Jedním z nich byl starosta Uherského Hradiště Květoslav Tichavský, který většinu dnů chodí do práce po svých. „Hradiště je známé svým vztahem k smysluplnému usměrňování všech druhů dopravy v městského prostředí a omezování automobilové dopravy v centru města. Den bez aut je hodnotným příspěvkem k pozvednutí zájmu o toto téma," uvedl Květoslav Tichavský.

Oproti tomu první muž Uherského Brodu Patrik Kunčar v pondělí za volant usedl. „Nemohl jsem jít dnes pěšky ze zdravotních důvodů, poranil jsem si totiž při fotbalu záda. Škoda že v Uherském Brodě jsme kvůli špatnému počasí a opravám Masarykova náměstí museli program zrušit," povzdechl si Patrik Kunčar.

Organizátory Dne bez aut by zřejmě potěšil přístup starosty Hluku Jana Šimčíka, který chodí do práce pěšky zcela pravidelně. „Tyto akce schvaluji, aspoň se ulehčí dopravě. Na silnicích je vozidel skutečně čím dál více," uznal Jan Šimčík.

Podobně to vnímá starostka Kunovic Ivana Majíčková. „Určitě jsem zastánce omezeného využívání automobilů. Už před nějakou dobou jsem si předsevzala, že budu autem jezdit do zaměstnání co nejméně," přiznala Ivana Majíčková. Dodala, že bohužel v praxi není někdy jiná možnost než sáhnout po tom nejrychlejším dopravním prostředku.

Její slova může potvrdit první muž Bojkovic Petr Viceník, jemuž dnes nezbývalo než řídit cestou na letiště. „Nemyslím, že je správnou cestou záměr kampaně takto demonstrovat. Ne každý má totiž tu možnost chodit pěšky či využívat hromadné dopravy," vyjádřil se Petr Viceník. Upřesnil, že se to týká zejména malých měst a vesnic.

„Já chodím do práce pěšky pravidelně a je dobře že se na tuto problematiku upozorňuje. Lidé často jezdí v autě sami a v mnoha městech je už velký problém s parkovacími místy," souhlasí s myšlenkou Dne bez aut hlavní představitel Starého Města Josef Bazala. I on ale uznal, že dnešní doba je uspěchaná a ne vždy existuje možnost obejít se bez auta. 

ADÉLA BURÁŇOVÁ

Související Auta měla zákaz vjezdu do centra Uherského Hradiště