VYBERTE SI REGION

Na obchvat Meziříčí se řidiči těší zatím marně

Valašskomeziříčsko - Silniční síť zejména v okolí Valašského Meziříčí dozná v nejbližších měsících a letech zásadních změn.

24.7.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

Nedávno zveřejněná dopravní strategie ministerstva dopravy na léta 2014 2020 počítá s dokončením 2. a 3. fáze silnice I/35 Valašské Meziříčí Lešná. V roce 2017 má začít stavba očekávané Palačovské spojky Lešná Palačov. Dojde snad také na druhou část spojnice Vsetín Meziříčí v úseku Semetín Bystřička.

Jen stavba, na kterou v Meziříčí čekají nejvíce, západní obchvat města ve směru od Jarcové, se do strategie nedostal. Podle ministerstva dopravy je to zejména kvůli náročnosti jeho přípravy. Valašským Meziříčím přitom projede třicet tisíc aut denně, která s sebou nesou znečištění i nadměrný hluk.

To dlouhodobě potvrzují obyvatelé města i projíždějící řidiči. „Vadí mi, že se stavba obchvatu pořád odkládá. Městem zbytečně projíždí hodně kamionů i osobních aut. Stále se tvoří kolony," postěžovala si například Jana Mitrová z Valašského Meziříčí.

Podle starosty Valašského Meziříčí Jiřího Částečky práce na přípravě stavby v žádném případě neskončily. Dohotovena je například studie vlivu na životní prostředí. Pracuje se též na úpravách ekonomické části investičního záměru.

„Stavby, jako je tato, jejichž hodnota se počítá v miliardách korun, se připravují i patnáct, šestnáct let. Není-li v uvedené strategii, neznamená to, že tam nebude už příští rok," poznamenal starosta Jiří Částečka.

Zmiňovanou takzvanou Dopravní sektorovou strategii předložilo ministerstvo do meziresortního připomínkového řízení. Podle mluvčího úřadu Tomáše Neřolda v současné době prochází procesem posuzování vlivů na životní prostředí.

Mimo jiné strategie obsahuje několik důležitých silničních staveb, které mají v budoucnu propojit Vsetín, Valašské Meziříčí, Palačov a silnici I/48 vedoucí k dálnici D1.

Jako nejdůležitější lze přitom podle něj vnímat právě samotný obchvat Valašského Meziříčí, stavba Valašské Meziříčí Jarcová. „Ovšem doba nutná na jeho přípravu a finanční náročnost pravděpodobně neumožní vybudovat předmětný obchvat v období 2014 2020," uvedl Neřold.

V tomto období chce stát dokončit alespoň Palačovskou spojku a druhou etapu rychlostní silnice I/57 v úseku Semetín Bystřička.

Ředitelství silnic a dálnic ČR tak nyní pracuje alespoň na dokončení druhé a třetí etapy pokračování silnice I/35 v úseku Valašské Meziříčí Lešná. „Jedná se o dílčí stavby na západním okraji Valašského Meziříčí, které jsou zárodkem budoucí Palačovské spojky," uvedl Tomáš Neřold. „Obě stavby jsou zasmluvněné a Státní fond dopravní infrastruktury hledá způsob, jak zajistit finanční krytí pro realizaci v příštím roce," uvedl Tomáš Neřold.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Nina Ledvinová doplnila, že třetí etapa silnice I/35 Meziříčí Lešná byla zahájena již v roce 2009. „V roce 2010 byla z důvodu nedostatku finančních prostředků pozastavena a stavební činnost byla zahájena opět letos. Její dokončení předpokládáme v roce 2015," informovala Nina Ledvinová.

Stavba představuje přeložku stávající silnice I/35 v délce zhruba sedmi set metrů. Nová silnice bude mít po dvou pruzích v každém směru. Celkové náklady stavby činí přibližně 850 milionů korun.

Autor: Michal Burda

24.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

ČSSD chce zásadní reformu daní směrem k progresi, řekl Sobotka

Praha - Aktuální nastavení českého daňového systému vyhovuje velkým a bohatým, cílem ČSSD nejsou kosmetické úpravy daní, ale zásadní reforma směrem k progresi. Novinářům to po dnešním jednání širšího vedení sociální demokracie řekl předseda ČSSD a premiér Bohuslav Sobotka. Konkrétní parametry reformy chce sociální demokracie představit na jaře příštího roku.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies