VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové nádraží: spojit se musí město, kraj i majitel

Zlín – Zlínské autobusové nádraží. Důležitá část krajského města, která však zdaleka neodpovídá požadavkům cestujících.

18.2.2015
SDÍLEJ:

Autobusové nádraží ve Zlíně.Foto: DENÍK/Karásek Jan

Holding Z – Group jakožto majitel se do finančně náročné rekonstrukce sám pustit nechce, město či kraj zase samo od sebe do cizího majetku investovat nemůže. Pokud se tak má nádraží dočkat rekonstrukce, bez spolupráce samosprávy a soukromé společnosti to nepůjde.

Na projekty typu dopravních terminálů je nyní možné získat dotaci z EU, která pokryje i více než polovinu nákladů.

„A v tom může pomoci město, pokud bude opravdu chtít, pokud pro něj bude autobusové nádraží jednou z priorit. My sami na to nyní nemáme. Omezují se nám dotační prostředky na autobusy, omezují se nám výkony," sdělil Zlínskému deníku Zdeněk Zemek, majitel holdingu Z – Group.

Cena zatím není známá, ale podle rozsahu projektu se může jednat minimálně o desítky milionů. Radnice a ostatně i krajský úřad by si pod pojmem rekonstrukce představovaly vznik dopravního terminálu.

„Měl by kombinovat všechny druhy dopravy, tedy autobusy, vlaky i MHD. V minulých letech jsme se prostorem intenzivně zabývali zejména ve vztahu k připravované rekonstrukci železniční trati Otrokovice – Zlín–Vizovice," prozradil Josef Novák, zlínský radní pro oblast dopravy. S takovou vizí souhlasí i kraj.

„Stavbu moderních dopravních terminálů podporujeme, stejně jako se nyní buduje například v Uherském Brodě," doplnil krajský radní pro oblast dopravy Jaroslav Kučera.

Zamýšlená rekonstrukce by neměla spočívat jen v úpravě jeho vzhledu, ale měla by přinést i zlepšení dopravní obslužnosti východní části svitovského areálu.

„V nejbližší době zahájíme s majitelem intenzivní jednání, tak, abychom mohli co nejdříve připravit projekt a čerpat finance z evropských fondů. Najít kompromis ve všech aspektech však bude vzhledem ke složitosti a nárokům v lokalitě komplikované," předvídá radní Novák.

„Jsme však na to připraveni," doplnil.

Deník oslovil i několik cestujících. Podpora nového terminálu byla stoprocentní.

„Nádraží ve Zlíně by si určitě zasloužilo hezčí vzhled. Viděl jsem už mnoho terminálů, například v Opavě či Olomouci, a fungují dobře," říká například Martin Popelka, který do Zlína dojíždí z Uh. Brodu za prací.

Dopravní terminál zajišťuje integraci autobusové, vlakové a městské hromadné dopravy do jednoho dopravního uzlu. V roce 2018 by navíc měla začít i výstavba nové nádražní budovy Českých drah.

Autor: Lukáš Fabián

18.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

Eliška Kolečkářová vzpomíná na dobu, kdy jí bylo teprve osmnáct let. Komunisti její rodině v roce 1951 vzali statek na Hodonínsku. Jejího otce Metoděje Hlobílka letos na konci března hodonínský okresní soud rehabilitoval.
9

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

DOTYK.CZ

Kandidát na šéfa ČT Dvořák: do televize se vrátili respektovaní tvůrci

Představujeme jednotlivé finalisty volby generálního ředitele České televize. Všichni odpovídali na tytéž otázky, jež se týkaly jak zhodnocení současné podoby veřejnoprávní televize, tak i jejich vlastní vize. Dnes odpovídá současný generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies