„Pro motoristy je to dobrá zpráva," ocenil první kroky vsetínský řidič Radoslav Kopecký.

Šoféři ale upozorňují i na druhou stranu mince.

„Most je potřeba opravit. Budeme se ale muset po dobu prací obrnit obrovskou trpělivostí. I když půjde o nezbytné práce, přinesou v dopravě ve Vsetíně velké komplikace," upozornil profesionální řidič Jan Tomanec z Valašského Meziříčí, který po vsetínském nadjezdu projíždí několikrát denně.

Práce na opravě vsetínského nadjezdu byly pomyslně zahájeny před týdnem. Vsetínský místostarosta Petr Kořenek (ČSSD) se se zástupci zainteresovaných stran setkal na první pracovní schůzce.

„Na ní byli policisté, silničáři, pracovníci telekomunikací a představitelé dalších orgánů a organizací projektantem zevrubně seznámeni se stavem mostu. Představeny byly také návrhy koncepčního řešení a podány rovněž informace o rozpracovanosti projektové dokumentace," řekl Valašskému deníku místostarosta.

Kdy se do rekonstrukce mostu pustí stavbaři, není ale zatím jisté.

„Bude záležet na tom, zda se podaří zajistit dostatek finančních prostředků. Čekáme na takzvané vypsání dotačních titulů. Pokud všechno dopadne podle našich představ, začneme již v příštím roce," poznamenal místostarosta Kořenek.

Most je v provozu pětatřicet let. Za tu dobu na něm silničáři provedli jen minimální opravy a úpravy.

Odhadované náklady na jeho opravu i proto přesáhnou sto milionů korun. „Rekonstrukce však bude náročná rovněž po technické a provozní stránce. Pod mostem vede elektrifikovaná železniční trať mezinárodního významu. Tu nemůžeme přerušit," vyjádřil se Petr Kořenek.

Rekonstrukce zároveň zkomplikuje dopravu ve městě. Jde o hlavní dopravní tah Vsetínem. „Proto musíme přípravě prací věnovat čas a maximální pečlivost," dodal místostarosta.

Nadjezd Pionýrů ve Vsetíně je ve vlastnictví Zlínského kraje. Jedná se o nejdelší mostní objekt v kraji, jehož délka je 420 metrů.

Most známý jako nadjezd Pionýrů byl uveden do provozu v roce 1979.