VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové nádraží: spojit se musí město, kraj i majitel

Zlín – Zlínské autobusové nádraží. Důležitá část krajského města, která však zdaleka neodpovídá požadavkům cestujících.

18.2.2015
SDÍLEJ:

Autobusové nádraží ve Zlíně.Foto: DENÍK/Karásek Jan

Holding Z – Group jakožto majitel se do finančně náročné rekonstrukce sám pustit nechce, město či kraj zase samo od sebe do cizího majetku investovat nemůže. Pokud se tak má nádraží dočkat rekonstrukce, bez spolupráce samosprávy a soukromé společnosti to nepůjde.

Na projekty typu dopravních terminálů je nyní možné získat dotaci z EU, která pokryje i více než polovinu nákladů.

„A v tom může pomoci město, pokud bude opravdu chtít, pokud pro něj bude autobusové nádraží jednou z priorit. My sami na to nyní nemáme. Omezují se nám dotační prostředky na autobusy, omezují se nám výkony," sdělil Zlínskému deníku Zdeněk Zemek, majitel holdingu Z – Group.

Cena zatím není známá, ale podle rozsahu projektu se může jednat minimálně o desítky milionů. Radnice a ostatně i krajský úřad by si pod pojmem rekonstrukce představovaly vznik dopravního terminálu.

„Měl by kombinovat všechny druhy dopravy, tedy autobusy, vlaky i MHD. V minulých letech jsme se prostorem intenzivně zabývali zejména ve vztahu k připravované rekonstrukci železniční trati Otrokovice – Zlín–Vizovice," prozradil Josef Novák, zlínský radní pro oblast dopravy. S takovou vizí souhlasí i kraj.

„Stavbu moderních dopravních terminálů podporujeme, stejně jako se nyní buduje například v Uherském Brodě," doplnil krajský radní pro oblast dopravy Jaroslav Kučera.

Zamýšlená rekonstrukce by neměla spočívat jen v úpravě jeho vzhledu, ale měla by přinést i zlepšení dopravní obslužnosti východní části svitovského areálu.

„V nejbližší době zahájíme s majitelem intenzivní jednání, tak, abychom mohli co nejdříve připravit projekt a čerpat finance z evropských fondů. Najít kompromis ve všech aspektech však bude vzhledem ke složitosti a nárokům v lokalitě komplikované," předvídá radní Novák.

„Jsme však na to připraveni," doplnil.

Deník oslovil i několik cestujících. Podpora nového terminálu byla stoprocentní.

„Nádraží ve Zlíně by si určitě zasloužilo hezčí vzhled. Viděl jsem už mnoho terminálů, například v Opavě či Olomouci, a fungují dobře," říká například Martin Popelka, který do Zlína dojíždí z Uh. Brodu za prací.

Dopravní terminál zajišťuje integraci autobusové, vlakové a městské hromadné dopravy do jednoho dopravního uzlu. V roce 2018 by navíc měla začít i výstavba nové nádražní budovy Českých drah.

Autor: Lukáš Fabián

18.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sněmovna, ilustrační foto
2 8

Parlament dostane v příštím roce přidáno. Na fasádu i odchodné

Kamionová doprava na dálnici
16 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Petr Janda: Nechci se rouhat, ale hudebních nápadů mám pořád mraky

/ROZHOVOR, VIDEO/ Ještě držím pohromadě to je nejen název nové desky Petra Jandy, kterou mu k nedávným pětasedmdesátinám vydal Supraphon, ale i jasný vzkaz fanouškům, že je tento guru českého bigbítu stále ve skvělé formě.

Bez přesčasů by chyběly tisíce lékařů a sester

Čtyři stovky lékařů a tisíc sester. Přesně tolik nových zaměstnanců by musely sehnat české nemocnice, pokud by měly ze dne na den začít dodržovat zákoník práce. Vyplývá to z propočtů Asociace krajů České republiky. Pro představu: zhruba stejný počet zdravotníků pracuje ve všech špitálech Karlovarského kraje.

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies