VYBERTE SI REGION

Nové nádraží: spojit se musí město, kraj i majitel

Zlín – Zlínské autobusové nádraží. Důležitá část krajského města, která však zdaleka neodpovídá požadavkům cestujících.

18.2.2015
SDÍLEJ:
Fotogalerie
30 fotografií
Autobusové nádraží ve Zlíně.

Autobusové nádraží ve Zlíně.Foto: DENÍK/Karásek Jan

Holding Z – Group jakožto majitel se do finančně náročné rekonstrukce sám pustit nechce, město či kraj zase samo od sebe do cizího majetku investovat nemůže. Pokud se tak má nádraží dočkat rekonstrukce, bez spolupráce samosprávy a soukromé společnosti to nepůjde.

Na projekty typu dopravních terminálů je nyní možné získat dotaci z EU, která pokryje i více než polovinu nákladů.

„A v tom může pomoci město, pokud bude opravdu chtít, pokud pro něj bude autobusové nádraží jednou z priorit. My sami na to nyní nemáme. Omezují se nám dotační prostředky na autobusy, omezují se nám výkony," sdělil Zlínskému deníku Zdeněk Zemek, majitel holdingu Z – Group.

Cena zatím není známá, ale podle rozsahu projektu se může jednat minimálně o desítky milionů. Radnice a ostatně i krajský úřad by si pod pojmem rekonstrukce představovaly vznik dopravního terminálu.

„Měl by kombinovat všechny druhy dopravy, tedy autobusy, vlaky i MHD. V minulých letech jsme se prostorem intenzivně zabývali zejména ve vztahu k připravované rekonstrukci železniční trati Otrokovice – Zlín–Vizovice," prozradil Josef Novák, zlínský radní pro oblast dopravy. S takovou vizí souhlasí i kraj.

„Stavbu moderních dopravních terminálů podporujeme, stejně jako se nyní buduje například v Uherském Brodě," doplnil krajský radní pro oblast dopravy Jaroslav Kučera.

Zamýšlená rekonstrukce by neměla spočívat jen v úpravě jeho vzhledu, ale měla by přinést i zlepšení dopravní obslužnosti východní části svitovského areálu.

„V nejbližší době zahájíme s majitelem intenzivní jednání, tak, abychom mohli co nejdříve připravit projekt a čerpat finance z evropských fondů. Najít kompromis ve všech aspektech však bude vzhledem ke složitosti a nárokům v lokalitě komplikované," předvídá radní Novák.

„Jsme však na to připraveni," doplnil.

Deník oslovil i několik cestujících. Podpora nového terminálu byla stoprocentní.

„Nádraží ve Zlíně by si určitě zasloužilo hezčí vzhled. Viděl jsem už mnoho terminálů, například v Opavě či Olomouci, a fungují dobře," říká například Martin Popelka, který do Zlína dojíždí z Uh. Brodu za prací.

Dopravní terminál zajišťuje integraci autobusové, vlakové a městské hromadné dopravy do jednoho dopravního uzlu. V roce 2018 by navíc měla začít i výstavba nové nádražní budovy Českých drah.

Autor: Lukáš Fabián

18.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
12 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Pavel Ploc a Adam Malysz
1 14

Harrachov i Ploc říkají ano olympiádě

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

DVA POHLEDY: Máme se bát, že skončíme v rakvích z papíru?

Komunistům se sice na chvíli podařilo odsunout schvalování novely zákona o pohřebnictví, ale v pátek v parlamentu dostala další šanci a prošla prvním čtením. Nyní ji posoudí sněmovní výbory. Pokud projde celým schvalovacím procesem, měla by nakonec zakazovat používání těch nejlevnějších papírových rakví. Také zavede nový trestný čin hanobení lidských pozůstatků a podnikatelé v pohřebnictví budou muset složit praktické zkoušky. 

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies