VYBERTE SI REGION

Obchvat Otrokovic? Možná „už" za 5 let

Otrokovice – Na pětadvacet tisíc osobních i nákladních aut projede denně kvítkovickou křižovatkou v Otrokovicích. Enormnímu zatížení má ulevit jihovýchodní část obchvatu města, který ale Ředitelství silnic a dálnic není schopno už několik let dokončit.

22.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

„Máme zpoždění. Neměli jsme totiž peníze na výkup pozemků. Dva roky jsme nemohli v přípravě stavby nijak pokračovat," omlouvá Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek za zlínskou správu. Aktuálně však upozorňuje, že nyní už na výkupu pracují, což se potáhne i přes příští rok.

„Následuje stavební povolení a žádosti o poskytnutí peněz. Nějaké se nám snad pořadí sehnat, druhá část obchvatu by tak teoreticky mohla být hotová v roce 2016 či 2017. Náklady budou odhadem kolem jedné miliardy korun," doufá Chudárek.

Extrémní vytíženosti kvítkovické křižovatky si je vědom, stejně tak i nutnosti dokončení obchvatu. „Je to jedna z nejvytíženějších křižovatek. Obchvat z města odvede tranzitní dopravu, čímž už tak obyvatelé nebudou obtěžováni hlukem. Dvouleté zpoždění je ale opravdu způsobené nedostatkem peněz," dodává Chudárek.

Dopravní spojení mezi Uherským Hradištěm, Otrokovicemi a Zlínem tak nadále usnadňuje jen tři kilometry dlouhý úsek rychlostní silnice.

Na obchvat se šoféři napojují na samém začátku Otrokovic ve směru od Tlumačova, sjezd z něj je směrován v blízkosti Centra Malenovice. Po plánovaném prodloužení bude vyústění v areálu napajedelské průmyslové zóny.

„Nedokončená část způsobuje každodenní dopravní potíže v obydlené části Otrokovic. S ohledem na ochranu životního prostředí, bezpečnost silničního provozu, efektivnější přepravu a životní podmínky je zprovoznění chybějící jihovýchodní části opravdu potřebné," zdůrazňuje mluvčí otrokovické radnice Lenka Krupková.

Na dokončení stavby tlačí město také na všech důležitých jednáních se zúčastněnými stranami. Bojuje i proti tomu, že dokončená část obchvatu je pro šoféry zpoplatněna.

„V souvislosti s tím proto byla podepsána Deklarace samospráv o spolupráci při prosazení nezpoplatnění severovýchodní části ochvatu Otrokovic do doby dobudování jeho jihovýchodní části. Připojilo se k ní celkem čtrnáct měst a obcí v čele se Zlínským krajem," upozorňuje otrokovický starosta Jaroslav Budek.

Až dokončí obchvat Otrokovic, řada lidí si oddechne. „Městem teď projíždí nadměrné množství aut. Kvítkovická křižovatka je pořád ucpaná. Obchvat pomůže. Postavili ho také ve Vlašimi, odkud pocházím, a hned se tam žije o poznání lépe," říká například Ladislav Musil z Otrokovic.

Autor: Jarmila Kuncová

22.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Z Ferrari 458 Speciale zbyl jen vrak.
5

Poněkud drahý večer. Opilý řidič zdemoloval Ferrari 458 Speciale

Švédsko má poprvé v historii deset milionů obyvatel

Švédští statistici oznámili, že populace severského království dosáhla poprvé v historii deseti milionů obyvatel. Není dosud známé, kde k tomu dějinnému okamžiku došlo a kdo je oním desetimiliontým občanem, ani se zatím neví, jestli je jubilejní osobou nově narozený člověk, nebo přistěhovalec. 

AKTUALIZOVÁNO

Nemocných s chřipkou přibylo za jediný týden o deset procent

Počet nemocných, kteří mají chřipku nebo akutní respirační onemocnění, za týden vzrostl o deset procent.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies