jako prioritu v oblasti regionální železniční infrastruktury," řekl Stanislav Mišák, hejtman Zlínského kraje.

Podle plánu se předpokládá, že bude cesta vlakem z Vizovic do Otrokovic trvat půl hodiny. Dopravní expert magistrátu Karel Říha předpokládá, že obecně dojde ke zvýšení komfortu cestujících.

„Mělo by dojít k navýšení počtu cestujících a k úbytku lidí v individuální automobilové dopravě. To s sebou přinese méně hluku, exhalací a obecně lepšího ovzduší," nechal se již dříve slyšet.

Cílem projektu je i urychlit spojení Otrokovic a Zlína. To by si vyžádalo zrušení některých stávajících zastávek. Vize je taková, že vlak bude sloužit pro rychlý přesun. Jiné potřeby by měly obsloužit trolejbusy.

SPURNÁ DENISA

Autor: Redakce

Líbí se vám vize rozvoje železnice v kraji?

ANO, líbí se mi

81 %

NE, nelíbí

5 %

Něco se mi líbí, něco ne. (Popište v diskuzi)

12 %

Je mi to jedno

2 %

Hlasovalo: 100

Anketa byla ukončena

18.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Tlačítko hlídá seniory. Šetří miliardy

Ilustrační foto

Za řecký dluh lze pořídit více než 11 milionů aut

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

VÍME PRVNÍ

Ministerstvo školství povolilo osm nových soukromých škol

Ačkoli ministerstvo školství klade důraz na kvalitní veřejné vzdělání, nehází klacky pod nohy ani tomu soukromému. Deník získal exkluzivní informaci, že nyní souhlasilo se zapsáním osmi nových privátních škol, z toho pěti základních a tří středních. Všechny začnou fungovat letos v září. V Praze jde o dvě ZŠ a jednu SŠ, konkrétně Gymnázium Sv. Augustina v Praze, které doplní stávající augustiniánskou mateřskou a základní školu.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

Teroristé v Egyptě hrozí dalšími útoky na křesťany

Egyptská teroristická skupina napojená na takzvaný Islámský stát (IS) dnes na internetu zveřejnila video sebevražedného atentátníka, který loni v prosinci v kostele v Káhiře zabil téměř 30 lidí. Dvacetiminutové video komentuje extremista, který tvrdí, že islámští radikálové útoky na koptské křesťany znásobí. .

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies